Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

DVi & Displayport

Ska köpa mig en Dell U2711 & funderar på skilnaden mellan dvi och displayport är..
Vad ska jag köra? har dator i sign.

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Avstängd

Skillnaden är att DP är ett modernare gränssnitt med plats för mer information i överföringen. Dock är båda digitala gränssnitt så det blir ingen skillnad i bildkvalitet mellan dem, förutsatt att du har Dual DVI (enkel DVI begränsar maxupplösningen till 1080p) men det har du. DP är förberett för att kunna skicka data och ljud i kabeln utöver bilden men det spelar ingen roll för denna skärm då den ändå inte har möjligheter att hantera detta.

Permalänk

Båda överför Digital signal. Displayport kabeln är tunnare än både HDMI och i synnerhet DVI kabeln.
Skärmen har möjlighet att köra alla varianterna och bildkvaliteten blir densamma.
Skall datorn och skärmen vara i närheten av varandra och du redan har en kort DVI kabel så använd den.

P.S. Jag noterade inte att du redan fått ett bra svar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

tack för svaren, alltid bra med fler svar

Visa signatur

Data 00110011