Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej, undrar kort och gott vilka minnen ni tycker jag ska inhandla.

Krav: 8gb inte mer eller mindre.
1600mhz eller mer.
DDR3.
Dual Channel.

Moderkort: http://www.inet.se/produkt/1901979/msi-p67a-g45-rev-b3

Tack på förhand, jag vet att många trådar som denna blir skapade men det skulle betyda mycket för mig om ni la ner lite tid och svarade på denna tråd, Tack!

Kolla först att minnena du tänker köpa finns med på QVL listan (testade på ditt moderkort, vissa minnen funkar inte på vissa moderkort) för ditt moderkort, så du inte köper ett minnespaket som inte funkar på ditt moderkort.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av seville57:

Kolla först att minnena du tänker köpa finns med på QVL listan (testade på ditt moderkort, vissa minnen funkar inte på vissa moderkort) för ditt moderkort, så du inte köper ett minnespaket som inte funkar på ditt moderkort.

Det är bra men inte heltäckande att kolla QVL-listan då de ju av förståeliga skäl inte kan testa alla minnen som finns och kommer ut. Väljer man bara beprövade märken som typ Kingston, Corsair och Samsung brukar det funka iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är bra men inte heltäckande att kolla QVL-listan då de ju av förståeliga skäl inte kan testa alla minnen som finns och kommer ut. Väljer man bara beprövade märken som typ Kingston, Corsair och Samsung brukar det funka iaf.

Jo helt rätt, jag har haft tur att mina minnen i sign är godkända/funkar på dessa 3 moderkort: Asus P6T, Asus P6X58D Premium å moderkortet i sign, man slapp att köpa nya minnen (inte snål).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

De verkade feta, dock säljs de inte på någon affär jag rekommenderats att köpa ifrån så jag måste nog avstå om inte du kan rekommendera någon av de som finns där på prisjakt.

Misco är ju en av de största och äldsta datoraffärerna, de fanns redan när jag var liten, men hette då Dabus, och säljer massor till stora företag. Vi beställer alltid datorprylar därifrån när jag är på jobbet. Själv brukar jag handla där oftast, sen ibland på CDOn, Dustin eller Webhallen, beroende på vem som har saker i lager och hyfsat pris, men Misco är definitivt en av de stora bra affärerna.

Bara att handla på.

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=4218289&hbx_CMP=AFC-05&cm_mmc_o=4blgBCjCVybgw2BF5zyblBECjCzkkCjC5yblXzLf

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Blev ett par corsair vengeance röda med stora heatspreaders 8gb.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*