Permalänk
Medlem

Dell U2312HM Settings?

Hej,

Har sett att många på forumet är ägare av denna skärm och vill bara kort o gott fråga vilka inställningar som rekommenderas för gaming på min Dell U2312HM, har sökt på google men har inte hittat något.
Kontrast,Brightness,RBG, inställningar på Grafikkort osv osv.

Förslag upskattas enormt då jag är helt pantad inom detta område och använder preset inställningen på skärmen vilket får mig att känna mig allmänt lost.

God fortsättning :)!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Kolla recension på flatpanelsHD, där står hans kalibrerade inställningar dvs de som ger mest naturlig bild. Jag brukar tycka de är för mörk bild med sådana inställningar för gaming så jag brukar höja ljusnivån lite också så att man ser bättre

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Kolla recension på flatpanelsHD, där står hans kalibrerade inställningar dvs de som ger mest naturlig bild. Jag brukar tycka de är för mörk bild med sådana inställningar för gaming så jag brukar höja ljusnivån lite också så att man ser bättre

Jag hittade det men eftersom jag tyckte det blev skitdåligt använde jag inte de inställningarna, han kanske har andra inställningar på grafikkortet. Har för mig att man kan höja kontrast etc på grafikkortet.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Jag hittade det men eftersom jag tyckte det blev skitdåligt använde jag inte de inställningarna, han kanske har andra inställningar på grafikkortet. Har för mig att man kan höja kontrast etc på grafikkortet.

Alla deras kalibreringar görs på oförändrade grafikinställningar, sen vet jag inte om det är små skillnader mellan grafikkort eller mellan AMD/nvidia allmänt men.

Testa denna länken och se om du kan ställa in den lite bättre själv kanske

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H