Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Svårt att ordna vattenkylning?

Tjenare!

Jag har en fråga angående vattenkylning. Är det svårt att installera vattenkylning?

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

Kan man skruva ihop en dator kan man nog skruva ihop lite vattenkylning. Bara att se upp med läckor. När man skruvat ihop allt brukar man ta lite papper under varje ställe där det kan läcka (nipplarna). Ser man att det blir blött hinner man stänga av innan det kortsluter.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du menar, vattenkylning till processorn är lika svårt som att sätta fast vilken annan kylare som helst och skruva fast fläktar.

Vattenkylning till övriga komponenter förklaras bra över mig.

Permalänk
Medlem

Om man ska vattenkyla så tar man inte kranvatten.. Många verkar ju tro det.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt, men det är en del jobb att installera, sedan så måste man oftast plocka ner hela systemet om man skall ändra något i chassit.

Skrivet av bursecarl:

Kan man skruva ihop en dator kan man nog skruva ihop lite vattenkylning. Bara att se upp med läckor. När man skruvat ihop allt brukar man ta lite papper under varje ställe där det kan läcka (nipplarna). Ser man att det blir blött hinner man stänga av innan det kortsluter.

Man startar aldrig datorn innan man vet att det är tät, dvs bara pump inkopplad till nätaggregatet.