Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Y-kabel? (dvs splitter)

Jag har redan provat det, men fick fick oacceptabla brusnivåer.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Erichu:

Istället för att starta en ny tråd tänkte jag höra om ni kan hjälpa mig med ett hörlursrelaterat problem som jag har:

Jag har en skivspelare kopplad till ett riaa-steg (TC-750) som i sin tur är kopplad till ett par aktiva högtalare (Q Acoustics BT3). Jag vill nu även kunna lyssna på vinyl genom mina hörlurar kopplade till min hörlursförstärkare (O2) men vet inte hur jag ska göra då riaa:t bara har en stereoutgång. Jag skulle vara ytterst tacksam för förslag på en enkel lösning.

Skrivet av Erichu:

Jag har redan provat det, men fick fick oacceptabla brusnivåer.

Du menar att det brusar mer från riaan när du grenar signalen än när du matar den direkt till O2 ?
Eller är det det normala bruset från riaan du menar, det lär ju höras betydligt tydligare i hörlurar så det intressanta är om brusnivån ändras av förgreningen och att riaan ska driva 2 enheter eller inte ?
Det kan ju också bli mer hörbart brus om du har dålig nivåmatchning så att du inte kan utnyttja fulla utslaget på volymkontrollen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vet att de flesta audiogalningar föredrar externa DAC/AMP eller ASUS kort men då jag främst har FPS spel i tanke så la precis en order på ett Creative Sound Blaster Z och Beyerdynamic DT770 (250 Ohm) och undrar nu om det är nån som har tidigare erfarenheter av detta combo? Även om det främst är för gaming så är det samtidigt första steget mot ordentlig, icke "USB gaming lur" ljud för mig så kommer nog bli nöjd oavsett.

Läst runt en del att även om Z marknadsförs med 600 ohm amp så är det inget att hänga i granen (kan ju även va PEBKAC fel). Borde väl ändå räcka för att driva ett par 250 ohm lurar ordentligt?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Vet att de flesta audiogalningar föredrar externa DAC/AMP eller ASUS kort men då jag främst har FPS spel i tanke så la precis en order på ett Creative Sound Blaster Z och Beyerdynamic DT770 (250 Ohm) och undrar nu om det är nån som har tidigare erfarenheter av detta combo? Även om det främst är för gaming så är det samtidigt första steget mot ordentlig, icke "USB gaming lur" ljud för mig så kommer nog bli nöjd oavsett.

Läst runt en del att även om Z marknadsförs med 600 ohm amp så är det inget att hänga i granen (kan ju även va PEBKAC fel). Borde väl ändå räcka för att driva ett par 250 ohm lurar ordentligt?

Du får gärna pma mig sen vad du tycker om ljudkortet varit smått intresserad av det själv, då jag är lite av en casual gamer, samt så vill jag smått ta upp få lite bättre ljud igen kör med ett gammalt usb ljudkort nu från 2008 för tillfället och har inget ljudkort i datorn. Så är rätt burkigt ljud och usb kortet klarar inte av att spela högt för fem öre inte ens med lättdrivna lurar. Tänkte börja med ett okey ljudkort för inte en så för hög slant sen sätta mig in i vad för lurar man ska gå in för. Samt gillar jag utseendet på ljudkortet. så en kort rewiev för mig vore fint om du får orken

Mvh Marcus

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du menar att det brusar mer från riaan när du grenar signalen än när du matar den direkt till O2 ?
Eller är det det normala bruset från riaan du menar, det lär ju höras betydligt tydligare i hörlurar så det intressanta är om brusnivån ändras av förgreningen och att riaan ska driva 2 enheter eller inte ?
Det kan ju också bli mer hörbart brus om du har dålig nivåmatchning så att du inte kan utnyttja fulla utslaget på volymkontrollen.

Förlåt för otydligheten. Jag menar att det brusar mer i såväl högtalare som hörlurar (hörlursförstärkare) när jag kopplar ihop dem med en y-splitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erichu:

Förlåt för otydligheten. Jag menar att det brusar mer i såväl högtalare som hörlurar (hörlursförstärkare) när jag kopplar ihop dem med en y-splitter.

Är de kopplade till samma vägguttag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är de kopplade till samma vägguttag?

Ja, genom en grendosa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erichu:

Ja, genom en grendosa.

Ok, skumt att du får så mycket mer brus med båda inkopplade

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ok, skumt att du får så mycket mer brus med båda inkopplade

Instämmer. Jag ska pröva att koppla in utrustningen med lite annat kablage och till ett annat uttag i eftermiddag och se om det kan lösa problemet. Tack för hjälpen hur som helst!

Permalänk
Skrivet av phreec:

Vet att de flesta audiogalningar föredrar externa DAC/AMP eller ASUS kort men då jag främst har FPS spel i tanke så la precis en order på ett Creative Sound Blaster Z och Beyerdynamic DT770 (250 Ohm) och undrar nu om det är nån som har tidigare erfarenheter av detta combo? Även om det främst är för gaming så är det samtidigt första steget mot ordentlig, icke "USB gaming lur" ljud för mig så kommer nog bli nöjd oavsett.

Läst runt en del att även om Z marknadsförs med 600 ohm amp så är det inget att hänga i granen (kan ju även va PEBKAC fel). Borde väl ändå räcka för att driva ett par 250 ohm lurar ordentligt?

Jag stod i valet och kvalet mellan ett dyrare Asus-kort och Sound Blaster Z för några dagar sen och slog till på det senare. Använder det tillsammans med Sennheiser HD558 (moddade till 598). Har inte hunnit testa så mycket än men det är onekligen bra tryck i hörlursstärkaren. Mina lurar är visserligen bara på 50 Ohm men redan runt 15-20% volym är det riktigt högt. I och med att mina lurar är väldigt neutrala och jag gillar att ha lite tryck i basen har jag meckat runt med den inbyggda EQ:n och den är faktiskt över förväntan. (Fick dock en smärre chock första gången jag drog igång musik eftersom virtuellt surround och "crystalizer" var aktiverat per default, usch)

Sen är den "beamformande" mikrofonen rätt bra när man har fått till placering och inställningar. Trevligt för oss som vill använda bra lurar när vi spelar. Skönt för ens kamrater att slippa brus och låg volym som den inbyggda Realtekkretsen medförde.

Måste testa mer innan jag kan komma med ett ordentligt omdöme men första intrycket är positivt!

Permalänk
Medlem

Fick äntligen min efterlängtade ODAC+O2 Combo och jag är super nöjd, inga missljud pops/hissing sounds i lurarna längre även på full volym. Ingen natt och dag skillnad men då sitter jag på ett par ATH-m50 men känns som basen vart mer kontrollerad, Och ljudet vart mycket klarare helt klart värt uppgraderingen. Tack för all hjälp!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Erichu:

Förlåt för otydligheten. Jag menar att det brusar mer i såväl högtalare som hörlurar (hörlursförstärkare) när jag kopplar ihop dem med en y-splitter.

Det kan finnas några olika orsaker, tex om det är den riaa jag tror så har den relativt hög utgångsimpedans, det kan också vara kablaget, du skulle troligen behöva ett buffertsteg som driver respektive enhet eller ett normalt försteg, eller kanske låta O2 mata högtalarna också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

Jag stod i valet och kvalet mellan ett dyrare Asus-kort och Sound Blaster Z för några dagar sen och slog till på det senare. Använder det tillsammans med Sennheiser HD558 (moddade till 598). Har inte hunnit testa så mycket än men det är onekligen bra tryck i hörlursstärkaren. Mina lurar är visserligen bara på 50 Ohm men redan runt 15-20% volym är det riktigt högt. I och med att mina lurar är väldigt neutrala och jag gillar att ha lite tryck i basen har jag meckat runt med den inbyggda EQ:n och den är faktiskt över förväntan. (Fick dock en smärre chock första gången jag drog igång musik eftersom virtuellt surround och "crystalizer" var aktiverat per default, usch)

Sen är den "beamformande" mikrofonen rätt bra när man har fått till placering och inställningar. Trevligt för oss som vill använda bra lurar när vi spelar. Skönt för ens kamrater att slippa brus och låg volym som den inbyggda Realtekkretsen medförde.

Måste testa mer innan jag kan komma med ett ordentligt omdöme men första intrycket är positivt!

Mjo kunde som inte hålla mig då jag inte hade något annat ljudkort än ett gammalt usb ljudkort från 2007 som inte är världens trevligaste, så köpte ett Sb-Z demoprodukt från komplett, Nu när man har mic som verkar vara helt okey från ljudkortet. och är sugen på att spara ihop till nå bra börjar lurar. Hade ett par kavlitets lurar men som jag var dum nog för nått år sedan att ha under en vårfest och dom knäcktes så dessa ska stanna vid datorn endast. Men tips på hörliurar till det där ljudkortet hör mycket på melody trance till gammal rock. Spelar inte på någon elit nivå så behöver verkligen inga spel hörlurar men nått som är rätt mysigt ljud som bara. för kanske under 2500kr om det går, som fungeror ok ihop med det där ljudkortet?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Hur är heed canamp med hd600? Är de bra synergi mellan de för det är en som säljer de tillsammans men om de inte är så bra tillsammans så kanske jag kan få han att sälja hd600själv. Båda kostar 3000tillsammans, är de bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Hur är heed canamp med hd600? Är de bra synergi mellan de för det är en som säljer de tillsammans men om de inte är så bra tillsammans så kanske jag kan få han att sälja hd600själv. Båda kostar 3000tillsammans, är de bra?

Är sakerna i bra skick så är det ett helt okej pris. Det där med synergi känns det som du tar alldeles för hårt på. Så länge det är en transparent DAC och att stärkaren kan driva lurarna utan distorsion så är du hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Är sakerna i bra skick så är det ett helt okej pris. Det där med synergi känns det som du tar alldeles för hårt på. Så länge det är en transparent DAC och att stärkaren kan driva lurarna utan distorsion så är du hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara en förstärkare utan DAC, men den kostar nypris 3800kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278222

Edit: Är det värt att köpa då sennheiser hd600 och den förstärkare (heed audio canamp) för 3000kr? Kan man kanske köpa båda men sälja headampen och köpa ngt som o2/odac istl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Ah närmaste butik ligger 181km bort Lyssnar mest på rap, elektronisk och såna där lugna låtar som finns på spotify topplista, har hört att akg k701 låter mkt lika som hd800 enligt flera, eftersom de kostar 11k så är det väl bäst att köpa de?

AKG 701 är mycket bra, men kräver rejäl förstärkare för att komma till sin rätt. Vad har du tänkt att koppla den till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Ah närmaste butik ligger 181km bort Lyssnar mest på rap, elektronisk och såna där lugna låtar som finns på spotify topplista, har hört att akg k701 låter mkt lika som hd800 enligt flera, eftersom de kostar 11k så är det väl bäst att köpa de?

Tycker nog att du borde köpa typ Audio Technica ATH-M50. Stabil instegslur innan du bestämmer dig för vad du faktiskt gillar. Du bör inte köpa något bara för att någon tycker att de låter ungefär som en lur som är dyr, speciellt inte när du inte vet hur någon av lurarna låter. Läs, lär och tänk efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Tycker nog att du borde köpa typ Audio Technica ATH-M50. Stabil instegslur innan du bestämmer dig för vad du faktiskt gillar. Du bör inte köpa något bara för att någon tycker att de låter ungefär som en lur som är dyr, speciellt inte när du inte vet hur någon av lurarna låter. Läs, lär och tänk efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, men varför just dessa? Har två andra som är sk intagningsmodeller. Grado sr80i och fidekio x1 som jag kanske kan testa köpa? Det jag är orolig för är att jag inte kmr märka skillnaden mellan mina nuvarandd qpad ah90. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Okej, men varför just dessa? Har två andra som är sk intagningsmodeller. Grado sr80i och fidekio x1 som jag kanske kan testa köpa? Det jag är orolig för är att jag inte kmr märka skillnaden mellan mina nuvarandd qpad ah90. Vad tror ni?

Eftersom det är hörlurarna som är de flestas steg in i hifi-världen. De är dessutom hyfsat billiga (900) och kräver inte förstärkare.

Varför vill du byta dina nuvarande? De är väl rätt bra för att vara ett gaming headset om jag inte minns fel.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Eftersom det är hörlurarna som är de flestas steg in i hifi-världen. De är dessutom hyfsat billiga (900) och kräver inte förstärkare.

Varför vill du byta dina nuvarande? De är väl rätt bra för att vara ett gaming headset om jag inte minns fel.
Skickades från m.sweclockers.com

Ja till gaming är de rätt bra men jag är ute efter bättre ljud till musik, dessutom vill jag inte ha microfon. Men testade x1 hos elgiganten och verkar inte vara så stor skillnad men då tänkte jag att de skulle vara en dac som löste de. Fast testade sedan beyerdynamics dt770 o 990 på ngn gammal dac och hörde ingen skillnad heller, man kanske inte får så mkt bättre ljud trots allt

Permalänk
Medlem

Nope, en dac gör inte mycket skillnad om du inte får interferens från datorn. Kommer du från hyfsat ljud, vilket du gör, så krävs det mycket för att få en "wow"-upplevelse initialt. Ofta är det så att man vänjer sig vid det nya ljudet gradvis, och sedan när man går tillbaka till de gamla blir skillnaden mycket tydligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Nope, en dac gör inte mycket skillnad om du inte får interferens från datorn. Kommer du från hyfsat ljud, vilket du gör, så krävs det mycket för att få en "wow"-upplevelse initialt. Ofta är det så att man vänjer sig vid det nya ljudet gradvis, och sedan när man går tillbaka till de gamla blir skillnaden mycket tydligare

Så vad ska jag göra? Ath kostar 900kr ny, kan få fidelio x1 för dessa, verkar lika med att de har extra bass och behöver ingen amp, bara att denna är öppen och snyggare IMO och jag har faktiskt testat de

Edit: Du säger att det krävs mkt för en wow känsla, är beredd att lägga cirka 3000kr om jag verkligen kommer höra en skillnad som gör att jag upplever musiken bättre

Permalänk
Fyndjägare

Vi avbryter för reklam!

DAC och Hörlursförstärkare Geek Out 450 för 129$ på Massdrop.
Bör bli ca 1500kr inkl frakt om man åker på tull, moms osv. Annars lägre. Och Massdrop skeppar till Sverige

Geek Out 450
DSD USB DAC
Rätt kraftfull hörlursförstärkare med 450mW i 16ohm Class A
1st 3,5mm hörlursutgång med impedans 0,47ohm
1st 3,5mm line-out med impedans 47ohm, du kan koppla till stereon eller annan hörlursförstärkare

Finns även 3 andra varianter tyvärr ej på REA. Geek Out 100 IEM, 720 och 1000.

Köp här jag vill veta om den är bra
https://www.massdrop.com/buy/geek-out-450
Krävs att du loggar in på Massdrop för att se erbjudandet.

6 dagar kvar på kampanjen. Vet ej om det finns ett tak på antal sålda innan de avslutar kampanjen.

Normalpris 199$
http://marketplace.lhlabs.com/collections/all

När Kickstartern gick 2013 så gick de första för 99$.
https://www.kickstarter.com/projects/gavn8r/geek-a-new-usb-aw...

Pure Class A Headphone Amplification
Despite its unobtrusive size, Geek Out produces massive sound. Designed for professional level and consumer grade headphones alike, the Geek Out 450 offers 450 mW of pure Class A power which is more than enough power to drive even the most esoteric headphones. The dual 1/8” analog outputs let you connect multiple sets of headphones or speakers, so you can easily switch between devices or listen with a friend. A breeze to use, the Geek Out provides you audiophile quality at minimal cost and maximum convenience.

People Have Been Compromising For Way Too Long
Geek Out replaces your computer's internal sound card with a no-compromise music device forged in fires of Mount Rad. That's probably something you didn't know you needed to do. You see, internal sound cards are mostly crap. That's because computer makers don't care as much about good sound as they do about good video.

When you plug Geek Out into your computer's USB port, you're replacing that crappy sound card with pure awesomeness. You can now play any music on the market today— not just crappy MP3's, we're talking ultra-high-resolution files all the way up to 32/384 kHz and DSD 128.

Ultra-High-Reslution Audio
When we first considered making Geek Out, it had to do real 32 bit / 384 kHz PCM audio. It also had to do DSD 128. We're the makers of Da Vinci Dual DAC, after all. We couldn't chince out.

Whatever your listening preferences, Geek Out supports them all.

  • T6061 aluminum enclosure

  • 3 layer buffer

  • 384 kHz / 32 bit and DSD 2 decoding engines

  • 64 bit volume control

  • DAC chip: ESS9018K2M

  • Input: USB 2.0 (asynchronous)

  • Output: Dual 1/8 in (3.5 mm) analogue

  • Output impedance: 0.47 Ohm

  • Maximum drive output: 450 mW at 16 Ohms

  • Maximum output voltage: 3.4 Vrms

  • Amplifier type: class A

  • THD + N: 0.01%

  • Maximum native sample rate: 32 bit / 384 kHz

  • Maximum native bitstream: 6.144 MHz

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de använder flac filer i 4sound? Tänkte gå och testa hd600 med benchmark 2hgc men då vill jag ju inte ha lågkvalite spotify mp3 ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Någon som vet om de använder flac filer i 4sound? Tänkte gå och testa hd600 med benchmark 2hgc men då vill jag ju inte ha lågkvalite spotify mp3 ljud

Ha med dig musik på cd så är ju saken biff. Det kan de garanterat hjälpa dig att spela upp. Några flac-filer på mobilen eller en usb-sticka är nog mer lotteri. Det kanske går, kanske inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Någon som vet om de använder flac filer i 4sound? Tänkte gå och testa hd600 med benchmark 2hgc men då vill jag ju inte ha lågkvalite spotify mp3 ljud

Kör Spotify premium så är det definitivt bra nog

Permalänk
Medlem

De hade tydligen inga av de lurarna jag sökte (grado, akg, sennheiser), de sa att ingen köpte de så de var en bestälningsvara, de hade bara studiohörlurar fast det fanns ath mx50x elr vad den heter. Testade att ha på mig de och de kändes dåligt gjorde, satt inte bra mot öronen och var inte så sköna. Testade dock inte ljudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Vi avbryter för reklam!

DAC och Hörlursförstärkare Geek Out 450 för 129$ på Massdrop.
Bör bli ca 1500kr inkl frakt om man åker på tull, moms osv. Annars lägre. Och Massdrop skeppar till Sverige

Geek Out 450
DSD USB DAC
Rätt kraftfull hörlursförstärkare med 450mW i 16ohm Class A
1st 3,5mm hörlursutgång med impedans 0,47ohm
1st 3,5mm line-out med impedans 47ohm, du kan koppla till stereon eller annan hörlursförstärkare

Finns även 3 andra varianter tyvärr ej på REA. Geek Out 100 IEM, 720 och 1000.

Köp här jag vill veta om den är bra
https://www.massdrop.com/buy/geek-out-450
Krävs att du loggar in på Massdrop för att se erbjudandet.

6 dagar kvar på kampanjen. Vet ej om det finns ett tak på antal sålda innan de avslutar kampanjen.

Normalpris 199$
http://marketplace.lhlabs.com/collections/all

När Kickstartern gick 2013 så gick de första för 99$.
https://www.kickstarter.com/projects/gavn8r/geek-a-new-usb-aw...

http://i.imgur.com/FwiScTo.jpg

Pure Class A Headphone Amplification
Despite its unobtrusive size, Geek Out produces massive sound. Designed for professional level and consumer grade headphones alike, the Geek Out 450 offers 450 mW of pure Class A power which is more than enough power to drive even the most esoteric headphones. The dual 1/8” analog outputs let you connect multiple sets of headphones or speakers, so you can easily switch between devices or listen with a friend. A breeze to use, the Geek Out provides you audiophile quality at minimal cost and maximum convenience.

People Have Been Compromising For Way Too Long
Geek Out replaces your computer's internal sound card with a no-compromise music device forged in fires of Mount Rad. That's probably something you didn't know you needed to do. You see, internal sound cards are mostly crap. That's because computer makers don't care as much about good sound as they do about good video.

When you plug Geek Out into your computer's USB port, you're replacing that crappy sound card with pure awesomeness. You can now play any music on the market today— not just crappy MP3's, we're talking ultra-high-resolution files all the way up to 32/384 kHz and DSD 128.

Ultra-High-Reslution Audio
When we first considered making Geek Out, it had to do real 32 bit / 384 kHz PCM audio. It also had to do DSD 128. We're the makers of Da Vinci Dual DAC, after all. We couldn't chince out.

Whatever your listening preferences, Geek Out supports them all.

  • T6061 aluminum enclosure

  • 3 layer buffer

  • 384 kHz / 32 bit and DSD 2 decoding engines

  • 64 bit volume control

  • DAC chip: ESS9018K2M

  • Input: USB 2.0 (asynchronous)

  • Output: Dual 1/8 in (3.5 mm) analogue

  • Output impedance: 0.47 Ohm

  • Maximum drive output: 450 mW at 16 Ohms

  • Maximum output voltage: 3.4 Vrms

  • Amplifier type: class A

  • THD + N: 0.01%

  • Maximum native sample rate: 32 bit / 384 kHz

  • Maximum native bitstream: 6.144 MHz

Trodde att jag precis gjort alla ljudinköp som behövde göras på ett tag. Tack för den... = )

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Exner:

Trodde att jag precis gjort alla ljudinköp som behövde göras på ett tag. Tack för den... = )

Hehe jobbigt för plånboken men glädje i öronen förhoppningsvis. Vilka hörlurar ska du använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.