Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Köp dem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Sista prylen till hörlursanläggningen anlände idag. Tog bara 7 veckor istället för '10 men upp till 16 veckor'. Teaser.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Fåtölj att avnjuta musiken i?

Permalänk
Medlem

@Khers: Jajemen. Elektroniken är jag redan så nöjd med att jag inte tror att det går att förbättra (för rimliga pengar), men soffan är inte klockren att sitta i. Rätt stor investering, men velat ha den sen jag var väldigt liten så jag tog och slog slag i saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Khers: Jajemen. Elektroniken är jag redan så nöjd med att jag inte tror att det går att förbättra (för rimliga pengar), men soffan är inte klockren att sitta i. Rätt stor investering, men velat ha den sen jag var väldigt liten så jag tog och slog slag i saken.

Troligen

Permalänk
Medlem

Stämmer. Väldigt nöjd, men måste möblera lite bättre så att det inte känns lika trångt.

E: Borde damma också ser jag.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Äntligen fick vi svar på vad du väntat på! Riktigt tjusigt. (Man får väl provsitta om man har vägarna förbi?)

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

@oatp1b1: Får man fråga hur mycket kalaset gick på?

Permalänk
Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Snygg!
Nu ska du bara skaffa ett par "riktiga" lurar... =P
Näää... Men som tidigare skrivits, du bjuder väl på lite provlyssning/sittning med kaffe och whisky?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Någon som beställde Monoprice M1060?

Permalänk
Medlem

Tack kompisar, och givetvis står dörr'n vidöppen. Ser fram emot helgen nu bara att få gona in sig med en god öl och njuta av mycket musik.

@backspace: Ingen kommentar..
@Sir Gaben: På tok för mycket för en möbel, 67k slutade det på. :-/ Tur i oturen så har jag såpass mycket möbler i jakaranda hemma att det skulle bli lite för mycket att även stolen var i det träslaget, vilket jag sparade 20k på, utan det blev basic-modellen i körsbär.

Permalänk
Medlem

Har Sennheiser 650hd lurar som jag använder mest till spelande och lyssnar musik på datorn.

Kan nångon rekommendera vad jag ska köpa för ljudkort eller förstärkare? Kan inget om sånt här. Jag använder en modmic som mic till lurarna så vill ha bra mic port också.

Tack för all hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte mig ett par Grado SR60E samt G och L-cush.. Dags att se vad jänkarna har att erbjuda. Det värsta är väl att om man gillar ljudet så finns det många DYRA modeller att flukta efter.

Permalänk
Medlem

@Agustavsson: Kul! Jag har varit lite sugen på att testa Grado någon gång för att ha ett par mindre korrekta lurar. SR325 och PS500 ska ju vara rätt så bra om man gillar Gradoljudet. Tror de låter väldigt trevligt tillsammans med en rörförstärkare.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

@Agustavsson: Kul! Jag har varit lite sugen på att testa Grado någon gång för att ha ett par mindre korrekta lurar. SR325 och PS500 ska ju vara rätt så bra om man gillar Gradoljudet. Tror de låter väldigt trevligt tillsammans med en rörförstärkare.

Ja vi får se, eftersom priserna på Grado är helt åt skogen i Sverige så tänkte jag börja med 60e för att testa. Det finns ju rätt mycket att ta hänsyn till som tex ergonomi och byggkvalitet och sedan då Grados hussignatur över lag.

Blir jag helt starstruck så får man väl börja kika på att byta ut nuvarande lurar mot något lite högre upp i deras portfölj. Det som är kul med Grado är ju också att dom har väldigt många olika modeller att välja på även i olika prisklasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Ja vi får se, eftersom priserna på Grado är helt åt skogen i Sverige så tänkte jag börja med 60e för att testa. Det finns ju rätt mycket att ta hänsyn till som tex ergonomi och byggkvalitet och sedan då Grados hussignatur över lag.

Blir jag helt starstruck så får man väl börja kika på att byta ut nuvarande lurar mot något lite högre upp i deras portfölj. Det som är kul med Grado är ju också att dom har väldigt många olika modeller att välja på även i olika prisklasser.

Har för mig jag provade modellen som kostar runt 6-7k för länge sedan. Väldigt bekväma. Jag tyckte det vart lite för dyrt. Har haft funderingar på 325 som reselurar fast har aldrig blivit av eftersom jag aldrig hinner besöka butik. Sedan har jag planer på en Bladelius Idun mk2 fast man vet ju aldrig om jag får tummen ur så kanske jag skall prova Grado.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Ja vi får se, eftersom priserna på Grado är helt åt skogen i Sverige så tänkte jag börja med 60e för att testa. Det finns ju rätt mycket att ta hänsyn till som tex ergonomi och byggkvalitet och sedan då Grados hussignatur över lag.

Blir jag helt starstruck så får man väl börja kika på att byta ut nuvarande lurar mot något lite högre upp i deras portfölj. Det som är kul med Grado är ju också att dom har väldigt många olika modeller att välja på även i olika prisklasser.

Sant, ska man köpa deras dyrare modeller så är det antingen begagnat (t.ex. PS500 kommer upp lite då och då) eller köp i staterna som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dagens köptips. V-moda LP2 för 797kr på amazon.co.uk alternativt 80 euro från amazon.de.

Råkade köpa ett par....fan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av weew:

Har Sennheiser 650hd lurar som jag använder mest till spelande och lyssnar musik på datorn.

Kan nångon rekommendera vad jag ska köpa för ljudkort eller förstärkare? Kan inget om sånt här. Jag använder en modmic som mic till lurarna så vill ha bra mic port också.

Tack för all hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör mina HD 650 med en Schiit Magni2, fungerar antagligen också med andra, men inte testat någon. Angående mic, kan du köra den separat till datorn och ljudet ur en förstärkare? Blir två olika kopplingar alltså, att det går är ju självklart men kanske inte vill av någon anledning. Magni2 kostar ca 1500:-, så en budget kan vara bra att skriva

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Dagens köptips. V-moda LP2 för 797kr på amazon.co.uk alternativt 80 euro från amazon.de.

Råkade köpa ett par....fan.

Detta? Nu rycker det lite i fingret... Blev det 797kr med totalt med frakt?
https://www.amazon.co.uk/d/Electronics-Photo/V-MODA-XFL2V-U-M...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Detta? Nu rycker det lite i fingret... Blev det 797kr med totalt med frakt?
https://www.amazon.co.uk/d/Electronics-Photo/V-MODA-XFL2V-U-M...

Ja just precis..Kanske skulle man låtit bli reddit i kväll. Nåväl, dom verkar vara av rätt nice kvalitet. Är osäker på om jag kommer gilla den avslappade basiga karaktären men det återstår att se.

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Ja just precis..Kanske skulle man låtit bli reddit i kväll. Nåväl, dom verkar vara av rätt nice kvalitet. Är osäker på om jag kommer gilla den avslappade basiga karaktären men det återstår att se.

Du gjorde ett kap på priset iaf. Idag är dom tillbaka på mer än det dubbla

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Du gjorde ett kap på priset iaf. Idag är dom tillbaka på mer än det dubbla

Jo jag såg det, tur att man är bra på att impulsshoppa

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vars jag skulle haft frågat detta, men har försökt hittat mig nå nya trådlösa hörlurar att ha till datorn min, men de flesta "trådlösa headsets" verkar vara till för musik/samtal via BT till mobil, kollat på dessa: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3964508
och undrar om de går använda till datorn som headset ?

Permalänk
Avstängd

Det som är bra med att man inte stänger av reklam i Sweclockers är att man inte missar rabbatkod. När jag för c.a 10 dagar sedan surfade in på Sweclockers såg jag reklam överst på sidan från Hembiobutiken med 100kr rabbatkod på Hifime Sabre 9018 USB DAC. Har sålt mitt Xonar Essence STX så hade bara ljudkortet i moderkortet som är bra men inte audiofil klass. Med rabbatkoden kostade dacen 690kr, nu kostar den 790kr, det är bara Hembiobutiken som verkar sälja den i Sverige. På Amazon kostar den 80$. Behövde bra ljud från datorn, dessutom var jag intresserad av HIFImans 400i. Dom hade sänkt 600kr på en demo 400i. Så jag köpte båda.

Ljud & Bild har överlag bra recensioner och Hifime Sabre 9018 USB DAC fick mycket beröm likaså 400i. Har lyssnat på dem i en vecka, 1 till 3 timmar per dag och det låter fantastiskt bra. Hårdrock är min favoritmusik passar utmärkt även till pop och klassisk. Ljudet från spel och filmer blir angenämare att lyssna på via Hifime Sabre 9018 USB DAC i kombination med 400i. Dåliga mp3 blir inte bra, men det är ju väntat. 400i låter väldigt bra i LGs V10, blir nära men inte riktigt samma toppklass som med Hifime Sabre 9018 USB DAC. Väldigt nöjd och rekommenderar dom båda.

Permalänk
Medlem

Då har man bestämt sig efter många gråa hår om att investera i ett par lurar. Har planerat in att åka och lyssna nu på torsdag. Så lite tid man har till över har jag nu entligen hittat en ledig dag. Det är tänkt som födelsedagspresent.

Därför undrar jag om någon har vettigt att säga om några bra lurar för Max 5k. Letar komfort, byggkvalitet och bra ljud. Användningsområde är främst pendling och lite promenader. Lite osäker på om jag kommer köra min hederliga IPod Classic eller IPhone så helst något som är lätt att driva.

Har lite problem med att använda in-ear under längre perioder så helst skall det vara over-ear.

Har tänkt KEF Space One, de slutna Shure i 40 serien, Pryma från Sonus Faber och Grado. Jag vet att Grado inte är slutna. Mest bara för att se om Grado är bra. Sennheiser är uteslutet, orkar inte med dess ljudsound. AKG hittar jag inget spännande och Beyer där Tesla serien är en favorit är för dyra eftersom de behöver en portabel amp. Fostex har jag spanat lite på fast dess modell som vart intressant är även den för dyr. Denon vet jag inte riktigt. Less på Hifiklubben. Säkert något märke jag har glömt.

Så svårt att se vad som skulle passa. Till vardag när jag är hemma lyssnar jag via KEF/Primare när jag spelar musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CIA_SWE:

Vet inte riktigt vars jag skulle haft frågat detta, men har försökt hittat mig nå nya trådlösa hörlurar att ha till datorn min, men de flesta "trådlösa headsets" verkar vara till för musik/samtal via BT till mobil, kollat på dessa: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3964508
och undrar om de går använda till datorn som headset ?

Det verkar som de fungerar som hörlur om du kör trådlöst och som headset om du kör med kabel eftersom mikrofonen sitter på kabeln, de är alltså en trådlös hörlur men ett trådat headset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@buddaz: Du bor inte i Sverige om jag inte minns rätt så vet ju inte priserna där du bor men kan komplettera lite för sakens skull eftersom listan med slutna lurar är rätt kort: Oppo PM-3, Audeze Sine, Focal Spirit, B&O H6. Sony MDR-Z7 kanske, men måste nog moddas för att du ska gilla ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@buddaz: Du bor inte i Sverige om jag inte minns rätt så vet ju inte priserna där du bor men kan komplettera lite för sakens skull eftersom listan med slutna lurar är rätt kort: Oppo PM-3, Audeze Sine, Focal Spirit, B&O H6. Sony MDR-Z7 kanske, men måste nog moddas för att du ska gilla ljudet.

Priserna är rätt så likvärdiga som det går mot Sverige när det gäller elektronik. Måste bara tyvärr åka till den stora byn för där finns det fler butiker. Den butik jag kommer besöka har det mesta allt från AKG, Sennheiser, Beyerdynamic, Shure, Sonus Faber Pryma, Grado, Focal, Mr Speakers, Audeze, Oppo, KEF, RHA, HifiMan, Fostex och numera är butiken även återförsäljare utav STAX. Sedan finns hifiklubben, en annan renodlad Hifi butik och en likvärdig kedja som säljer lurar från BOSE, B&O och Pioneer. Utbud finns däremot får man betala fläsk om man vill ha det fina sortimentet.

Skall spana vidare så kanske jag smalnar ner till några alternativ.
Skickades från m.sweclockers.com