Permalänk
Medlem

TV för cirka 6000 kronor

Hej!

Jag håller på att leta efter en ny TV. Har kollat runt lite och tycker att Samsung 51" plasma-TV(http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637913) ser ut att vara den bästa i denna prisklassen. TV:n ska minst vara 50" stor.

Är det någon som har koll på om det finns en TV med bättre bild samt är över 50" stor i denna prisklass, eller är det denna som gäller?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

bäst bild ska väll vara LED tv men blir nog svårt att hitta en 50" för under 6 K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aptur:

Hej!

Jag håller på att leta efter en ny TV. Har kollat runt lite och tycker att Samsung 51" plasma-TV(http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637913) ser ut att vara den bästa i denna prisklassen. TV:n ska minst vara 50" stor.

Är det någon som har koll på om det finns en TV med bättre bild samt är över 50" stor i denna prisklass, eller är det denna som gäller?

Tack på förhand.

Det finns, enligt prisjakt inga LCD som uppfyller kraven 50"+ och pris<6000kr

Plasma säger prisjakt detta.. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=67#rparams=l=s83457612

I min mening är det dock klokt att inte pressa gränserna för mycket när det kommer till storlek/pris... Andra saker blir lidande som tex faktumet att tvn du länkar till saknar optisk utgång.... kanske inte är ett måste för dig men för mig signalerar det funktionssnikighet och brukar ofta visa sig vara ett återkommande problem (saknar funktioner man tar för givna)..

Är inte detta ett problem är det ju bara att välja och vraka mellan de fyra modeller prisjakt presenterar.. Jag hade nog dock satsat på att gå ner till 46" och därmed öppna upp för fler modeller (även lcd) att välja mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TjegeN:

bäst bild ska väll vara LED tv men blir nog svårt att hitta en 50" för under 6 K

varför ens kommentera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TjegeN:

bäst bild ska väll vara LED tv men blir nog svårt att hitta en 50" för under 6 K

Bästa bild har absolut inte LCD-LED tv! LED belysta har ofta sämre bild men har fördelen att vara tunn och strömsnål. Antar att du gått på LED marknadsföringen som går ut på att man ska tro att de är en helt ny typ av "tvpanel";) ?

Permalänk

Har själv TV:n du länkar. Riktigt bra bild för 6000 kr, jämför du med LCD-tv så får du gå upp i 12-14k kr någonstans för att få liknande bild. Inbränningsrisken verkar vara väldigt låg, existerar knappt någon ghosting efter att ha sett en film på någon kanal i 2,5 timmar. Saknar dock en del utgångar samt att den tenderar att ha lite buzzning ibland, dock inget som märks om du har ljudet på. Helt klart prisvärd.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, min mor vill köpa en ny TV, den ska helst vara 46" eller uppåt, hennes budget är "så billig" som möjligt, men kan tänka mig att hon sträcker sig till 7k som mest. Hon tittar endast på film, syrran spelar lite Wii ibland.

Krav:
-Full HD
-Inbyggda högtalare (Vet inte ifall det finns några utan detta?)
-Kunna fästas på väggen med VESA fästen eller liknande.
-Minst 2 Scart ingångar, har fortfarande mest detta gränssnittet på sina tillbehör.
-Hållbar, hon har en TV med 852x480 i upplösning fortfarande, tror ni förstår vad jag menar
-Stilren? Vill inte ha jättetjocka kanter, men detta bör inte prioriteras.

Tack i förhand!