Permalänk
Medlem

Om det inte finns inbyggda högtalare kan du köpa en sådan avlång högtalare som du fäster på skärmen.

Permalänk
Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

Haha ok, tn för 3k. Visst du får dina 120hz men inte mycket mer.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wankeer:

bra val

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Grattis till en trevlig skärm. Du kommer att ha väldigt roligt med den.

Spelar du quake live? Den är nog perfekt till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Grattis till en trevlig skärm. Du kommer att ha väldigt roligt med den.

Spelar du quake live? Den är nog perfekt till det

Nae jag tänkte baa ha den som allround skärm, spela lite bf3 och andra lite nyare spel samt titta lite på film.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

PÅ något sätt så gillar jag retro utseendet på den, är lite trött på all ultra tunna mega blanka skärmar

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha ok, tn för 3k. Visst du får dina 120hz men inte mycket mer.

Vettigt inlägg.
Ungefär som att jag skulle säga "Haha ok, IPS för 3k. Visst, du får bättre färg men inte mycket mer."
120 Hz är just orsaken till att man köper en 120 Hz skärm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Jag har själv funderat på just denna skärm så skriv gärna vad du tycker om den när du har fått den, speciellt backlight bleeding och om den hänger med i spel. Dom här skärmarna har jag testat senaste månaden och lämnat tillbaka alla:

LG 24" IPS236V: Hängde inte med riktigt i fps spel men annars helt underbar bild (ips verkar vara framtiden).
Philips 27" 273E3LSB/00: Bra bild både i spel och film men bleeding i underkant, för låg upplösning sett till storleken, lysande pixel mitt i skärmen, lite väl stark belysning också.
Samsung 24" S24A300BS: Helt ok bild, väldigt lite bleeding men i vissa spel hängde den inte med riktigt där jag fick tearing trots vsynk.
Samsung 24" S24A350H: Svårt att få till färgerna tex gul hudfärg vid uppspelning av film, jag lyckades inte justera till den.

Min gamla Samsung T220 är egentligen ganska ok dvs snabb samt bra bild både under spel och film och vore det inte för backlight bleedingen skulle jag gärna behålla den. Jag tänkte igöra ett sista försök att hitta en bra gaming skärm med bra bild innan jag spolar iden med ny skärm helt och hållet och behåller min gamla T220 så fyll gärna på med intryck från forisen när du får den :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag har själv funderat på just denna skärm så skriv gärna vad du tycker om den när du har fått den, speciellt backlight bleeding och om den hänger med i spel. Dom här skärmarna har jag testat senaste månaden och lämnat tillbaka alla:

LG 24" IPS236V: Hängde inte med riktigt i fps spel men annars helt underbar bild (ips verkar vara framtiden).
Philips 27" 273E3LSB/00: Bra bild både i spel och film men bleeding i underkant, för låg upplösning sett till storleken, lysande pixel mitt i skärmen, lite väl stark belysning också.
Samsung 24" S24A300BS: Helt ok bild, väldigt lite bleeding men i vissa spel hängde den inte med riktigt där jag fick tearing trots vsynk.
Samsung 24" S24A350H: Svårt att få till färgerna tex gul hudfärg vid uppspelning av film, jag lyckades inte justera till den.

Min gamla Samsung T220 är egentligen ganska ok dvs snabb samt bra bild både under spel och film och vore det inte för backlight bleedingen skulle jag gärna behålla den. Jag tänkte igöra ett sista försök att hitta en bra gaming skärm med bra bild innan jag spolar iden med ny skärm helt och hållet och behåller min gamla T220 så fyll gärna på med intryck från forisen när du får den :D.

Nej nej nej OLED är framtiden!!!!

Permalänk
Medlem

DELL U2412M <3. Jag är jättenöjd. Men jag har inga höga krav på bleed och såna nördiga saker. Det ska bara vara skönt för ögonen att sitta en hel dag

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

DELL U2412M <3. Jag är jättenöjd. Men jag har inga höga krav på bleed och såna nördiga saker. Det ska bara vara skönt för ögonen att sitta en hel dag

En insatt har talat! 16:10 FTW :D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Vettigt inlägg.
Ungefär som att jag skulle säga "Haha ok, IPS för 3k. Visst, du får bättre färg men inte mycket mer."
120 Hz är just orsaken till att man köper en 120 Hz skärm.

Ja det hade ju varit relevant om ts var ute efter 120 hz, men det var han ju inte.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag har själv funderat på just denna skärm så skriv gärna vad du tycker om den när du har fått den, speciellt backlight bleeding och om den hänger med i spel. Dom här skärmarna har jag testat senaste månaden och lämnat tillbaka alla:

LG 24" IPS236V: Hängde inte med riktigt i fps spel men annars helt underbar bild (ips verkar vara framtiden).
Philips 27" 273E3LSB/00: Bra bild både i spel och film men bleeding i underkant, för låg upplösning sett till storleken, lysande pixel mitt i skärmen, lite väl stark belysning också.
Samsung 24" S24A300BS: Helt ok bild, väldigt lite bleeding men i vissa spel hängde den inte med riktigt där jag fick tearing trots vsynk.
Samsung 24" S24A350H: Svårt att få till färgerna tex gul hudfärg vid uppspelning av film, jag lyckades inte justera till den.

Min gamla Samsung T220 är egentligen ganska ok dvs snabb samt bra bild både under spel och film och vore det inte för backlight bleedingen skulle jag gärna behålla den. Jag tänkte igöra ett sista försök att hitta en bra gaming skärm med bra bild innan jag spolar iden med ny skärm helt och hållet och behåller min gamla T220 så fyll gärna på med intryck från forisen när du får den :D.

Ska hämta den imorgon, lägger en liten analys då men jag är ingen expert när det gäller bildkvalitet så den blir nog rätt kortfattad.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP