RMA upplevelser. Ranka dina ärenden.

Permalänk

Xfx dubbelsuger!!! -10/10. Sämst i hela universum. Med socker på.

Hade ett 9800x2 kort som slutade fungera efter ett par månader. Startade en supportticket hos xfx och efter två veckor kom det ett svar... Där frågade någon jubelidiot efter fakta jag redan skrivit i mitt första inlägg. Bet ihop o förklarade dels vad han ville veta och att det stod i mitt första inlägg. Sen händer inget på tre veckor o jag hör av mig igen, samma tricket och tråd som förut där mina två inlägg fanns. Efter ytterligare en vecka har någon släppt spriten och svarat och det är då det är nära jag åker till xfx o gör en columbine: jubelidiot 2 frågar Åter igen efter info som jag skrivit i mitt... Ja ni fattar. Jag svarar ilskt att nu får ni fanimig ta o kamma till er o börja läsa vad jag skrivit. Många svordomar senare, i svaret till xfx alltså, skickar jag in mitt svar. En dag senare får jag en skarp varning om att jag måste sköta mig eller att de stänger ner. Men inget min rma!?! Två dagar senare skickade jag nytt meddelande och då, hör o häpna, fick jag ett ärendenummer och adress i England dit jag skulle skicka kortet. Skickade direkt och efter två veckor får jag svar: varför skickade jag boxen rekommenderat?! Öh ja klart om man skickar saker som kostar en del gör man då och tar en liten försäkring med. Sen dröjer fanskapen tre veckor till tills det kommer svar att ett nytt kort kommer på posten.... Jag har aldrig och kommer aldrig handla xfx igen. För helvete!!

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem

NoQNAP: Jag köpte precis en TS-412 och pluggade i 3 st Seagate 2TB diskar i helgen. Det gick smärtfritt och allt fungerar kanon, lite felstavningar i vissa menyer om man kör svenska men i övrigt 100% funktionalitet. RAID 5 med tre diskar alltså. En fjärde skall i på sikt när behovet kommer. Helnöjd med QNAP själv, 10/10.

Hade varit fint om den stött x86 program men de som gör det blir dyra tyvärr.

Permalänk
Medlem

HÃ¥ller tummarna

Du kanske kan mer Linux än mig så du kan kolla innan symptomen visar sig.
Om du inte kan det så hoppas jag att du köpt en TS-412 ur en senare produktionsserie än vad jag gjorde eller att 2TB diskarna inte förorsakar samma fel.
Men teknikern skrev att det var något generellt men då hade jag hållit på att byta burkar i drygt 3 månader.
-----
Sorry for the inconvenient and thank you for your patience.

These hard drives models have passed QNAP lab's compatibility verification However, some users have reported unstable experiences with these hard drives and have to send the QNAP back for hardware upgrading.

The retailer didn't send your problem QNAP back for hardware upgrading, but replace it with another one in the store. That's why you might have got the same problem with another QNAP. (have not been upgraded the hardware)
-----
Eller om det var Seagate/QNAP ARM-modell/RAID1 som var en olycklig kombo, jag fick ingen spec exakt vad som välte lasset...
Mitt första symptom kom efter drygt 5 veckor så du har inte hunnit dit än men för säkerhets skull kolla om det går att få serienummer där man kan avläsa om dom är i rätt produktionsserie eller ta backup på dina viktigaste data.
Jag var nöjd med QNAP fram tills dess att problemen kom sedan var jag väl mer förbannad på Webhallen än på QNAP(även om QNAP ska ha en lite % av ilskan) och förbannad på mig själv som inte lämnade tåget i tid.
Nu efter utläsning m.h.a. R-studio har jag knappt 100.000 jpg som mestadels inte längre ligger i mappar som jag skapat d.v.s. Adobe skapat med datum som ledtråd utan mappar med friskt blandat innehåll.
Filnamnen finns i bästa fall kvar men är å,ä.ö inblandat så ser t.e.x.å ut som Ã¥ e.t.c. och i sämsta fall ett löpnummer (eller en fil med 0 i storlek i allra värsta fall).
Men jag har fått viss kompensation så nu kör jag TS-469L och det är en markant skillnad(och jag hoppas att Intel-modellerna är mer vältestade än ARM, även om ARM:arna borde varit mer testade än dom var, innan man släpper ut modellerna till SMB-segmentet) i prestanda.
Men som sagt hoppas du ligger på rätt sida linjen av serienummer så då är det nog en prisvärd NAS TS-412:an.

Permalänk
Medlem

Sennheiser/Alina 0/10

En månad efter att hörlurarnas garanti gått ut så faller de i princip i bitar. Mikrofonen slutar fungera och nu ytterligare en månad senare så har även vadderingen på hjäss-bandet släppt. Katastrof.

Mina klagomål möttes med ett kallt "2 års garanti är vad vi lämnar".

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Sennheiser/Alina 0/10

En månad efter att hörlurarnas garanti gått ut så faller de i princip i bitar. Mikrofonen slutar fungera och nu ytterligare en månad senare så har även vadderingen på hjäss-bandet släppt. Katastrof.

Mina klagomål möttes med ett kallt "2 års garanti är vad vi lämnar".

Lite trist svar kanske, men är det verkligen 0/10 när dom följer sin egen garanti-tid? Har tiden gått ut så har den gått ut - man kan inte begära vad som helst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

corsair h60 - lät som en kaffekokare, mailade corsair = inget svar.

corsair nova ssd - fungerade ej överhuvudtaget, mailade corsair = "gör en backup på din ssd"

tänker aldrig någonsin köpa deras produkter igen fastän att dom är av bra kvalité

Permalänk
Entusiast

10/10 till Logitechs kundsupport.

Jag kom att tänka på ett RMA-ärende jag hade med Logitech för ett tag sedan.
Produkten ifråga är ett trådlöst tangentbord. Närmare bestämt DiNovo Edge (Inget billigt bord heller. ~1200:- kostade det)
Problemet var att trycket på tangenterna började försvinna bara efter några dagars normalt användande.

Jag kontaktade Logitech direkt, då vag var intresserad av reserv-tangenter. Säljaren jag pratade med kopplade mig till supportavdelningen, då denne ansåg att supporten borde kunna hjälpa mig i mitt ärende bättre.
Jag beskrev mitt problem, och supporten ansåg att det var ett glasklart fall. De skulle försöka komma fram med en lösning snarast.
Ett par timmar senare ringer denne support-tekniker upp mig, och talar om att de kommer att skicka mig ett nytt tangentbord istället. Reservdelar har de inga.

Det var ingen fråga om att skicka in det befintliga, då supporten ansåg att de bilder på slitaget samt kopia på kvittot jag skickat in var fullgott nog. De bad mig skicka in mottagar-modulen per post, och lämna in mitt gamla tangentbord till elektronik-återvinning.

Det tog tre dagar, så anlände det ett komplett paket med ett splitter nytt DiNovo Edge.

Med tanke på att jag endast ville höra efter huruvida man kan köpa lösa tangenter, så tycker jag att Logitech löste ärendet mycket väl.
Hatten av för Logitechs kundsupport. Det är vad jag kallar kundservice. (Och jag använder mitt Logitech DiNovo än idag, flera år efteråt)

Skapade en rubrik.
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Inaktiv

Dell
Laptop med sprakigt ljudkort, de kom hem och bytte nästa dag 10/10

Webbhallen
Trasigt 6950 efter ett halvår (visade artefkater). Fick byta mot nytt direkt över disk. 10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Lite trist svar kanske, men är det verkligen 0/10 när dom följer sin egen garanti-tid? Har tiden gått ut så har den gått ut - man kan inte begära vad som helst.

I 1500-krs klassen så tycker jag att ett headset ska hålla längre än två år. Två år är i mina ögon en snål garanti till att börja med, att headsetet sedan bokstavligen ramlar i bitar direkt efter garantin gått ut är i mina ögon förkastligt.

Kalla mig gammalmodig, men jag ser inga fördelar med denna konsumtionshets som dagens samhälle har. Saker har bristfällig kvalité och man förväntas byta ut var och varannan elektronikpryl var och vartannat år.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

I 1500-krs klassen så tycker jag att ett headset ska hålla längre än två år. Två år är i mina ögon en snål garanti till att börja med, att headsetet sedan bokstavligen ramlar i bitar direkt efter garantin gått ut är i mina ögon förkastligt.

Kalla mig gammalmodig, men jag ser inga fördelar med denna konsumtionshets som dagens samhälle har. Saker har bristfällig kvalité och man förväntas byta ut var och varannan elektronikpryl var och vartannat år.

Problemet är väl snarare att det nästan alltid beror på slitage efter två år. Ofta täcker garantin bara fabrikationsfel, och det är lite svårt att påpeka det efter två år.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Dustin 10/10
köpte en 2.5" hdd som dog efter en vecka - fick en ny utan att behöva skicka in den gamla
ersättningsdisken ovandog efter ytterligare en vecka - fick en ny utan att behöva skicka in någon
köpte en ssd som dog efter 2 år och 11 månader (3års garanti) - skickade in och fick en ny.

pccity 1/10
köpte en skärm som flimmrade väldigt mycket. Fick retursedel och skickade in. väntade två veckor efter att de bekräftat att de fått skärmen. Skärmen fanns ej hos dem och ingen visste var den var men de hade bevisligen tagit emot den hat bekräftelsemail. Efter många samtal och månader utan skärm ger de med sig och erkänner att de slarvat bort min skärm jag får tillbaka pengarna. efter 6 månader får jag en faktura på skärmen..... och karusellen är igång igen. Pratar med en chef som ursäktar och ger mig en gratis premie, vad jag vill upptill 300kr. kul tänker jag och väljer ett par högtalare. 6 månader senare får jag en faktura på högtalarna... prata med chefen igen och nu tror jag det löst sig då jag inte hör något från dem (fått fakturor) på typ ett år... ger ändå en poäng av 10 då jag fick pengarna tillbaka och ett par högtalare men inte mer pga felaktiga fakturor och det faktum att jag var utan skärm såpass länge.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

EVGA 9/10.

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Logitech
Köpt hos: Kjell o Company
Pryl: Tangentbord och mus kombinerad
Problem: Batteriet i min mus hade läckt och gjort så att musen inte går att använda överhuvudtaget. Det var inte batterierna som Logitech skickade med.
Lösning: Ringer Logitech och förklarar problemet och han meddelar att dem skickar uppföljaren dvs nytt tangentbord och mus även fast det bara var musen som var död. Behövde inte heller skicka in saken.

Betyg: 10/10. Rekommenderar alltid Logitech. Väldigt bra produkter och sjukt bra support

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Mina RMA-erfarenheter:

Webhallen: 11/10

Jag köper för min grannes räkning en uppsättning nätverksadaptrar för elnätet. Min granne vill inte dra långa kablar.
1 år och3 månader senare slutar den ena adaptern att fungera när den blir varm. Så snart den svalnat fungerar den igen i 10-20 minuter.
Garantitid 1 år. Min granne åker till Webhallen i Göteborg med en av mig skriven felanmälan. Webhallen har inget bra alternativ till adaptrarna och ger min granne istället ett presentkort för adaptrarna. Trots att garantin löpt ut får min granne ett presentkort på köpesumman.

Betyget överstiger 10 då Webhallen gjort mer än vad som kan krävas av dem.

Sege Import: 10/10

Jag köpte lite blandade saker, bl.a. möss och minneskortsläsare. En mus och en minneskortsläsare var defekta och fungerade inte vid inkoppling till datorn. Jag gjorde RMA och nya varor skickades per omgående. När jag efterfrågade returfraktsedel för de defekta varorna blev svaret, "Släng dem", vilket jag gjorde.

Misco: 10/10

Min särbo köpte ett minneskort till sin padda. Efter 7-8 månader slutade kortet att fungera. Det hade suttit i paddan sedan inköpet och hade aldrig tagits ur paddan sedan dess.
Gjorde en RMA och två dagar senare låg det ett nytt minneskort i brevlådan.
Jag efterfrågade en returfraktsedel och svaret blev att slänga det defekta minneskortet. Kortet åkte med i elektronikåtervinningen.

Inet: 10/10

Min särbo köpte för några år sedan ett Powercolor grafikkort av Inet. Efter 3 månader slutar det att fungera. Vi åker till Inet och gör en reklamation. Min särbo får ett nytt grafikkort över disk.
Även detta kort fungerar bara i 3-4 månader. Vi gör en ny reklamation i butik. Damen/tjejen hos Inet tar grafikkortet med sig in bakom diskarna. Vi hör ett kort sprakljud och hon kommer tillbaka till oss efter en minut.

"Det kortet mådde inte så bra", sade hon. "Det blixtrade rejält om det när jag startade upp testdatorn", sade hon. Jag fick se kortet och såg nu att ett par komponenter brunnit. Min särbo fick pengarna tillbaka eftersom Inet själva ansåg att det var lönlöst att ge henne ett nytt likadant kort.

Computer Care: 7/10

Min särbo och jag hade köpt var sitt identiskt Asus-moderkort av Computer Care. Med korten i våra datorer ville vi koppla dem till våra TV-apparater via HDMI. Vi har båda Philips-TV och detta var innan vi använde separata grafikkort.
Ingen bild på TVn. Jag bytte kablar, ändrade BIOS, fixade med drivrutiner, testade allt jag kunde komma på, korta glimtar av bild vid start av datorn men inte annars.
Tog kontakt med Asus efter 2 veckors felsökning. Efter en veckas dialog med Asus tog jag kontakt med Computer Care. Asus hävdade att felet låg i systemet och inte moderkortet.

Ytterligare ett par veckor gick utan lösning. Jag hade sökt på nätet och även varit inne på Asus forum och sett att vi inte var ensamma om problemet.
Tog med datorn till min syster som har en JVC-TV. Här fungerade det utmärkt.

Kopplade in min bärbara till våra TV-apparater och det fungerade fint med HDMI. Kontaktade Computer Care igen och skickade över all information jag samlat på mig från Asus.
Fick komma in och byta ut moderkorten.
Nya identiska kort i datorerna men samma problem, ingen bild till TVn.

Efter nya kontakter med Asus, uppdatering av BIOS och kvarstående fel får jag till slut besked från Asus att det är ett fabrikationsfel på just den modellen. Då har det gått nästan 3 månader och jag har lagt ned motsvarande 3 veckors heltidsjobb på felsökning. Computer Care får hela konversationen med Asus av mig.
Computer Care accepterar en retur men prisavdrag på köpesumman då det varit ett prisfall på korten. Jag får således tillbaka enbart den summa som moderkortet säljs av Computer Care den dagen. Jag visste inte annat då och accepterade motvilligt detta. Jag ansåg att hela köpesumman skulle återbetalas.

Gör en recension på Prisjakt efter att jag fått veta att jag hade full rätt till retur av hela köpesumman. Efter ett par veckor blev jag kontaktad av Computer Care och erbjuden återbetalning av resterande belopp också.

Betyget för Computer Care blir således 7 av 10 eftersom de till slut återbetalade hela summan.

NXZT: 0/10

Ett kusinbarn köper en datorlåda och komponenter. Jag skall bygga ihop den. Han köper allt i Danmark då han bor där.
När jag bygger ihop datorn upptäcker jag att "buzzern" (högtalaren) till lådan saknas.
Kontaktar NXZT och meddelar dem att högtalaren saknas. Den skall ingå enligt bruksanvisningen.
Efter en kort dialog meddelar de att de skickar en högtalare per omgående. Det är nu 1 år och 2 månader sedan.

InfoCare: 2/10

Min särbos son köper en HP bärbar av Komplett. Datorn slutar fungera efter 8 månader. En RMA görs till Komplett. Upphämtning sker av datorn.
Efter 1,5 månaders väntan på retur får vi veta av Komplett att det är InfoCare som har datorn.
Kontaktar InfoCare som säger att datorn "snart är klar". Ytterligare 2 veckor senare kommer till slut datorn. Grafikkretsen hade havererat och det var ett känt fel på HP-datorer av en mängd modeller.
Datorn startade inte vid ankomstkontroll, stendöd.

Ny RMA och ny retur. Jag hörde av mig en gång i veckan till InfoCare för att skynda på ärendet. Vid varje kontakt kunde inte svara på när den kunde bli klar. Ytterligare en månad senare är den åter tillbaka.

När datorn skall startas lyser enbart "Power LED", inget mer händer.
Ringer InfoCare och får information om olika steg att ta för att få igång datorn. Efter två timmar med nätaggregatet anslutet går till slut datorn igång.
Jag ställer krav på InfoCare om att pojken skall ha kompensation för de 3 månader som datorn varit borta. InfoCare skickar ett presentkort på 200 kronor.

Jag höll god ton vid varje kontakt med InfoCare men blev alltmer bestämd för varje gång som ärendet drog ut på tiden. InfoCare bemötte mig med arrogans och spydigheter.

Betyget 2 av 10 bara för att de kompenserade pojken med 200 kronor i presentkort.

Åge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Logitech

G25 växelspak trasig-
Ringde Logitech sverige support och beskrev mitt problem, han jag pratade med skicka ny ratt direkt och sa att jag kunde behålla den gamla som var sönder.

G5 mus- Glapp i sladden, jag bad om de kunde skicka bara en nya sladd, men de skicka en helt ny mus, samma sak här jag kunde behålla min gammla.

Z-5500 Huvudenhet, Ringde och de skickade en ny huvudenhet dagen efter.

g15- Lcd display slutade fungera efter cola över bordet, fick nytt här med trots jag beskrev varför det gått i sönder.

10/10

Logitech är bäst helt enkelt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Logitech
G930 som har spruckit i en platta som håller ena hörluren.
Garantin hade gått ut en vecka tidigare, men de har skickat ett helt nytt headset, kommer på måndag.
De ville bara ha bild och lite så.

10/10

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Inet.se

Mitt ljudkort (Essence STX) dog efter ett halvår och skicka in det på RMA. Tog 1 vecka att få en bekräftelse på mitt ärende (skicka in på en fredag och besvarad på fredagen efter) tog 3 veckor innan de ens börja "felsöka" till följd av att felet konstaterades på mindre än 1 timme. Fick ett nytt, 1 vecka senare.
5/10 då det tog sådan tid.

Corsair vengance minnen, köpta på inet. Ena var trasigt vid leverans. Samma visa som första inlägg, tog 1 vecka innan jag fick bekräftelse på ärendet, skicka in och tog 4 veckor, jag upprepar FYRA veckor innan felsökning på ett simpelt fel (minnet BSOD'ade redan vid boot) felsökning tog 1 timme åter igen och fick minnen av Corsair direkt 2 dagar senare.
4/10 pga tiden åter igen

Inte imponerad av Inets såkallade "service"

Dustin

Mitt gamla GT9600 fick artefakts efter 1 år, Skicka in det på posten och fick ett nytt inom samma vecka.
10/10

Webhallen

En Sergate 1tb baracuda dog efter ett par timmar. Åkte tillbaka till Webhallen på Sveavägen och fick en ny efter en kort väntetid med kölapp utan diskussion.
10/10

CDON

Qpad MK85 som också la av efter ett halvår användning. Skicka in RMA ärendet, dagen efter fick jag retursedel och posta på kvällen. Dagen efter hade jag ett nytt på posten. totalt tog hela ärendet 3 arbetsdagar, service!
Antar att CDON hade lite och göra den veckan.. ;O
10/10

Permalänk
Avstängd

Köpte ett ljudkort hos inet. Strul med random-dödhet. Skickade tillslut in det och hade ett nytt i min ägo två dagar senare.
Tummen upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Dustin

Dustin 2/10
Ett grafikkort brann upp ca 2,5år efter inköp, ett Asus ATI6970. Hade 3 års garanti så skickade tillbaka det till Dustin. Efter ca en månad får jag ett mejl om att de godkänner reklamationen och de erbjuder mig ett Asus ATI7950 istället. Innan jag hinner svara på det mejlet får jag ett till mejl där Dustin tar tillbaka erbjudandet med hänvisningen att jag inte köpt kortet hos dom.

Jag får ett nytt kort ändå, efter att ha fått frågor om hur många datorer jag har. Hur ska dom veta att jag inte är en bedragare osv. Jag säger att jag är beredd på att gå till domstol om så krävs (är mycket upprörd). Kortet jag till slut erbjuds är 300kr billigare än det första erbjudandet de drog tillbaka men jag accepterar.

Kommer inte handla där mer.

Nu är ju frågan, varför stämde inte serienumret på grafikkortet? Hade jag från början fått ett om-paketerat exemplar så blir jag ju bara mer upprörd.

Info: Varornas serienummer står EJ på kvitto.

Permalänk
Skrivet av NoQNAP:

Du kanske kan mer Linux än mig så du kan kolla innan symptomen visar sig.
Om du inte kan det så hoppas jag att du köpt en TS-412 ur en senare produktionsserie än vad jag gjorde eller att 2TB diskarna inte förorsakar samma fel.
Men teknikern skrev att det var något generellt men då hade jag hållit på att byta burkar i drygt 3 månader.
-----
Sorry for the inconvenient and thank you for your patience.

These hard drives models have passed QNAP lab's compatibility verification However, some users have reported unstable experiences with these hard drives and have to send the QNAP back for hardware upgrading.

The retailer didn't send your problem QNAP back for hardware upgrading, but replace it with another one in the store. That's why you might have got the same problem with another QNAP. (have not been upgraded the hardware)
-----
Eller om det var Seagate/QNAP ARM-modell/RAID1 som var en olycklig kombo, jag fick ingen spec exakt vad som välte lasset...
Mitt första symptom kom efter drygt 5 veckor så du har inte hunnit dit än men för säkerhets skull kolla om det går att få serienummer där man kan avläsa om dom är i rätt produktionsserie eller ta backup på dina viktigaste data.
Jag var nöjd med QNAP fram tills dess att problemen kom sedan var jag väl mer förbannad på Webhallen än på QNAP(även om QNAP ska ha en lite % av ilskan) och förbannad på mig själv som inte lämnade tåget i tid.
Nu efter utläsning m.h.a. R-studio har jag knappt 100.000 jpg som mestadels inte längre ligger i mappar som jag skapat d.v.s. Adobe skapat med datum som ledtråd utan mappar med friskt blandat innehåll.
Filnamnen finns i bästa fall kvar men är å,ä.ö inblandat så ser t.e.x.å ut som Ã¥ e.t.c. och i sämsta fall ett löpnummer (eller en fil med 0 i storlek i allra värsta fall).
Men jag har fått viss kompensation så nu kör jag TS-469L och det är en markant skillnad(och jag hoppas att Intel-modellerna är mer vältestade än ARM, även om ARM:arna borde varit mer testade än dom var, innan man släpper ut modellerna till SMB-segmentet) i prestanda.
Men som sagt hoppas du ligger på rätt sida linjen av serienummer så då är det nog en prisvärd NAS TS-412:an.

Dold text

Så du menar att efter att butiken bytt ut din produkt flera gånger tidigare men inte gjort en recovery på din data så blir du arg på butiken? Låter som om det antingen ska vara Seagate, WD, Qnap eller dig själv du ska bli arg på som inte gått till ett recovery-företag direkt.

Visa signatur

Chassi: CM Stryker Mobo: ASUS ROG RAMPAGE IV EXTREME CPU: i7-3930K - Corsair H100i
GPU: Gigabyte GTX 680 4GB RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB 2133MHz SSD: 2x Samsung 840 Pro SSD 256GB
HDD: 4x WD Caviar Black 1TB i Raid10 PSU: Corsair TX750M
www.johnmorganstudios.se

Permalänk
Medlem

Netonnet 0/10
Trasig dammsugare, var inne på lagning 3 gånger utan framgång. Borde ha krävt en ny men av ren lathet orkade jag inte bråka mer och slängde skräpet på tippen, dyr var den också.

HP 10/10
Fläkten till min bärbara Dv7 börjar låta och jag ringer HP och de skickar kartong och fraktsedel. Skickar in datorn någon dag senare och får tillbaka den 2 dagar senare med utbytt fläkt och kylfläns.

Inet 10/10
Min Logitech G500 får problem med vänster musknapp efter ca 1 år, åker till Inet i Sisjön Göteborg och får en ny.

Webhallen 10/10
Min Ocz Vertex 2 60gb är stendöd en morgon efter 2 år och 5 månader, åker till Webhallen i Sisjön Göteborg och säger att disken är trasig. 10 minuter senare står jag med en Samsung 840 Basic 120gb i handen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Netonnet 0/10
Trasig dammsugare, var inne på lagning 3 gånger utan framgång. Borde ha krävt en ny men av ren lathet orkade jag inte bråka mer och slängde skräpet på tippen, dyr var den också.

HP 10/10
Fläkten till min bärbara Dv7 börjar låta och jag ringer HP och de skickar kartong och fraktsedel. Skickar in datorn någon dag senare och får tillbaka den 2 dagar senare med utbytt fläkt och kylfläns.

Inet 10/10
Min Logitech G500 får problem med vänster musknapp efter ca 1 år, åker till Inet i Sisjön Göteborg och får en ny.

Webhallen 10/10
Min Ocz Vertex 2 60gb är stendöd en morgon efter 2 år och 5 månader, åker till Webhallen i Sisjön Göteborg och säger att disken är trasig. 10 minuter senare står jag med en Samsung 840 Basic 120gb i handen.

Ja, jo, jag har också bara haft positiva RMAs med HPs kundtjänst

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Inet 10/10

Har lämnat in ett defekt RAM minne och moderkort, båda kollades på plats direkt och jag fick en ny sticka samt ett nytt moderkort. Högt över mina förväntningar, Inet är ett kanonföretag.

Permalänk
Medlem

Pågående hos INET:
H80 inskickad. Utbytt på fabriksgaranti mot en H80i.
Väntar på leverans av utbytesenheten.
Snabb service, utan krångel hittills. 10/10.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Kommer bara ihåg de RMA-ärenden som gått väldigt bra - eller väldigt dåligt!

Komplett 10/10
Grafikkortet i dotterns dator, ett X1950, hade lagt av helt och vägrade starta. Drar ett garantiärende hos Komplett och skickar in kortet. Efter 5 dagar dimper det ner ett HD3850 som ersättningsvara.

Komplett 10/10
Hade en 20" 4:3 skärm som dog helt. Inte ens led på framsidan lös när man kopplade in den. Det var 3 års garanti på den, oturligt nog tog garantitiden slut drygt 4 månader innan skärmen kastade in handduken. Drog en RMA iallafall och fick en helt ny 22" 16:9 skärm inom en vecka.

Webhallen 8/10
Köpte ett par Creative T40 högtalare på Webhallen. När jag kommer hem upptäcker jag att en är spräckt - ordagrant. Ena sida på lådan ser ut som om någon våldfört sig på den med en hammare. Återvänder till Webhallen lite småilsken då det är en bra bit att åka. Får nya högtalare över disk efter att nissen i kassan beundrat högtalarna en snabbis

CDON -1/10
1 minnesticka av 4 i ett 16Gb kit är sönder och jag kontaktar CDON för att få den utbytt. Visst, säger de och skickar fraktsedel på posten som kommer efter 5 dagar. Jag hör mig för ifall det går bra att bara skicka den felande stickan, men se det går inte för verkstaden (Gandalf) behöver allihopa för de ska tydligen repareras! Får förklara för CDON-nissen att minnen är det ganska olönsamt att ens försöka fixa och att jag verkligen tvivlar på att det finns utrustning i landet som ev. skulle kunna klara av det. Då ändrar sig CDonaren och säger att de ska skicka ut nya men att de inte kan göra det förrän jag skickat in mina. Nåväl, skickar in hela kånkarongen iallafall.
Det går en vecka, sedan får jag ett meddelande om att de inte har några likadana minnen att skicka och erbjuder mig pengarna tillbaka. Under tiden sedan jag köpte minnena har de gått upp i pris med 5-600kr och CDON försöker väl antagligen att slippa ta förlusten (eller nått, vad vet jag). Jag totalvägrar och hänvisar till att det är ett garantiärende och jag ska ha likvärdig produkt i utbyte - påpekar också att de minnsan har samma minnen i lager, dock av annan färg - lite senare under dagen dyker mina minnen också upp i lager hos dem. Nu lovar CDON att skicka minnena igen - men tyvärr måste de ta betalt för dem eftersom återbetalningen av pengarna redan är skickad via Klarna. Jaja, tänker jag - skicka hit stickorna snarast.
Det går en vecka till utan att jag ser till någon post från CDON och ännu en gång måste jag dra upp det vidriga chat-fönstret och ha kontakt med dem. CDON-nissen säger att: Jo, de packas idag så du borde ha dem på fredag senast. Inte fan kom det några minnen på hela veckan!
På måndagen är det dags för ännu en chatt med CDON och jag undrar lite stilla vad i helvete de håller på med. Damen (hon hette Christina enligt informationen) tittar på mitt ärende igen och jag får reda på att de ännu inte gått iväg p.g.a. ett systemfel. Jo tack, det kunde jag ha talat om 2 veckor tidigare - hela systemet verkar vara uppbyggt så att ingen jäkel hos dem ska behöva ta ansvar för nått och ha så lite kontakt med kunden som möjligt.

Nu idag fick jag mail om att stickorna är hos posten - om de fungerar återstår att se, men tro fan att jag kommer memtesta skiten ur dem innan jag anser ärendet avslutat.

Dustin 10/10
Dinovo tangentbord har förlorat det mesta av sin räckvidd och jag påbörjar RMA-proceduren. Produkten tillverkas inte längre informerar den trevlige snubben på telefon och säger att de kan skicka ett annat som ersättning. Väljer ett Microsoft Edge som är lite billigare än inköpspriset på Dinovon. Jag frågar om de skickar med returfrakt med ersättningsprodukten för de vill väl iallafall se det söndriga tangentbordet. Snubben ber mig kasta det i elektronikavfallet och önskar mig en trevlig helg. Nya tangentbordet dimper ner i brevlådan nästa dag.
Nästan i samma veva slutade Logitech Nano-mus att fungera och jag ringde upp Dustin igen. Fick tag på samma sköna snubbe. Undrar ifall jag kan lägga till mellanskillnaden och uppgradera till en MX Revolution - inga problem säger snubben, skickar det idag! Den gamla kan du skicka i soporna tyckte han. Musen dök upp efter några dagar.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Webhallen 10/10
Köpte ett par nocs NS400u och två månader senare dog vänster lur.
Skickade mail till webhallen på en fredag kväll och fråga vad jag skulle göra. Fick måndag morgon svar att jag ska skicka det till dom via frisvar. Postar dom på tisdagen och sen på onsdagen får jag mail om att webhallen har skickat brev till mig och hämtade ut dom på torsdagen.
Hur lätt som helst och brevet kom fram ovanligt snabbt. Hade jag skickat dom samma dag som jag fick mailet hade jag nog haft ett par nya en dag tidigare men det är helt klart det lättaste jag någonsin gjord allafall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Köpte defekt titan från EVGA, hade inget kvitto men ja fick ett nytt

EVGA: 10/10

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Hög tid att skrämma liv i denna tråd.

Logitech 10/10

För många år sedan köpte jag en av dem bättre 5.1 system från Logitech
1 år och någon månad senare så dog hela 5.1 anläggning.

Försökte kontakta firman som jag köpte grejorna från, KONKURS

Ringde då Logitech support och talade om storyn.
Utan att fråga mer sade dem skicka in kvitto (e-post) och sedan:

Klipp av kontakterna på 5.1 anläggning och skicka den till logitech Schweiz.
så skickar vi ett nytt 5.1 system

En vecka senare kom paketet.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850