Permalänk
Medlem

Hur ansluter jag internet

Nu böjar mitt lilla internetproblem gå mig på nerverna. Eftersom att jag inte är så pass datorkunnig vänder jag mig till er clockers.

Varje gång jag startar min dator ansluter mitt internet inte sig automatiskt. Så varje gång måste jag: högerklicka på internetikon > anslut xx nätverk.
Jag hittar inte i "nätverk och internet" vilken inställning jag ska ha så att jag ansluts automatiskt till mitt internet.

Tack för hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom uppgifter saknas om vilket "mitt internet" är det i princip omöjligt att svara på.

Leverantör? Router/modem/switch? ADSL/fiber eller annat? Trådlöst eller trådat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det jag skrev låter mer avancerat än vad det egentligen är. Var hittar jag inställningen så att jag inte behöver "anslut till "tobias" internet" varje gång jag startar datorn? Vill göra så att varje gång jag startar datorn ansluts mitt internet automatiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Det jag skrev låter mer avancerat än vad det egentligen är. Var hittar jag inställningen så att jag inte behöver "anslut till "tobias" internet" varje gång jag startar datorn? Vill göra så att varje gång jag startar datorn ansluts mitt internet automatiskt

Fortfarande väldigt diffust vad du egentligen menar. Är det trådlöst nätverk du ska ansluta till? I så fall finns en ruta att bocka i "Anslut automatiskt". I annat fall vet jag inte riktigt vad det är du menar. Du har inte ens berättat vilket OS du använder.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede