Permalänk

hjälp!

hjesan har kollat lite på klara datorer på nätet vet ej om det är bra men här kommer inne hållet
1
Intel Core 2 Duo 2.93GHz
800 Gb Hårddisk
4 GB Intern minne
ATI Radeon HD 4800 Series
2
AMD athlon 64 X2 dual core 4200+
1,5gb ram 2 platser till.
Geforce 7800 GTX
260gb hårdisk

är dem bra tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

hjesan har kollat lite på klara datorer på nätet vet ej om det är bra men här kommer inne hållet
1
Intel Core 2 Duo 2.93GHz
800 Gb Hårddisk
4 GB Intern minne
ATI Radeon HD 4800 Series
2
AMD athlon 64 X2 dual core 4200+
1,5gb ram 2 platser till.
Geforce 7800 GTX
260gb hårdisk

är dem bra tacksam för svar

Dom är skit skriv vad du har att lägga på en dator så fixar vi nog ihop nått

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kolingen1966:

hjesan har kollat lite på klara datorer på nätet vet ej om det är bra men här kommer inne hållet
1
Intel Core 2 Duo 2.93GHz
800 Gb Hårddisk
4 GB Intern minne
ATI Radeon HD 4800 Series
2
AMD athlon 64 X2 dual core 4200+
1,5gb ram 2 platser till.
Geforce 7800 GTX
260gb hårdisk

är dem bra tacksam för svar

Fy vilket skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Dom är skit skriv vad du har att lägga på en dator så fixar vi nog ihop nått

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kazen_90:

Fy vilket skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror ju helt på vad trådskaparen får ge för burkarna, samt för vilket användningsområde burkarna skall användas.
Om priset är runt 1500kr för dator 1 (och original WindowsXP/7 följer med) och användningsområdet är surf/kontorsarbete/filmtittande/lite äldre spel så är det en OK dator. Skall nyare spel spelas (med någorlunda FPS, upplösning och grafikkvalitet), så behöver budgeten utökas och man kan börja fundera på att köpa en ihopplockad dator från butik. Har man inga större krav på upplösning eller grafikkvalitet funkar dator 1 även i nyare spel. Har polare som lirar med burkar i den klassen och är hyfsat nöjda än (dock är det ju inget för BF3 direkt, de lirar mest CS:Source/Ruse/TF2/SC2 och drar ned på grafikkvaliteten lite).

Dator 2 är hopplöst daterad.

De som hänger på Sweclockers tenderar att utgå från sitt eget behov (teknikintresserad person som vill kunna spela de senaste spelen i minst 1920x1080 på hög grafikkvalitet med 60+ FPS). Har man inte de kraven kan man nöja sig med en mycket blygsammare burk än vad Sweclockaren i gemen skulle nöja sig med.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Dom är skit skriv vad du har att lägga på en dator så fixar vi nog ihop nått

Skickades från m.sweclockers.com

ska ge så lite som möjligt hade varit glad runt 3000kr för har ej så mycket pengar

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

ska ge så lite som möjligt hade varit glad runt 3000kr för har ej så mycket pengar

och vad ska du använda den till?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

och vad ska du använda den till?

till att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

till att spela

då får jag försöka hjälpa dig så gott jag kan http://www.inet.se/kundvagn/visa/1512908/2012-02-20

en bit över budget men rätt hyfsad spel dator för det lite lägre inställningarna obs inget os ingår

fördelarna med detta paketet mot att köpa det på blocket är ingen risk att bli blåst, komponenterna är nya och du har garanti på bygget

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

då får jag försöka hjälpa dig så gott jag kan http://www.inet.se/kundvagn/visa/1512908/2012-02-20

en bit över budget men rätt hyfsad spel dator för det lite lägre inställningarna obs inget os ingår

fördelarna med detta paketet mot att köpa det på blocket är ingen risk att bli blåst, komponenterna är nya och du har garanti på bygget

tack för hjälpen men är inte duktig på att skruva ihop datorer för jag har aldrig gjort det

Permalänk
Permalänk
Medlem

hehe, det står ju ingenting om vad som finns innanför chassit= Hur ska vi kunna då kunna veta om den är bra? Jag hade inte gett 1kr för den.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

tack för hjälpen men är inte duktig på att skruva ihop datorer för jag har aldrig gjort det

Inet skruvar ihop allt åt dig och installerar..

Permalänk
Skrivet av hau5mau5:

Inet skruvar ihop allt åt dig och installerar..

men vilka spel skulle den då klara

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

då får jag försöka hjälpa dig så gott jag kan http://www.inet.se/kundvagn/visa/1512908/2012-02-20

en bit över budget men rätt hyfsad spel dator för det lite lägre inställningarna obs inget os ingår

fördelarna med detta paketet mot att köpa det på blocket är ingen risk att bli blåst, komponenterna är nya och du har garanti på bygget

men vilka spel skulle den då klara typ

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

då får jag försöka hjälpa dig så gott jag kan http://www.inet.se/kundvagn/visa/1512908/2012-02-20

en bit över budget men rätt hyfsad spel dator för det lite lägre inställningarna obs inget os ingår

fördelarna med detta paketet mot att köpa det på blocket är ingen risk att bli blåst, komponenterna är nya och du har garanti på bygget

men nät aggregatet hade ju utgått

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolingen1966:

men nät aggregatet hade ju utgått

Du kanske skulle vara lite mer aktiv i din egen tråd till att börja med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

http://www.blocket.se/lund/Speldator_med_bra_prestanda_386242... kan någon vilka spel denna skulle klara är riktigt sugen på den

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd låst pga. korspostning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015