Hantol i hetluften med felmärkta nätaggregat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drnisse:

Kolla en gång till på siffrorna så ser ni hur dom har kommit fram till 900w.

Räknar jag ihop ALL effekt på de ström resp spänningsvärdena landar jag på 918,7W MAX.........detta enabrt på siffrorna på etiketten och NOLL hänsyn till effektivitet.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Att skaffa fram nätagg är inga problem men vi måste prioritera. I detta fall är ärendet mer eller mindre utagerat och då är det bättre att lägga tid på någon annan intressant produkt att testa.

Besviiiiken...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara intressant med en recension? Är det oxå intressant med ett felmärkt Corsair 500W som är märkt 900W?

Permalänk
Medlem

nätaggstest slår nog allt ser hellre det en annat men alla tycker ju olika:(

Jonas chassi recensioner är dock väldigt trevliga:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Varför skulle det vara intressant med en recension? Är det oxå intressant med ett felmärkt Corsair 500W som är märkt 900W?

Vilket skulle det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Ingen mer än jag som tycker sifforna på bilden ser photoshoppade ut ?

Nej, det är bara du Men vad spelar det för roll när det är aggregatets som säljs som ett 900 aggregat och inte bilden?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av siefer:

Ingen mer än jag som tycker sifforna på bilden ser photoshoppade ut ?

Det är nog bara SweC som skärpat upp bilden digitalt (för extra läsbarhet) vilket skapar de vita runtom vissa bokstäver/siffror som kanske gör att man upplever de som lite inklippt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

"It's over 900!!!!"

Permalänk
Medlem

900 kinesiska watt ju?! ;p lite som yen i jäförelse med svenska kronan? (:

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

900 kinesiska watt ju?! ;p lite som yen i jäförelse med svenska kronan? (:

Hur menar du?
Yenen är ju värd mer än kronan.

Permalänk
Medlem

"Efter SweClockers granskning av Ace of Sweden har dock situationen förbättrats"

Fick aftonbladet-vibbar direkt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Heja Kina! Jag köper bara de som fått toppbetyg av Sweclockers eller annan pålitlig testsajt. Denna visdom dock svårvunnen genom nätagg av ovanstående kvalitet... Inte sällan vill de elektrifiera användaren, t ex.

Permalänk
Skrivet av VictorG:

Hur menar du?
Yenen är ju värd mer än kronan.

Fast yen är ju japans valuta, inte kinas... sen är en yen värd ungefär 8 öre, så det var åt helvete fel xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Madmoremax:

Ja...Vad förväntar dom sig? Att vi ska köpa "skit" ?

Den sista idioten är inte född än

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VictorG:

Hur menar du?
Yenen är ju värd mer än kronan.

Sen när då? En yen är värd 8 öre.. Den kinesiska valutan heter Yuan och är värd 0,90 skr.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Räknar jag ihop ALL effekt på de ström resp spänningsvärdena landar jag på 918,7W MAX.........detta enabrt på siffrorna på etiketten och NOLL hänsyn till effektivitet.....

Jo, jag skulle gissa på att det faktiskt är ett budget 900W nätagg.
Sweclockers borde ta chansen att testa det nu när de tar upp det som en nyhet. Det vore kul att se vad det faktiskt klarar

Permalänk
Skrivet av Lonefox:

Räknar jag ihop ALL effekt på de ström resp spänningsvärdena landar jag på 918,7W MAX.........detta enabrt på siffrorna på etiketten och NOLL hänsyn till effektivitet.....

Framför allt utan hänsyn till vad aggregatet verkligen kan leverera, märkningen per lina är ju bara vad varje lina är avsäkrad på, inte vad som faktiskt kan levereras. 12V är ju t.ex. specificerad för att max leverera totalt 204W (på lina 1 och 2 tillsammans), men varje lina är avsäkrad på 30A, dvs 360W per lina. Det finns ju inte tillgång till tillräckligt med effekt för att ens kunna komma upp till 360W om all ström på 12V läggs på en lina. Finns det någon som helst logik i att ha en lina avsäkrad på 30A, när maxvärdet (under kontinuerlig drift) är 17A totalt för båda linorna? Enda anledningen är att folk felaktigt räknar på vad varje lina är avsäkrad på och tror att det är värdet som faktiskt kan levereras under kontinuerlig drift och fås att tro att aggregatet faktisk kan klara av att ge så mycket effekt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Det finns visserligen ett visst underhållningsvärde i att smälla nätagg men i detta fall räcker det med att vi informerar återförsäljarna. Jag förutsätter att de flesta kommer att dra tillbaka modellerna inom kort.

Underhåll oss!

Permalänk
Medlem

Bra aggerat av Net2World. Hoppas de tar tillbaka de som redan sålts också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skönt att net2world tagit bort aggen,inte bara 900w utan samtliga Hantol. Då kan man troligtvis fortfarande lita på dem som seriös butik

Hade ju varit kul dock om de skickat ett av aggen till swec testbänk för att skapa tidiga/sena nyårsfyrverkerier

Man kan ju dock fundera på hur seriös dom är.. i mitt tycke finns det bara två alternativ.

1. Det är ett medvetet bedrägeri.
2. Dom är så totalt blåögda att dom inte ens funderar på varför det helt plötsligt finns en leverantör som erbjuder 80+ till långt under alla andra leverantörers pris.

Jag är absolut ingen van datorbyggare, men reagerade direkt på att det stod 80+ när jag på flashback fick frågan "Är denna psun bra?". på 5 minuter såg jag att det hela var bullshit.

Om inte en inköpare på ett datorföretag kan dra samma enkla slutsatser, och lägga ner några minuters jobb på att kolla upp det. Då skulle jag inte klassa det företaget som seriöst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VictorG:

Hur menar du?
Yenen är ju värd mer än kronan.

Ey!:P Vad pratar vi om egentligen!:P Detta tar jag personligt!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tråkigt med fusknätagg, men kul att net2world visar att de är en seriös butik! Har köpt en hel del grejor från dem och de är alltid trevilga och har god kunskap om det de säljer

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Ey!:P Vad pratar vi om egentligen!:P Detta tar jag personligt!:D

The evil Twin of MacEnkronan.. MacOneYen?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Usch för sådana företag speciellt efter Ace of Sweden, Hantol har jag aldrig hört talas om och jag kommer aldrig köpa något av de.

Åt helvete med dom.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sen när då? En yen är värd 8 öre.. Den kinesiska valutan heter Yuan och är värd 0,90 skr.

Nej, du har rätt om yen, men yuan är värd mer än kronan (och för att svara ovanstående inlägg:självklart refererar vi till dig!) enligt Forex.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Varför inte gå all in och hävda 2400W 80+ Platinum direkt? Kineserna har förlorat sin flair...

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

Är detta samma Watt som det härliga PMPO som var så populärt för ett antal år sedan...

Permalänk
Medlem

Ta in ett för test och se vad som händer

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Ta in ett för test och se vad som händer

Varför bränna sitt moderkort och andra komponenter i onödan?
Uppenbarligen en bluff.

Sedan att skylla på kinseser är ju lite fel, de tillverkar ju bara de man säger åt dem att göra. (det är dock viktigt att ha med riktigt detaljerade och bra instruktioner för att man inte ska få det på fel sätt)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Varför bränna sitt moderkort och andra komponenter i onödan?
Uppenbarligen en bluff.

Sedan att skylla på kinseser är ju lite fel, de tillverkar ju bara de man säger åt dem att göra. (det är dock viktigt att ha med riktigt detaljerade och bra instruktioner för att man inte ska få det på fel sätt)

Ja jo men ändå, utan riktigt bevis kan dom inte bevisa nåt. I såna fall skulle jag själv som butik/ewbbshop ägare heller aldrig sälja märken såsom Silver Power eller AXP. Sen så testar ju Jonas aldrig nätdelar i en dator utan i nån speciell nätdelstestare, det värsta som händer är väl att säkringen går som det gjorde sist med Raw Deal.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X