Ljud problem nya dator delar

Permalänk

Ljud problem nya dator delar

Tjenare jag köpte nyss nytt moderkort,grafikkort,processor osv till min dator och märkte efter att jag fått igång windows 7 och allt att numera när jag t.ex startar ett Youtube klipp eller snabbt går ur ett spel och så att det tar ungefär 1-4 sekunder för ljudet att reagera detta är inget jätte problem men tänkte kanske finns någon enkel lösning för detta så är det lika bra att testa.

Permalänk
Skrivet av ihavenolimit:

Tjenare jag köpte nyss nytt moderkort,grafikkort,processor osv till min dator och märkte efter att jag fått igång windows 7 och allt att numera när jag t.ex startar ett Youtube klipp eller snabbt går ur ett spel och så att det tar ungefär 1-4 sekunder för ljudet att reagera detta är inget jätte problem men tänkte kanske finns någon enkel lösning för detta så är det lika bra att testa.

Provat uppdatera nyaste drivers :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Provat uppdatera nyaste drivers :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kollade och det stod att jag hade dom senaste drivrutinerna till mitt ljudkort.

Permalänk
Skrivet av ihavenolimit:

Jag kollade och det stod att jag hade dom senaste drivrutinerna till mitt ljudkort.

Okey prova använda en gammlare drivrutin kan vara att senaste har nå bugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Okey prova använda en gammlare drivrutin kan vara att senaste har nå bugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej ehm hur installerar jag gammla drivrutiner då ingen aning vad mitt ljudkort osv heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihavenolimit:

Jag kollade och det stod att jag hade dom senaste drivrutinerna till mitt ljudkort.

Baserat på ditt svar gissar jag att du försökt uppdatera i Enhetshanteraren i Windows. Gå in på moderkorttillverkarens hemsida och kolla där!

Visa signatur

Asus ATX VIA PT890Pro | Kingston 512MB DDR2 PC2-3200 400MHz | Intel Celeron 430 1.8GHz | Thermalright - Ultra-120 eXtreme x2 | Tagan TG1100W | Samsung Diskettstation (Floppy) | Intel 32GB X25-E Extreme (SSD) | Seagate 1,5TB (för skolarbeten och pappas jobb)| Albatron GeForce 7200GS 256MB | Club 3D ATI Radeon HD 4870X2 2GB (PhysX) | Lian Li PC-P80 | Noctua 120mm x2. Köpt med hjälp av min kompis som sa att det var bra

Permalänk
Skrivet av mlakhar:

Baserat på ditt svar gissar jag att du försökt uppdatera i Enhetshanteraren i Windows. Gå in på moderkorttillverkarens hemsida och kolla där!

Stämmer bra och jag har tagit reda på att ljudkortet skal heta Realtek ALC889 7.1 letar drivers atm

Permalänk

Okej jag testade att installera äldre drivrutiner och problemet är fortfarande kvar t.ex om jag öppnar world of warcraft i ( fullscreen ) så stängs ljudet av i någon sekund. Så var det inte innan jag köpte nytt moderkort.

Permalänk

Jag tror inte jag installerade rätt drivrutin till rätt skit för jag testade vilken av dom ljud enheterna det var som spelade upp ljud och den har förändrats när jag installerade om drivrutinerna tog en bild så ni kan se det.