Problem med att klocka i7 2600k, kmr ej över 3.5

Permalänk
Medlem

Problem med att klocka i7 2600k, kmr ej över 3.5

tjena, det är såhär att jag vill klocka min processor. hur jag än gör och vilka profiler jag än förljer så kommer jag inte över 3.4
inne i bios så står det bara 3.4, men i avancerade inställningar så står det "targeted speed 4.5". har försökt flera timmar men vet inte vad det är som fel. jag har testat att öka volten men de funkar fortfarande inte.
har sabertooth p67.
det finns 3 alternativ att välja när man precis har kommit fram till bios, "ez mode". innan jag går över till avancerad o ändrar volt o så. där kan ja välja mellan "silent", "normal" och "prestanda"
När jag väljer prestanda så går ramminnena upp till 1648 och processorn till 3,531 ghz.
kommer inte längre än så..
vill lägga till att klockning är nytt för mig också

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

tjena, det är såhär att jag vill klocka min processor. hur jag än gör och vilka profiler jag än förljer så kommer jag inte över 3.4
inne i bios så står det bara 3.4, men i avancerade inställningar så står det "targeted speed 4.5". har försökt flera timmar men vet inte vad det är som fel. jag har testat att öka volten men de funkar fortfarande inte.
har sabertooth p67.
det finns 3 alternativ att välja när man precis har kommit fram till bios, "ez mode". innan jag går över till avancerad o ändrar volt o så. där kan ja välja mellan "silent", "normal" och "prestanda"
När jag väljer prestanda så går ramminnena upp till 1648 och processorn till 3,531 ghz.
kommer inte längre än så..
vill lägga till att klockning är nytt för mig också

Finns det någon som kan hjälpa mig?

"turbo" targeted speed 4.5ghz det betyder att du få den klocken när du kör med turbo
kolla denna video, http://www.youtube.com/watch?v=hPP5nDujNoY det nästan samma bios som ditt

Permalänk
Medlem

aa ska kolla det, tack!

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk

Du ska ändra Turbo Ratio by all cores till 45 om du vill ha 4,5Ghz. AI Tweaker ska stå på Auto.
Du ska även disabla EPU Power Saving mode.

Här har du en väldigt bra Asus guide för offsett klockning: http://rog.asus.com/forum/showthread.php?2162-Overclocking-Us...

Och här har du en annan Sweclockers medlem inställningar med Asus moderkort: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Corsair TX 850W M | Asus P8Z68-V PRO GEN3 | Intel Core i7 2700K @ 4,3GHz | Thermalright Silver Arrow | Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance LP | Samsung SSD 830-Series 128GB & WD Black Caviar 1TB | Sapphire HD7970 @ 1100/6000