[Q] - Counter-strike Source problem

Permalänk
Medlem

[Q] - Counter-strike Source problem

Tjenare, jag har sedan två dagar tillbaka tagit upp min CSS spelande och har upptäckt att något verkar vara helt fel.
Dock har jag något av ett problem att ens kunna identifiera det men utgår från att det handlar om en grafikkrasch eller dylikt.

Spelet kör på bra utan lagg eller problem i nätverksuppkoppling men helt plötsligt minimeras fönstret men jag blir inte tagen till Desktop förrän jag själv trycker Alt-Tab. Lite specs:

GPU: XFX GTS 250 > drivrutin version: 8.17.12.6099
CPU: AMD Phenom II X4 965 (3.4Ghz)
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
RAM: 4gb DDR3

Spelinställningar:
Grafikmotor: DirectX 9.0+
Grafik avancerat: rekommenderade (Hög)

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Tjenare, jag har sedan två dagar tillbaka tagit upp min CSS spelande och har upptäckt att något verkar vara helt fel.
Dock har jag något av ett problem att ens kunna identifiera det men utgår från att det handlar om en grafikkrasch eller dylikt.

Spelet kör på bra utan lagg eller problem i nätverksuppkoppling men helt plötsligt minimeras fönstret men jag blir inte tagen till Desktop förrän jag själv trycker Alt-Tab. Lite specs:

GPU: XFX GTS 250 > drivrutin version: 8.17.12.6099
CPU: AMD Phenom II X4 965 (3.4Ghz)
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
RAM: 4gb DDR3

Spelinställningar:
Grafikmotor: DirectX 9.0+
Grafik avancerat: rekommenderade (Hög)

Prova att installera om spelet?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Är alla drivrutiner uppdaterade? Kan du få upp spelet igen när du minimerat manuellt?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Det kommer inte upp någon popup på skrivbordet? kanske att du kör med pirat windows etc?;)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Är alla drivrutiner uppdaterade? Kan du få upp spelet igen när du minimerat manuellt?

Spelet startar inte om och är inte användbart förrän en restart.. Vid ett tillfälle hade en popup kommit upp som nämnde något om en DirectX error dock han jag inte se vad som stod för då krascha spelet helt. Antar att drivrutinerna inte bör vara något problem med eftersom de är relativt nya och stabila eftersom de har ett WHQL certifikat.

Skrivet av Semplezz:

Det kommer inte upp någon popup på skrivbordet? kanske att du kör med pirat windows etc?;)

Och nej det gör det inte..

Skrivet av Alucard88:

Prova att installera om spelet?

Spelet är installerat och har licens via Steam så bör inte behövas, blev även nyinstallerat 3 dagar sedan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Spelet startar inte om och är inte användbart förrän en restart.. Vid ett tillfälle hade en popup kommit upp som nämnde något om en DirectX error dock han jag inte se vad som stod för då krascha spelet helt. Antar att drivrutinerna inte bör vara något problem med eftersom de är relativt nya och stabila eftersom de har ett WHQL certifikat.

Se till att drivrutiner är de senaste! Vissa spel är helt enkelt kinkiga med gamla drivrutiner i synnerhet Source Engine då den kan få för sig att få random krascher. Uppdatera även DirectX när du ändå är igång.

Om det inte fungerar så kan du pröva med DirectX 8 istället för 9, skriv "-dxlevel 81" i launch options. Ta bort det ur launch options när du kört ett game annars kommer dina inställningar gå tillbaka till standard varje gång du startar spelet.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX