Permalänk
Medlem

Ni som har tillverkat egna skivbord av stavlimmad ek. Vad har ni använt er av för ytbehandling?
Har själv planer på att göra ett eget och skulle vilja undvika fläckar som man annars kan få på trä.

Permalänk

Den senaste version av min lilla hörna. Tänkte jag skulla passa på och knäppa en bild nu då jag äntligen tog mig i nacken och plockade bort lite strunt och skräp!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Här är mitt nuvarande kontor, där jag spenderar dagarna. Håller på som bäst att designa om skåpet i mitten, som ska byggas så 3-4 renderingsmaskiner, 2 NAS´ar och lite annat får plats. skåpet ska ljud isolerasså mycket det går. Samt eventuellt byta ut mina nuvarande 30" mot 3st av nyare variant. Är dock rädd att det blir för mkt med 3st 30" are.

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

morsan och farsan bor ju inte tilsammans sen några år tillbaka, men har aldrig riktigt haft någon bra dator setup hos farsan utan har suttit i soffan i vardagsrummet men idag så blev det ändringar
(nu med en nybyggd dator med!)

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att ha ett gigantiskt skrivbord OCH en TV+bänk då mitt rum är ganska litet pga min gigantiska säng, så jag valde att ha allt via TV:n istället. Skrivbordet jag har nu tar knappt upp någon plats och kan skjutas in mot väggen vid behov.

Ja, använder skrivbordets "kabelhål" som mugghållare. Perfekt!

Ny dator inkommer nästa vecka och nästa dilemma är hurvida jag ska lyckas ställa denna på golvnivå. Den får inte plats i bänken och jag vill gärna inte ha den under skrivbordet. Har stoppats lite av detta i min uppgraderingsprocess då jag inte vet om jag ska ha förlängningskablar från datorn till skrivbordet eller om datorn ska flyttas och då ha förlängningssladdar till bänk (främst högtalare men även längre HDMI-kabel).

Får nog skaffa mig en egen lägenhet istället.

Permalänk

Här kommer mitt dårå

[/QUOTE]
Mr 47 övervakar och ser ut some lite som Bane när han håller mina hörlurar

Mycket kablar bakom :/

Permalänk
Medlem

Mycket kablar under bordet som skulle behövt gömts undan. Men jag är nöjd, har mycket plats och kan röra mig fritt. Framför allt ta med en tallrik mat och dra på någon stream medan jag käkar! :>

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Skrivet av Unitarded:

http://i.imgur.com/AEMSCcg.jpg

Skrivbord och hylla kommer från expedit-serien hos ikea. Jäkligt nöjd med hur "modulärt" och platseffektivt det är. Lägger gärna upp fler bilder ifall någon tycker det är intressant

Den som listar ut mina övriga intressen får en mandeltårta.

Fordon, Bilar, flygplan etc?

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Inaktiv

Duger i krig

Permalänk
Medlem

Såhär ser ena sidan av mitt vardagsrum ut med lite kvällssol. Kanske inte så svårt att gissa att en stor del av fritiden spenderas här, med musik och spel.

Permalänk
Skrivet av Stefan94:

http://i.imgur.com/RCPGjLS.jpg

Mycket kablar under bordet som skulle behövt gömts undan. Men jag är nöjd, har mycket plats och kan röra mig fritt. Framför allt ta med en tallrik mat och dra på någon stream medan jag käkar! :>

Gaah! Har du tvättat TV:n med matolja?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Gaah! Har du tvättat TV:n med matolja?!

Nästan så! Nej, men har ett medel som man skall torka av efter 10 minuter typ, sen blir det lite bättre!

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Gjorde nyligen en storstädning av mitt skrivbord och satte ihop en liten .gif av det hela. Några av er känner kanske igen den från Reddit.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lägger upp en ostädad bild på hur det ser ut 90% av fallet när man kommer in i mitt kontor.
Ber om ursäkt för kablarna, men har inte hunnit med att fixa det sen jag flytta in allt i nya kontoret igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Ni som har tillverkat egna skivbord av stavlimmad ek. Vad har ni använt er av för ytbehandling?
Har själv planer på att göra ett eget och skulle vilja undvika fläckar som man annars kan få på trä.

Slipade för hand med sandpapper den oljade tunna lager med "arbetsbänk olja" jag hitta på bauhaus. Tognsin tid för jag blev tvungen att slipa om allt. Men slut resultatet blev riktigt lent och fint!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Lägger upp en ostädad bild på hur det ser ut 90% av fallet när man kommer in i mitt kontor.
Ber om ursäkt för kablarna, men har inte hunnit med att fixa det sen jag flytta in allt i nya kontoret igår.

WMO

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Mindre glamoröst men funktionellt.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Byggde ett eget skrivbord av en massiv ekskiva och ben som jag skaffade separat. Skivan behandlades med olja. Kunde då få det exakt den storlek som behövdes och passade in i rummet. Sedan lite ekhyllor samt högtalare som funkar bra både för musik och spel.

Tangentbord och mus är från Qpad, IPS-skärm från LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

http://i.imgur.com/JlSOZsF.jpg

Byggde ett eget skrivbord av en massiv ekskiva och ben som jag skaffade separat. Skivan behandlades med olja. Kunde då få det exakt den storlek som behövdes och passade in i rummet. Sedan lite ekhyllor samt högtalare som funkar bra både för musik och spel.

Tangentbord och mus är från Qpad, IPS-skärm från LG.

Ser precis ut som mitt, gjorde precis som du.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Fick inte med hela med mitt objektiv men var för lat för att byta, så det kommer några stycken istället!

Där är den vänstra sidan i närbild och lite längre ifrån.

Höger sida:

Bordet är ett enkelt ifrån Jysk, hyllan där man ska ställa datorn på orkar inte med min dators tyngd, så får sätta något stöd under innan jag ställer datorn på den. I övrigt är jag nöjd med skrivbordet, lagom stort både för rummet och för mina datorgrejor!

Diskarna som ligger på högersidan är gamla IDE-hårddiskar som får agera underlägg för dricka!

DJURGÅRDEN! Det gillas

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Skrivet av Marmut:

http://i.imgur.com/JlSOZsF.jpg

Byggde ett eget skrivbord av en massiv ekskiva och ben som jag skaffade separat. Skivan behandlades med olja. Kunde då få det exakt den storlek som behövdes och passade in i rummet. Sedan lite ekhyllor samt högtalare som funkar bra både för musik och spel.

Tangentbord och mus är från Qpad, IPS-skärm från LG.

Haha ser lite ut som mitt skrivbord jag postade här innan i tråden där jag skrev hur jag gjorde det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Ni som har tillverkat egna skivbord av stavlimmad ek. Vad har ni använt er av för ytbehandling?
Har själv planer på att göra ett eget och skulle vilja undvika fläckar som man annars kan få på trä.

Skrivet av Tandborste:

Slipade för hand med sandpapper den oljade tunna lager med "arbetsbänk olja" jag hitta på bauhaus. Tognsin tid för jag blev tvungen att slipa om allt. Men slut resultatet blev riktigt lent och fint!

Ska ni ha ett riktigt bra resultat så blandar ni Linolja/BalsamTerpentin!

Och då ska ni blanda 70% Linolja & 30% BalsamTerpentin. Stryk det två gånger.
Första gången man stryker det, så om man vill, går det mycket bra att använda en handduk för att arbeta in det i cirklar hela tiden. Jag fick själv tipset för många år sen av en äldre herre som jobbat med trä i hela sitt liv.

Ett tips jag fick med, var att efter slipningen, att fukta ner med en vått trasa med vatten, låt stå över natten. så höjer sig pigmenten i träet. (mycket riktigt, på morgonen när man drog handen på skivan så var det som en rasp) Och sen slipa av med fint sandpapper igen.

Så prova det. Resultatet kommer att bli enastående och mycket mycket vackert.

Edit/

Glömde ju att skriva att -----> om ni jobbar med Linolja/BalsamTerpentin så släng INTE trasor/handukar/penslar i papperskorgen! Då det kan självantända!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Breddas:

Klart man har en WMO, har tre till i förvaring och 20st omrong switchar på G hit så att man kan renovera upp samtliga möss också.
Det enda jag saknar på den musen är fram och bakåt knappar för surfande, varav anledningen till min ikari som är bredvid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Klart man har en WMO, har tre till i förvaring och 20st omrong switchar på G hit så att man kan renovera upp samtliga möss också.
Det enda jag saknar på den musen är fram och bakåt knappar för surfande, varav anledningen till min ikari som är bredvid.

Har kört med mousegestures i min webläsare, saknar inte sidoknapparna alls i webläsning Kör med ett add-on som heter firegestuers för firefox.
Har minst 10st WMOs liggande hemma nu XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Ska lägga upp en bild av mitt skrivbord imorgon men ni kommer svimma. Oj! Jag hitta precis ett nätagg under mitt bord...wtf

Permalänk
Medlem

Då var jag färdig med mitt bygge.
Skivan är av Ek/ask och köptes på Bauhaus. Först inoljad med Osmo dekorvax - 3166 Valnöt och sen ett lager Osmo hårdvaxolja.

Före

Efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Då var jag färdig med mitt bygge.
Skivan är av Ek/ask och köptes på Bauhaus. Först inoljad med Osmo dekorvax - 3166 Valnöt och sen ett lager Osmo hårdvaxolja.

Före
http://i.imgur.com/Uhq1uhq.jpg

Efter
http://i.imgur.com/7IuhHL4.jpg

Vart fick du tag på det där skärmstativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagballs:

Vart fick du tag på det där skärmstativet?

På Kjell & Company
Finns både ledad och oledad.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...dsfaste-p68674

Själv har jag de ledade. Rätt skönt att kunna dra fram skärmen lite extra ibland.

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Har tyvärr bara mobilen att fota med, men men