Permalänk

The Dark Knight

Hallå alla sweclockare!

Har nu gjort en rätt stor update, fick beställt ett nytt switch 810, nya fläktar och helt ny vattenkylnings kit.
Valde då ett svart 810 för jag gillar det svarta temat och kontrade sen det med vita slangar och vitt medie och sedan svarta excalibur fläktar.

Under the hood!

Chassi: Switch 810 svart
Moderkort: Asus MAXIMUS V FORMULA
Processor: Intel Core i7 2700K 3,5GHz klockad till 4,GHz
Ram: Corsair Vengeance black 16 GB
Grafikkort: XFX Radeon HD 6950 2GB Crossfire
Nätaggregat: OCZ ZX-series 1000W
Hårdisk: Wester Digital Caviar Green 1TB x2
SSD: Corsair Force GT 120GB , Corsair force 3 120GB
Fläktar: Cooler Master Excalibur
Kablar: NZXT Sleeved Cables (svarta)
Fläktkontroll: NZXT Sentry 2

Vattenkylning:
Vattenblock: EK-Supreme LT-Plexi
Pump: Phobya DC12-400 12volt pump
Reservoar: Phobya Balancer 250 Black Nickel
Radiator 1: EK-CoolStream RAD XT 360
Radiator 2: EK-CoolStream RAD XT 120
Radiator 3: EK-CoolStream RAD XT 240
Slangar: Masterkleer 10/16 White UV
Kylmediet: Mayhem´s Pastel Ice White

Btw för er som undrar varför jag har 3 radiatorer till cpun bara, så kommer det komma till gpun och moderkortet i framtiden.

Rösta och kommentera gärna vad ni tycker och tänker!

The Dark Knight

Permalänk
Medlem

ajdå jag hoppas inte att din res läcker bara, kolla längst ner vid gängorna...så ska det inte vara!

Snygg bygge för övrigt

Permalänk

Ska också ha samma set av radiatorer, klarar denna pump enkelt detta? Eller om jag ska bygga nått i liknade stil, ska jag köpa en bättre pump. Det är i alla fall vad jag hade tänkt. Dock är det kanske lite overkill att köra bara cpu:n. Men annas snyggt bygge Annas vad har du för temps. Hoppas på vattenkylning av grafikkort också!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är det inte lite over the top att ha 360 + 240 + 120 till processorn?

Gissar att du kanske har planer att kyla grafikkorten också ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

läckert bygge

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Är det inte lite over the top att ha 360 + 240 + 120 till processorn?

Gissar att du kanske har planer att kyla grafikkorten också ^^

Skrivet av Swedishg33k95:

Ska också ha samma set av radiatorer, klarar denna pump enkelt detta? Eller om jag ska bygga nått i liknade stil, ska jag köpa en bättre pump. Det är i alla fall vad jag hade tänkt. Dock är det kanske lite overkill att köra bara cpu:n. Men annas snyggt bygge Annas vad har du för temps. Hoppas på vattenkylning av grafikkort också!

Skrivet av Simondahlgren93:

Hallå alla sweclockare!

Har nu gjort en rätt stor update, fick beställt ett nytt switch 810, nya fläktar och helt ny vattenkylnings kit.
Valde då ett svart 810 för jag gillar det svarta temat och kontrade sen det med vita slangar och vitt medie och sedan svarta excalibur fläktar.

Under the hood!

...

Btw för er som undrar varför jag har 3 radiatorer till cpun bara, så kommer det komma till gpun och moderkortet i framtiden.

The Dark Knight

Som han skrev sist i inlägget

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Haha. Det här galleriet är underbart. Ett vattensystem på 6x120 radiator för enbart en cpu Glöm nu inte att vattenkyla minnena när du fixar blocken vattenblocken till gpu och moderkort. Onödigt enligt många men men

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

ajdå jag hoppas inte att din res läcker bara, kolla längst ner vid gängorna...så ska det inte vara!

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/08/Dsc_0028-...

Snygg bygge för övrigt

Jag letar och letar men kan inte se något fel vart menar du och hur är felet?:)

OT: skit snyggt bygge, dock hade transparenta slangar varit snyggare kanske men inget som påverkar så mycket:D 5P utan tvekan kommer bli lätt mycket snyggare när grafikkorten och mobo kyls

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Jävligt bra jobbat, blev lite sugen på ett glas mjölk när jag ser reservoaren

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

ajdå jag hoppas inte att din res läcker bara, kolla längst ner vid gängorna...så ska det inte vara!

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/08/Dsc_0028-...

Snygg bygge för övrigt

Det kan ju aldrig bli riktigt tätt vid gjängerna det är ju helt tätt längst ner, och det kommer alltid ner lite vatten.
har försökt att spänna men det går ej..

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Jag letar och letar men kan inte se något fel vart menar du och hur är felet?:)

OT: skit snyggt bygge, dock hade transparenta slangar varit snyggare kanske men inget som påverkar så mycket:D 5P utan tvekan kommer bli lätt mycket snyggare när grafikkorten och mobo kyls

kolla gängorna på bottendelen utav reservoaren, dem är fyllda med kylvätska...något bådar inte gott...

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Ska också ha samma set av radiatorer, klarar denna pump enkelt detta? Eller om jag ska bygga nått i liknade stil, ska jag köpa en bättre pump. Det är i alla fall vad jag hade tänkt. Dock är det kanske lite overkill att köra bara cpu:n. Men annas snyggt bygge Annas vad har du för temps. Hoppas på vattenkylning av grafikkort också!

Pumpen klarar det utmärkt, och om du inte läst hela texten så står där längst ner att jag planerar att kyla grafikkorten och moderkort minnen osv.

Permalänk

Tackar så mycket för att ni gillar det, och ni som inte läst all text gör det igen för jag har skrivit att jag kommer kyla gpun och mobo bla i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

kolla gängorna på bottendelen utav reservoaren, dem är fyllda med kylvätska...något bådar inte gott...

Jaha nu ser jag, förhoppningsvis kommer det inte till och läcka men man kan aldrig vara helt säker..:/
Jag har en liten fråga lite OT.. men om jag vill ha min phobya balancer 150 "upp och ner" med anticyclone delen där uppe, går det eller måste den vara där nere eftersom det hade underlättat min slangdragning väldigt mycket!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Jag gillar det svarta!:)
Ingen kritik men gud vad läckert det hade varit om vattenkylningen hade varit svart och smälte in;) dock är det ju en smaksak och det finns inga rätt eller fel:)

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt!!

5P

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Skrivet av Chosz:

Jaha nu ser jag, förhoppningsvis kommer det inte till och läcka men man kan aldrig vara helt säker..:/
Jag har en liten fråga lite OT.. men om jag vill ha min phobya balancer 150 "upp och ner" med anticyclone delen där uppe, går det eller måste den vara där nere eftersom det hade underlättat min slangdragning väldigt mycket!

hmm jag är inte riktigt säker på det, men rekomenderar dig nog att inte göra det, du kan lägga den ner iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simondahlgren93:

hmm jag är inte riktigt säker på det, men rekomenderar dig nog att inte göra det, du kan lägga den ner iaf.

okej tack för svaret tänkte att jag kan tjäna lite på snyggare slangdragning men hellre vara på den säkra sidan:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

kolla gängorna på bottendelen utav reservoaren, dem är fyllda med kylvätska...något bådar inte gott...

Det gör inget alls att vätska hamnat där, det blir så på många reservoarer. O-ringen sitter längst ut mot kanterna till plexiröret, alltså efter gängorna.

Permalänk
Medlem

Jäkla snyggt och stilrent!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

satans mycket kylning för endast CPU!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk

Vart är GPU blocken? Annars skit fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aids130:

satans mycket kylning för endast CPU!

men läs description först eller kommentarerna han skriver ju klart och tydligt att han ska kyla GPU och Mobo i framtiden herregud...

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt men det ser så fjantigt ut med allt det till CPUn.
Du måste ligga på kylvätskans botten temp ända upp i full load.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Får man fråga ifall du tycker att pumpen låter mycket? Läst lite och vissa anser att det kan vara jobbig ljudnivå på den!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Skrivet av Idumhet:

Riktigt snyggt! Får man fråga ifall du tycker att pumpen låter mycket? Läst lite och vissa anser att det kan vara jobbig ljudnivå på den!

Jag tycker inte den låter mycket, inte mer än vad en fläkt gör, har 14 fläktar just nu så det överröstar den rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det gör inget alls att vätska hamnat där, det blir så på många reservoarer. O-ringen sitter längst ut mot kanterna till plexiröret, alltså efter gängorna.

Min polare hade samma agg och jaaa det läckte som inihelvete så därför sa jag till att kolla det en gång till

Permalänk
Medlem

Processorn lär trivas

Permalänk

Jätte fint bygge
Lite nyfiken om cpu;n flaskar något i spel, har samma cpu nämligen och skall köpa nya grafikkort!