Permalänk

Smexigt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Mjölk kylning!!

Permalänk
Medlem

Jag har anmält kevlar för troll då han tydligt visar att han trollar när han redan fått svar på sin fråga tidigare och inte läser desc.

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Fyfan va äckligt med all denna radiatoryta på bara CPU :S Fattar inte vad meningen är???

Skämt åsido så ser det bra ut Längtar tills man får se resultatet med gpu- och moderkortsblock.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Snyggt! Är själv sugen på att dumpa mitt HAF X och köpa ett Switch 810.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vad i helvette är det som någon har satt på sitt chassi längst till vänster i näst sista bilden?

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Vad i helvette är det som någon har satt på sitt chassi längst till vänster i näst sista bilden?

Vadå för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Vad i helvette är det som någon har satt på sitt chassi längst till vänster i näst sista bilden?

Skrivet av Simondahlgren93:

Vadå för något?

Menar du den öppna spisen / lergrejen i bakrunden? Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simondahlgren93:

Vadå för något?

Skrivet av Jory89:

Menar du den öppna spisen / lergrejen i bakrunden? Haha

Haha, de kind of smälte ihop

Permalänk
Medlem

Har du planer på att vattenkyla grafikkorten? Annars är det väldigt onödigt med all den kylkapaciteten.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av PreacherMan:

Har du planer på att vattenkyla grafikkorten? Annars är det väldigt onödigt med all den kylkapaciteten.

Läs hela texten innan du börjar kommentera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simondahlgren93:

Det kan ju aldrig bli riktigt tätt vid gjängerna det är ju helt tätt längst ner, och det kommer alltid ner lite vatten.
har försökt att spänna men det går ej..

Tack så mycket!

använd gängtejp. Finns att köpa lite överallt i olika färger, vit hade du inte sett: http://www.biltema.se/ProductImages/86/medium/86-584_m.jpg

Permalänk

Snygg Dator!
Har också funderat på ett Switch 810, är det värt pengarna och är du nöjd med det?

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Skrivet av ElementR3:

Snygg Dator!
Har också funderat på ett Switch 810, är det värt pengarna och är du nöjd med det?

Jo då det är helt klart värt pengarna, lite för plastig annars är det perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

Tackar!

Permalänk

vad är det för fläktar ir 800D chassit.

Permalänk
Skrivet av bounty_hunter:

vad är det för fläktar ir 800D chassit.

Får du fråga ägaren, kan inte jag utantill.

Permalänk
Medlem

Med 6x120mm så förstår jag inte varför du inte kör kylning på grafikkorten också. 6x120 på en processor är ganska overkill i min mening. Vet själv hur mycket liv 2 grafikkort i crossfire/sli ger i från sig. Kör själv processor gpu+gpu på en XSPC 480 rad och jag känner mig inte begränsad på något sett när det gäller temperatur eller överclockning.

Det enda jag skulle kunna tänka mig är att köpa till en 240 rad alt 360 och ha i front i burken min för att kanske kunna köra 200mhz högre och för att det är kul att hålla på med kylning överlag. Saken är den att vid 4.2ghz måste jag köra med relativt hög vcore 1,4 för att hålla den stabil och 4-4.2ghz märker jag ingen skillnad i prestanda i spel överhuvud taget. Har en i5 750, gammal trotjänare. Blir nog Ivy i April!

Blev mycket offtopic, sorry för det. Övrigt ett fint bygge!

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Skrivet av Waste:

Med 6x120mm så förstår jag inte varför du inte kör kylning på grafikkorten också. 6x120 på en processor är ganska overkill i min mening. Vet själv hur mycket liv 2 grafikkort i crossfire/sli ger i från sig. Kör själv processor gpu+gpu på en XSPC 480 rad och jag känner mig inte begränsad på något sett när det gäller temperatur eller överclockning.

Det enda jag skulle kunna tänka mig är att köpa till en 240 rad alt 360 och ha i front i burken min för att kanske kunna köra 200mhz högre och för att det är kul att hålla på med kylning överlag. Saken är den att vid 4.2ghz måste jag köra med relativt hög vcore 1,4 för att hålla den stabil och 4-4.2ghz märker jag ingen skillnad i prestanda i spel överhuvud taget. Har en i5 750, gammal trotjänare. Blir nog Ivy i April!

Blev mycket offtopic, sorry för det. Övrigt ett fint bygge!

Om du nu hade tid att skriva allt detta kunde du väll tagit dig tid till att läsa vad jag skrivit också.. Står klart och tydligt om att jag kommer kyla gpu ,mobo kommer kanske till ram osså!
Mm, tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fränt!

Permalänk
Skrivet av bounty_hunter:

vad är det för fläktar ir 800D chassit.

Det är enermax magma!

Permalänk
Medlem

Vad ligger cpu tempen på vid load?

Visa signatur

Internet: IP-Only Bahnhof 1000/1000 fibern direkt in i UDM Pro
Nät: Unifi UDM Pro, Unifi Switch Pro 48 PoE, U6-Pro, U6-Long-Rang, U6-Lite,
Kameror: 2st G3 Flex, 4st G4 Dome, 4st G4 Bullet
Lagring: QNAP TVS-H1288X W-1290 / 80GB ECC / 2x 500GB M.2 / 2x SSD 1TB / 6x Ironwolf 4TB
UPS: UPS 2000W

Permalänk
Skrivet av BullD0g:

Vad ligger cpu tempen på vid load?

Ca 27 grader.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av KsKz_91:

kolla gängorna på bottendelen utav reservoaren, dem är fyllda med kylvätska...något bådar inte gott...

Skrivet av Simondahlgren93:

Det kan ju aldrig bli riktigt tätt vid gjängerna det är ju helt tätt längst ner, och det kommer alltid ner lite vatten.
har försökt att spänna men det går ej..

Tack så mycket!

Skrivet av Marcusk:

Det gör inget alls att vätska hamnat där, det blir så på många reservoarer. O-ringen sitter längst ut mot kanterna till plexiröret, alltså efter gängorna.

Marcus har helt rätt, det ska inte läcka om man spänner bottnen på tanken (min är likadan och har också vätska i gängorna, men har inte läckt alls sen jag skaffade den i april förra året), det är bara för att O-ringen sitter efter gängorna. ^^

Snyggt är det i alla fall, skönt att någon verkar ha valt genomskinlig slang, haha! När kommer resten av blocken?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Marcus har helt rätt, det ska inte läcka om man spänner bottnen på tanken (min är likadan och har också vätska i gängorna, men har inte läckt alls sen jag skaffade den i april förra året), det är bara för att O-ringen sitter efter gängorna. ^^

Snyggt är det i alla fall, skönt att någon verkar ha valt genomskinlig slang, haha! När kommer resten av blocken?

Tackar så mycket, det är faktist inte genomskinlig slang (a). ja så fort pengarna finns till, och när jag hittat ett block som passar på dessa korten.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Simondahlgren93:

Tackar så mycket, det är faktist inte genomskinlig slang (a). ja så fort pengarna finns till, och när jag hittat ett block som passar på dessa korten.

Oh well. Om kylaren har en sån plåt som kyler VRMerna som man kan lossa så kan du ju köra på GPU-block.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Är han säker på att det kommer passa på dem korten jag har? har inte så bra koll på det..