Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Asus modellen och Gigabyte modellen är inte stor, dom låter lika mycket, enligt tester en liten edge för gigabyte, Asus kylaren kyler några grader bättre men tar upp en plats till.
Har du tänkt o köra sli i framtiden är gigabyte det bättre valet annars är asus det bättre valet.

Du behöver inte oroa dig ett dug när det gäller tempen på korten då kylarna är så pass bra, utan överklockning så landar gigabyte på 60c full load och asus strax under, klockar du dom till 900-950 på kärnan landar dom runt 70c och presterar då som ett GTX580 överlag, överklockning kan du göra i Msi Afterburner.

Se bara till o ha minst en fläkt som insug i fronten och en baktill, helst 2st var.

Skrivet av bjajjull:

Ja men den presterar bättre än Gigabyte och Asus, du kan tex kolla Sweclockers test.

Kortet kyler sämre låter as mycket mer och kostar mer.
Det enda dom har gjort är o höjt mhz lite, vilket man kan göra på alla kort, Båda asus och gigabyte kortet går att klocka så pass att man tjänar 20% prestanda,tom högre än det kortet pga dom bättre kylarna och dom mer påkostade komponenterna, så det kortet ska man absolut inte köpa

Skrivet av Zer0x:

Okej, då får jag se till o skaffa det Kanske fel tråd att fråga i men jag har sökt och får olika svar hela tiden och orkar inte göra en ny för en såpass kort fråga, funkar vista 32-bit med 8 gb ram? Får man ut alla 8 då?

Nej 32bits kan bara hantera 4GB som mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Skillnaden mellan Asus modellen och Gigabyte modellen är inte stor, dom låter lika mycket, enligt tester en liten edge för gigabyte, Asus kylaren kyler några grader bättre men tar upp en plats till.
Har du tänkt o köra sli i framtiden är gigabyte det bättre valet annars är asus det bättre valet.

Du behöver inte oroa dig ett dug när det gäller tempen på korten då kylarna är så pass bra, utan överklockning så landar gigabyte på 60c full load och asus strax under, klockar du dom till 900-950 på kärnan landar dom runt 70c.

Se bara till o ha minst en fläkt som insug i fronten och en baktill, helst 2st var.

Kortet kyler sämre låter as mycket mer och kostar mer.
Det enda dom har gjort är o höjt mhz lite, vilket man kan göra på alla kort, Båda asus och gigabyte kortet går att klocka så pass att man tjänar 20% prestenda,tom högre än det kortet pga dom bättre kylarna, så det kortet ska man absolut inte köpa

Nej 32bits kan bara hantera 4GB som mest.

Då ser jag till att beställa kortet imorgon.
Ang. fläktar, hur ska man sätta dom för att det ska bli bäst ventilation? Jag har 1 plats fram, 1 bak, 2 under och 2 på sidan.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tänk på att annonser hör hemma i marknaden, det är förbjudet att annonsera i forumet! Om ni ser en annons, citera inte och svara inte - anmäl inlägget istället!

Permalänk
Medlem

Har läst flertalet tester med olika ti 448 kort och gigabytes kort verkar bra. Tyst och svalt. Beställde ett från cdon för 1805 kr igår

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zer0x:

Då ser jag till att beställa kortet imorgon.
Ang. fläktar, hur ska man sätta dom för att det ska bli bäst ventilation? Jag har 1 plats fram, 1 bak, 2 under och 2 på sidan.

Den fram blås in, den bak blås ut, de/n på sidan blås in, samma för de under.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Kortet kyler sämre låter as mycket mer och kostar mer.
Det enda dom har gjort är o höjt mhz lite, vilket man kan göra på alla kort, Båda asus och gigabyte kortet går att klocka så pass att man tjänar 20% prestanda,tom högre än det kortet pga dom bättre kylarna och dom mer påkostade komponenterna, så det kortet ska man absolut inte köpa

Sant

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz