Apple säljer tre miljoner Ipad första helgen

Permalänk
Melding Plague

Apple säljer tre miljoner Ipad första helgen

Nya Ipad tas emot med öppna armar och på bara några dagar har Apple lyckats sälja smått ofattbara tre miljoner exemplar, det avslöjas i ett pressmeddelande.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Imponerade siffror! Undrar när/om man själv tar ett steg mot apple-världen?

Permalänk
Avstängd

Apple gör som förre världsmästaren i stav (Sergej Bubka). Slår nytt rekord med varje lansering. Tre miljoner var väl hur många som var redo att säljas dag ett. Hade man väntat med lanseringen ytterligare en vecka hade produktionen hunnit göra fler plattor. Hursomhelst kommer det bli en enorm försäljningsframgång vilket leder till ökat intresse för mjukvaruproducenter att skapa innehåll som utnyttjar skärmens fulla upplösning. Hoppas vi för se lite svenska eböcker som inte är en enda stor PDF.

Just nu är Apple Store nere vilket brukar betyda nytt produktsortiment. Kanske går det snart att förboka nya iPad i Sverige.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av MartenKL:

Apple gör som förre världsmästaren i stav (Sergej Bubka). Slår nytt rekord med varje lansering. Tre miljoner var väl hur många som var redo att säljas dag ett. Hade man väntat med lanseringen ytterligare en vecka hade produktionen hunnit göra fler plattor. Hursomhelst kommer det bli en enorm försäljningsframgång vilket leder till ökat intresse för mjukvaruproducenter att skapa innehåll som utnyttjar skärmens fulla upplösning. Hoppas vi för se lite svenska eböcker som inte är en enda stor PDF.

Just nu är Apple Store nere vilket brukar betyda nytt produktsortiment. Kanske går det snart att förboka nya iPad i Sverige.

Hoppas verkligen på förhandsbokning! Jag har inte lyxen att köa - även om jag skulle vilja ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Inte illa att sälja så mycket på så kort tid!

Hoppas att ipad 2 sjunker ytterligare så kanske det blir en sån istället...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Inte illa att sälja så mycket på så kort tid!

Hoppas att ipad 2 sjunker ytterligare så kanske det blir en sån istället...

Det är sagt att den ska sjunka 100 USD i pris vilket med moms etc borde bli ca 800:- i sverige, dvs billigaste för ca 3595:-

Permalänk
Avstängd

Japp så blev det. Apple Store öppnad igen, man kan inte förboka nya paddan än med 2:an har sjunkit till 3595:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Det är sagt att den ska sjunka 100 USD i pris vilket med moms etc borde bli ca 800:- i sverige, dvs billigaste för ca 3595:-

Jo och 2an finns för 3333kr på elgiganten.... men jag hoppas på ytterligare prisfall fast det kanske inte inträffar... 2995 vore önskvärt
Då skulle jag kunnat änka mig bli mac användare igen... senast jag satt vid en mac var nog vid "fågelholkens tid" haha

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

På fredag Säljer dom en till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Musikälskare

Rolig läsning, undrar när Apple slutar slå rekord tycker det är hela tiden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Tycker plattorna är överskattade...

Permalänk
Medlem

Apple kommer att revolutionerna TV-apparaterna också. Wait and you will see

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Tycker plattorna är överskattade...

Det beror på, de är ju apsolut inte bra som arbetsverktyg vad gäller ordbehandling etc.

Men annars är det ganska mycket roligare att kunna surfa bekvämt på ett roligt och instinktivt sätt. (D.v.s. skrolla upp genom att flytta upp sidan med ett finger och så.

Det är också en rolig spelkonsol för casual-gaming då de flesta spelen är simpla, självförklarande och oftast underhållande.

Skulle säga att den är lika överskattad som ex. en mikrovågsugn, jättebra till att värma och tina mat, men suger på att laga mat.

Permalänk

Imponerande av Apple ännu en gång! Gillar att de inte ökar på priset utan håller fast vid samma nivå. Ska bli intressant och se om de kan plocka tillbaka förlorade marknadsandelar med denna plattan.

Jag själv väntar på den beryktade Google plattan.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Jag fattar faktiskt inte hur apples lyckas.
Sen att säga "the new iPad with 'incredible' new features" så otroliga är väl inte specsen på apparaten?
Personligen skulle jag säga att den knappt är bättre än 2an.

All cred dock. Marknadsföringsavdelningen har skött sina kort helt rätt, även om det var ett bra tag sedan eftersom varumärket redan är mycket starkt (världens starkaste?).

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Tycker plattorna är överskattade...

Okej.

Permalänk
Medlem

Kul att se att den varit en så stor framgång. Jag själv kommer i dagsläget inte köpa någon iPad "3". Dock har jag tidigare haft en iPad 2 som jag var väldigt nöjd med.

För cirka 2 år sedan skydde jag allt som hade med Apple att göra som pesten. Varför vet jag inte, men det berodde säkerligen till stor del på grund av min ignorans samt någon form av "kollektivt hat". Det är ju nästan lika mycket på modet att hata Apple som att äga en Apple-produkt.

Mitt hat fick ett abrupt slut när jag köpte en iPhone. Nu, 2 år senare, har jag en iPhone, en MacBook Pro samt en Airport Express. Jag har dessutom tidigare ägt en MacBook Air samt en iPad 2. Dock innebär ju inte ett ägande av Apple-produkter automatiskt att jag försakar andra produkter. Jag tror på en sund mix, och att man köper det man vill. Sen är det bara tröttsamt med fanboys som hejvilt proklamerar för "sitt" märkes överlägsenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Har ens android plattorna sålt 3 miljoner exemplar?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Jag är en av de 3 mijonerna

Permalänk
Medlem

Jag fattar verkligen inte grejen , men å andra sidan har jag ingen iphone och imac och allt vad det nu är...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Rawet:

Har ens android plattorna sålt 3 miljoner exemplar?

haha lol slag under bältet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de flesta tillverkare inte kan implementera radiochip med stöd för de frekvenserna vi använder i Europa för 4G.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Har ens android plattorna sålt 3 miljoner exemplar?

Meh, det var lite svårt att hitta siffror, men det borde vara upp i 10miljoner+ nu i alla fall.
"Oktober 2011, Andy Rubin: There Are 6 Million Android Tablets Out There"
"November 16, 2011, during the Google Music announcement "These Go to Eleven", 200 million Android devices had been activated"
"February 27, 2012, Andy Rubin announced that Google was activating over 850,000 Android smartphones and tablets daily"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Meh, det var lite svårt att hitta siffror, men det borde vara upp i 10miljoner+ nu i alla fall.
"Oktober 2011, Andy Rubin: There Are 6 Million Android Tablets Out There"
"November 16, 2011, during the Google Music announcement "These Go to Eleven", 200 million Android devices had been activated"
"February 27, 2012, Andy Rubin announced that Google was activating over 850,000 Android smartphones and tablets daily"

En av de 3 miljonerna som köpt en iPad 3, inte android

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RepZi:

Apple kommer att revolutionerna TV-apparaterna också. Wait and you will see

inte för att jag inte uppskattar vissa apple produkter , men det där är skitsnack.

Permalänk
Medlem

Jag är inte förvånad, men mitt obehag till apple är ganska lätt att förklara. Deras produkter är inte unika alls, dock är designen och interfacet väldigt attraktivt. Som teknik intresserad och updaterad stör man sig otroligt på när apple går ut med pressmedelande och skryter om gammal teknik som om det vore något revolutionerande och nytt. Jag mäter inte produkter efter deras design och användarvänlighet så mycket som jag värdesätter pris, funktionalitet och tekniken på insidan.

Men mitt största problem med apple är deras instängda attityd, att man måste köpa fler apple produkter för att kompletera deras låsta produkter så som itunes tex. Nästan lika störande är deras ocker priser, att dom kan ta flera tusenlappar mer för några ynka Gb minne är för mig obegripligt, att man kan blåsa folk så lätt och samtidigt behålla nöjda kunder förstår jag mig inte på.

Men det är lite så jag ser på apple, majoriteten är ganska "teknik dumma" och därför är en produkt som apple väldigt tilltalande eftersom deras fokus ligger på användarvänlighet, design och viss funktionalitet men till ett mycket högt pris!

Klart jag kan ge apple cred också, appar i smartphones är verkligen en game changer och något man får tacka iphone för.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag fattar faktiskt inte hur apples lyckas.
Sen att säga "the new iPad with 'incredible' new features" så otroliga är väl inte specsen på apparaten?
Personligen skulle jag säga att den knappt är bättre än 2an.

Skärmen....
Jag tror inte folk förstår vilken stor skillnad det gör

Jag har väntat med att köpa en ipad tills den fick "retina" skärm. Vilket den har nu. Ut och köpa en på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Apple kommer att revolutionerna TV-apparaterna också. Wait and you will see

Ja, de kommer säkert uppfinna den smarta TV:n genom att ge den iTunes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag fattar faktiskt inte hur apples lyckas.

Hype och etablering är de magiska ingredienserna.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.