Fredagspanelen 33: Geforce GTX 680, nya Apple Ipad och datalagringsdirektivet

Permalänk
Medlem

Återigen lägger jag in mitt rop på att SLI och skyrim funkar utmärkt.. för mig. Men jag kan inte vara den ende?

72 vs 120 i innet i Markath
65 vs 134 utomhus i Markath. (fps)

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Skrivet av anon127781:

Älskar när ni svävar iväg sådär ibland som om ni är höga!

Det sådant bra vänner kan göra ^^

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Asprarn:

Vill ha olika storlekar på spelaren, vill inte köra fullscreen alltid, men orginal storleken är för liten i mitt tycke :<

Provat "CTRL+rulla på mushjulet" (zooma sidan), funkar bra tycker jag för att välja valfri storlek på spelaren/sidan.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Härlig panel som alltid! Krya på dig Jonas!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tror jag hellre drar en Dota 2 match

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Inte acceptabelt, Benny är med i bilden på startsidan men han syns inte till i filmen...

Men iallafall trevlig fredagspanel som vanligt och krya på dig Jonas!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

Angående maten

Provade Bregotts bacon-fett-smör. Riktiga grejjer det, finns på On Off!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Ja, Borderlands 2 får stöd för TXAA, vilket ni förövrigt skrev i er recension igår

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Bean:

Härlig panel som alltid! Krya på dig Jonas!

Indeed! Dricker en öl för din hälsa.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Fyfan vad Jonas ser sliten ut. I all välmening: stanna hemma och kurera dig några dagar. Det suger att vara sjuk och jobba.

I övrigt: klockren panel som vanligt!

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att Benny skulle vara med när jag såg bilden...

Hahaha, julkaffe! Det fick mig att tänka på att jag har 8 flaskor julmust i förrådet XD

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jonas skjorta skulle nog behöva lite TXAA tror jag...

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Jonas, du är nog inte bara förkyld, det ser ut som att du är allergisk.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Medlem

Nu blir det att steka sig hamburgare och se på Fredagspanelen! Det blir nog riktigt fint!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Definitionen av bredband..

..är väl ändå det som IT-kommissionen kom fram till. Det stämmer generellt med de flesta andra länders standarder också.
Minst 5 megabit ner och upp. Här får PTS rycka upp sig i så fall och följa de standarder som är satta av beslutande myndighet. Fast, det blir väl inte lika roligt då kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

..är väl ändå det som IT-kommissionen kom fram till. Det stämmer generellt med de flesta andra länders standarder också.
Minst 5 megabit ner och upp. Här får PTS rycka upp sig i så fall och följa de standarder som är satta av beslutande myndighet. Fast, det blir väl inte lika roligt då kanske...

I min värld sitter jag på bredband trots bara ~2.5mbit upp.. ser inget stort behov av mer (även om de inte skulle vara fel, givetvis..)
Den där definitionen känns tappad bakom en vagn.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Ska lätt ut och klappa kor och så vete imorgon!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Det är en bra fredagskväll för mig som ligger inne med förkylning..:)

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför klappa kor får mig att tänka på diablo...

Hur går det föresten med microstutter testet?. vill veta! (hur det ligger till med microstutter då alltså.)

Permalänk
Medlem

Alla som kollade på AMDs hemsida mitt i filmen räcker upp en hand

Permalänk
Skrivet av anden12:

I min värld sitter jag på bredband trots bara ~2.5mbit upp.. ser inget stort behov av mer (även om de inte skulle vara fel, givetvis..)
Den där definitionen känns tappad bakom en vagn.

Ja, du får väl ha dina åsikter. Det låter helt enkelt som att du inte har användning av ett bredband.
Jag har mina, skulle inte kunna använda mig av de digitala medier som jag använder om jag hade mindre än 10.
Men faktum kvarstår att det som IT-kommissionen kom fram till i början på 2000-talet, måste gälla. Kommissionen lades ned 2003 med motiveringen att målet var uppnått, eller skulle vara inom en snar framtid. Det visste vi då, och det vet vi nu att det var skitprat.
Sen dess så har väl det mobila internet utvecklats en hel del och alla kan väl få acceptabla surfhastigheter numer men det är fortfarande inget skäl till att ändra satta standarder.

Permalänk
Entusiast

Jag gav alla i familjen uppgiften att ta sig från desctop till metro i windows 8, alla gav upp efter en stund utan att hitta det.
Sen kan man ju ifrågasätta varför det är så grymt touchfixerat även på stationära datorer. Gick in i appstoren och upptäckte att det var totalt meningslöst då allt bygger på att man ska fingra på allt. Mailfunktionen är också efterbliven. Hoppas dom släpper ett "Windows 7 Ti" eller nått som bygger på windows 8 men styrs och fungerar som windows 7, för det är ganska trevligt att min vanligtvis sega laptop startar innan föreläsningen är över

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Ja, du får väl ha dina åsikter. Det låter helt enkelt som att du inte har användning av ett bredband.
Jag har mina, skulle inte kunna använda mig av de digitala medier som jag använder om jag hade mindre än 10.
Men faktum kvarstår att det som IT-kommissionen kom fram till i början på 2000-talet, måste gälla. Kommissionen lades ned 2003 med motiveringen att målet var uppnått, eller skulle vara inom en snar framtid. Det visste vi då, och det vet vi nu att det var skitprat.
Sen dess så har väl det mobila internet utvecklats en hel del och alla kan väl få acceptabla surfhastigheter numer men det är fortfarande inget skäl till att ändra satta standarder.

Det är ju teoretiskt ganska enkelt att fixa så att ADSL får samma upp som ner, och många (jag inkluderat) sitter på 24/3 (enligt pappret) och om målet skulle vara skrivet i sten skulle ADSL kunna bytas till SDSL och jag få kanske 7/7 (med tanke på hastigheterna jag får ut i dag)... och då väljer jag, och måånga med mig hellre de 14/2 jag får ut idag eftersom det är nerhastigheten som används betydligt mycket mer.

Dessutom vill jag skilja lite på ett mål och definitionen av bredband. Jag tycker att målet som sådant är bra. Att ha som mål att föra ut snabbare bredband är knappast något negativt och kanske till och med ett behov.
Men att definera "bredband" som 5mbit _upp_ tycker jag är galet (vad är det annars?).

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Tack för ett väldigt bra program!

Hade varit jätte trevligt att se bild/film från runt om ert kontor i något avsnitt.
Eller en film från något hårdvarutest utöver chassi. Jag vet inte om jag är ensam om att fundera på det

Permalänk
Medlem

Trevligt tackar!

Permalänk
Skrivet av anden12:

Det är ju teoretiskt ganska enkelt att fixa så att ADSL får samma upp som ner, och många (jag inkluderat) sitter på 24/3 (enligt pappret) och om målet skulle vara skrivet i sten skulle ADSL kunna bytas till SDSL och jag få kanske 7/7 (med tanke på hastigheterna jag får ut i dag)... och då väljer jag, och måånga med mig hellre de 14/2 jag får ut idag eftersom det är nerhastigheten som används betydligt mycket mer.

Dessutom vill jag skilja lite på ett mål och definitionen av bredband. Jag tycker att målet som sådant är bra. Att ha som mål att föra ut snabbare bredband är knappast något negativt och kanske till och med ett behov.
Men att definera "bredband" som 5mbit _upp_ tycker jag är galet (vad är det annars?).

Du pratar om något helt annat här. Varför skulle du vilja byta ner dig bara för att du vill ha lika mycket upp som ner? Sen så ändras hela tiden gränser för vad ADSL och andra benämningar klarar så det är onödigt att gå in på.

Kommissionen lades ner 2003 med motiveringen - Mission Accomplished. Hela Sverige hade tillgång till 5 megabit fiber... (eller not!)
Definitionen är så i Sverige, det är inte jag som säger det. Samma upp som ner, och 5 megabit. Det innefattade någon form av fiberanslutning också men tekniken har inte stått stilla som sagt...
Ja, det innebär att jag kan ändra mig men inte när det gäller att vara nöjd med mindre hastigheter, packetloss, störningar eller att inte veta vad man får för produkt när man köper tjänsten.
Det är intressant läsning på deras hemsida faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Du pratar om något helt annat här. Varför skulle du vilja byta ner dig bara för att du vill ha lika mycket upp som ner? Sen så ändras hela tiden gränser för vad ADSL och andra benämningar klarar så det är onödigt att gå in på.

Nja, jag pratar om att tekniken finns för 5/5 för (majoritet?) stor del av Sveriges hushåll. Men eftersom varken konsumenter eller operatörer ser behovet av samma upp som ner så når vi inte upp till det "mål" som sattes upp för 10 år sedan..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Inaktiv

Att nV släpper GK104 och inte GK100 beror sannolikt på TSMC:s problem med 28 nm-processen.

Permalänk

Bra och initierad diskussion om Geforce GTX 680 -

heder åt Emil och Jonas, som samarbetade på ett fördömligt sätt !...

Henri

Permalänk
Medlem

Grym video! Ni är så härligt nördiga

Visa signatur

Baaahh