Permalänk

32GB inerntminne utan minneskort? Borde betyda att man slipper problemet med att telefonminnet tar slut i vart fall? ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Vad är fördelen med S4 gentemot Tegra 3?

S4/Krait är en egenutvecklad variant av ARM-arkitekturen som ska motsvara nästa generations ARM-arkitektur, Cortex-A15. I princip alla andra SoC:s i dagsläget använder varianter av Cortex-A9 som är mindre effektiv. Det ryktas exempelvis att en tvåkärnig A15-baserad processor utklassar en fyrkärnig A9-baserad processor, samtidigt som den drar mindre ström (och kan därmed klockas högre än A9-baserade kärnor men fortfarande dra lika mycket ström).

Permalänk
Hjälpsam

Jag har beställt en vit från 3, men en sak som jag inte fått bekräftat är om de där överhypade lurarna från Beats kommer med eller ej?

Ang den vita färgen och färga av sig från jeansen så skall det inte vara någon fara enligt HTC. Någon super hightech yta på mobilen för att vara smutsavstötande etc. Något med 10.000v elektrolys för att skapa ytbeläggningen av något spännande material (marknadssnack, men de ville lösa blåa telefoner i jeansfickor så får vi hoppas att det är löst).

Klämde på One X under HTC's presentation för partners och branchfolk häromveckan. Riktigt trevlig telefon, hade förväntat mig att skärmen skulle vara mer välvd a'la Lumia 800, men det var inte alls lika mycket välvning på One X. Det är stor, men inte för stor och ligger bra i handen och fickan. Kameran är det jag vill leka mest med sedan, den verkade väldigt potent det lilla som jag testade. Framför allt (jämförelsevis) bra bilder i dåligt ljus och motljus.

Skall bli spännande, någon som vet något om Beats lurar med eller ej?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skall bli spännande, någon som vet något om Beats lurar med eller ej?

Ska inte medfölja. Spelar ingen roll för mig, skräp man inte använder i varje fall.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av NoNamesWayne:

Ska inte medfölja. Spelar ingen roll för mig, skräp man inte använder i varje fall.

Kommer antagligen inte använda dem heller OM de ingår. Dock så har HTC och Beats jobbat ihop något med ljudet så att det skall blir extra optimalt ljud om man kör med Beats audio då det var antingen något med chip eller mjukvaruprofil (oklart i presentationen) som skulle vara extra bra ljud med den kombon. Mest nyfiken på att lyssna på vad man kan märka själv (jag är inte någon audiofil, har inte råd att börja ens tänka i de banorna räcker med hårdvarunörderi)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fluf:

Kommer antagligen inte använda dem heller OM de ingår. Dock så har HTC och Beats jobbat ihop något med ljudet så att det skall blir extra optimalt ljud om man kör med Beats audio då det var antingen något med chip eller mjukvaruprofil (oklart i presentationen) som skulle vara extra bra ljud med den kombon. Mest nyfiken på att lyssna på vad man kan märka själv (jag är inte någon audiofil, har inte råd att börja ens tänka i de banorna räcker med hårdvarunörderi)

Tror det är första gången jag har läst "Beats audio" och "optimalt ljud" i samma mening
Nog bara en qualizer med extra super freakin' heavy loudness funktion som alla småbarn gillar

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kent:

Tror det är första gången jag har läst "Beats audio" och "optimalt ljud" i samma mening
Nog bara en qualizer med extra super freakin' heavy loudness funktion som alla småbarn gillar

Jupp, rätt övertygad om att det är något crap. Men då slogan är "Amazing camera. Authentic sound", så blir man ju nyfiken på att höra vad det är som skall vara så fantastiskt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Orio:

Vad är fördelen med S4 gentemot Tegra 3?

Snapdragon S4 är snabbare, och bygger på 28 nm tillverkningsprocess medans tegra 3 är på 40 nm.. Så s4 kommer med största sannolikhet vara strömsnålare dessutom. Tegra 3 har ju dock en "companion core" så det kanske väger upp?

S4 har dessutom stöd för Wifi display

http://www.anandtech.com/show/5563/qualcomms-snapdragon-s4-kr...

Nvidia är snabba med att få ut sina grejer på marknaden men är oftast sämst. Iaf var det så med tegra 2. Men Tegra 3 är säkert bra tror egentligen inte att skillnaden kommer vara särskilt märkbar för de flesta, hade personligen bara hellre haft S4. Har inte varit särskilt imponerad av tegra 2 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalleKuling:

Snapdragon S4 är snabbare, och bygger på 28 nm tillverkningsprocess medans tegra 3 är på 40 nm.. Så s4 kommer med största sannolikhet vara strömsnålare dessutom. Tegra 3 har ju dock en "companion core" så det kanske väger upp?

S4 har dessutom stöd för Wifi display

http://www.anandtech.com/show/5563/qualcomms-snapdragon-s4-kr...

Nvidia är snabba med att få ut sina grejer på marknaden men är oftast sämst. Iaf var det så med tegra 2. Men Tegra 3 är säkert bra tror egentligen inte att skillnaden kommer vara särskilt märkbar för de flesta, hade personligen bara hellre haft S4. Har inte varit särskilt imponerad av tegra 2 iaf.

Håller med dig, hade HTC ens någon vettig anledning till att släppa Tegra 3 istället för S4 i vissa länder? Aja, jag har ju en Asus Transformer Prime med Tegra 3 som gör sitt jobb, så man blir väl inte besviken. Men som sagt tråkigt att det inte blev en med S4 för oss i Sverige.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Håller med dig, hade HTC ens någon vettig anledning till att släppa Tegra 3 istället för S4 i vissa länder? Aja, jag har ju en Asus Transformer Prime med Tegra 3 som gör sitt jobb, så man blir väl inte besviken. Men som sagt tråkigt att det inte blev en med S4 för oss i Sverige.

Jo nu vet jag inte vad du skriver om....

Jäg äger själv en Transformer Prime och Tegran kan man verkligen plåga med 1.6 Ghz samt lägga samtliag kärnor "online".

Vem behöver en Snapdragon som ger bra benchmarks med browersmätningar etc... däremot klarar en Tegra 3 att pumpa på media, spel etc dvs där man verkligen behöver CPU/GPU kraft.

Tegran är rå och brutal när den släpps loss

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo nu vet jag inte vad du skriver om....

Jäg äger själv en Transformer Prime och Tegran kan man verkligen plåga med 1.6 Ghz samt lägga samtliag kärnor "online".

Vem behöver en Snapdragon som ger bra benchmarks med browersmätningar etc... däremot klarar en Tegra 3 att pumpa på media, spel etc dvs där man verkligen behöver CPU/GPU kraft.

Tegran är rå och brutal när den släpps loss

Har inge problem med Tegra 3, alls. Är jättenöjd med Transformer Prime! Det är bara att jag känner en vind som talar för att Snapdragon S4 är bättre, sen som sagt så är Tegra 3 bra, men det är lite tråkigt att man inte får denna "extra" prestandan som man antagligen får från Snapdragon. Speciellt när andra länder får det, tex USA har jag för mig.

Sen att Snapdragon är 28nm är väl ett extra plus. Men blir nog en HTC One X för mig med, verkar inte som att Samsung Galaxy S3 hinner komma in i Tele2s erbjudande.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Har inge problem med Tegra 3, alls. Är jättenöjd med Transformer Prime! Det är bara att jag känner en vind som talar för att Snapdragon S4 är bättre, sen som sagt så är Tegra 3 bra, men det är lite tråkigt att man inte får denna "extra" prestandan som man antagligen får från Snapdragon. Speciellt när andra länder får det, tex USA har jag för mig.

Sen att Snapdragon är 28nm är väl ett extra plus. Men blir nog en HTC One X för mig med, verkar inte som att Samsung Galaxy S3 hinner komma in i Tele2s erbjudande.

Tjau... det vet vi egentligen inget om.... ASUS/nVidia har varit mycket försiktig med hur man styr chipet/kärnorna.

Själv har jag då "rootat" och släppt loss samtliga kärnor, klart mäktigt.

S4 är ju sedan kvar i gammalt "Androidtänk" och jag är helt övertygad om att en Tegra är bättre för det som användare vill ha nu och i framtiden.... media, spel etc.... (Samsung-folket får köra sina browsertest och vara glad över det)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Tjau... det vet vi egentligen inget om.... ASUS/nVidia har varit mycket försiktig med hur man styr chipet/kärnorna.

Själv har jag då "rootat" och släppt loss samtliga kärnor, klart mäktigt.

S4 är ju sedan kvar i gammalt "Androidtänk" och jag är helt övertygad om att en Tegra är bättre för det som användare vill ha nu och i framtiden.... media, spel etc.... (Samsung-folket får köra sina browsertest och vara glad över det)

Du har en poäng, helt klart, Tegra 3 har väl ändå högre prestanda på GPU-fronten? Har för mig att jag läst det i allafall men kan tyvärr inte lämna någon källa på det.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Du har en poäng, helt klart, Tegra 3 har väl ändå högre prestanda på GPU-fronten? Har för mig att jag läst det i allafall men kan tyvärr inte lämna någon källa på det.

Jo Tegra 3 har en mycket bättre balans mellan CPU/GPU och det är med största sannoliket skälet att HTC valde chipet för One X.

(sen kommer Samsung 3 folket att vara som "bålgetingar kring detta )

Båda chipen är hursomhelst "teknikens under" och det är ungefär som nVidia vs AMD ATI....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av plunn:

Jo Tegra 3 har en mycket bättre balans mellan CPU/GPU och det är med största sannoliket skälet att HTC valde chipet för One X.

(sen kommer Samsung 3 folket att vara som "bålgetingar kring detta )

Båda chipen är hursomhelst "teknikens under" och det är ungefär som nVidia vs AMD ATI....

Nix, i USA släpps One X med S4, benchmarksen de gjort på den spöade Tegra 3 även på GPU fronten.. iPad 2 spöar ju Tegra 3 vad gäller GPU och den är ju ett år gammal.. Dock tror jag inte det kommer spela så stor roll i praktiken. Sen såg jag att nån skrev om att One X är behandlad med 10.000 volts grejen, men det är One S det gäller. One X är gjord i polycarbonat(plast) men den sägs vara riktigt gedigen med bra byggkvalitet iaf. Är antagligen en fördel med plast med tanke på täckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalleKuling:

Nix, i USA släpps One X med S4, benchmarksen de gjort på den spöade Tegra 3 även på GPU fronten.. iPad 2 spöar ju Tegra 3 vad gäller GPU och den är ju ett år gammal.. Dock tror jag inte det kommer spela så stor roll i praktiken. Sen såg jag att nån skrev om att One X är behandlad med 10.000 volts grejen, men det är One S det gäller. One X är gjord i polycarbonat(plast) men den sägs vara riktigt gedigen med bra byggkvalitet iaf. Är antagligen en fördel med plast med tanke på täckning.

Enda orsaken för att One X får snapdragon i USA är LTE stödet.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PalleKuling:

Nix, i USA släpps One X med S4, benchmarksen de gjort på den spöade Tegra 3 även på GPU fronten.. iPad 2 spöar ju Tegra 3 vad gäller GPU och den är ju ett år gammal.. Dock tror jag inte det kommer spela så stor roll i praktiken. Sen såg jag att nån skrev om att One X är behandlad med 10.000 volts grejen, men det är One S det gäller. One X är gjord i polycarbonat(plast) men den sägs vara riktigt gedigen med bra byggkvalitet iaf. Är antagligen en fördel med plast med tanke på täckning.

Att det blev en S4 i USA beror på att de stödjer 4G..... tvivlar på att så många hostar upp "flisen" med ett abb i Sverige.

Sen kan du ju köra dina "browserbenchmarks" anpassade för den gamla Andoidtiden och vara glad....

Jag kör hellre en Tegra som jobbar med det jag vill se..... dvs max GPU baserat material, CPUn är av mindre betydelse IRL !!

SGS 3 kommer säkert att satsa på det ingen användare behöver......

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalleKuling:

Nix, i USA släpps One X med S4, benchmarksen de gjort på den spöade Tegra 3 även på GPU fronten.. iPad 2 spöar ju Tegra 3 vad gäller GPU och den är ju ett år gammal.. Dock tror jag inte det kommer spela så stor roll i praktiken. Sen såg jag att nån skrev om att One X är behandlad med 10.000 volts grejen, men det är One S det gäller. One X är gjord i polycarbonat(plast) men den sägs vara riktigt gedigen med bra byggkvalitet iaf. Är antagligen en fördel med plast med tanke på täckning.

Backa upp ditt statement nu.

Har inte sett några riktiga benchmarks från HTC One X, har du ? Tror jag inte du har faktiskt. Det som har rullat runt är någon som skrivit en wall of text, som säkert kan vara fake.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Backa upp ditt statement nu.

Har inte sett några riktiga benchmarks från HTC One X, har du ? Tror jag inte du har faktiskt. Det som har rullat runt är någon som skrivit en wall of text, som säkert kan vara fake.

Vet inte riktigt, men detta kanske kan vara något: http://www.youtube.com/watch?v=TmWRaaAteZg?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Vet inte riktigt, men detta kanske kan vara något: http://www.youtube.com/watch?v=TmWRaaAteZg?

27 feb.

Most likely a pre-release of the phone.

Alltså inte en 100% färding

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Backa upp ditt statement nu.

Har inte sett några riktiga benchmarks från HTC One X, har du ? Tror jag inte du har faktiskt. Det som har rullat runt är någon som skrivit en wall of text, som säkert kan vara fake.

Inte precis de versioner (MHz-mässigt) av Krait/S4 eller Tegra 3 som kommer sitta i HTC:s mobiler men Anandtech gjorde allafall en jämförelse mellan de två SoC:en.

Länk: http://www.anandtech.com/show/5563/qualcomms-snapdragon-s4-kr...

Det finns ingen solklar vinnare av de versioner som testas här utan det varierar lite från test till test.

Dock är det ju som Anandtech skriver väldigt få mobilapplikationer som faktiskt kan utnyttja alla fyra kärnor i Tegra 3. Jag tar mycket hellre två snabbare kärnor än fyra lite långsammare.

Vad gäller GPUn så är det samma sak där, Tegra 3 vinner vissa tester, S4 andra.

Vilken som faktiskt är snabbast i de versioner av kretsarna som kommer sitta i HTC One X är ju svårt att säga än, beror ju på vilka klockfrekvenser de hamnar på.

Personligen tycker S4 verkar mer intressant. Tegra 3 tycker jag är en besvikelse på GPU sidan. Inte för att den är direkt dålig men hade förväntat mig så mycket mer av nVidia när de gav sig in på denna marknad med tanke på deras bakgrund. Tegra 2 blev snabbt omsprungen av konkurrenterna och Tegra 3 ligger fortfarande efter Apples ett år gamla A5:a vad gäller GPUn. Tror även Samsung kommer springa om nVidia igen när de presenterar S3:an. Det känns som nVidia ligger en generation efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo Tegra 3 har en mycket bättre balans mellan CPU/GPU och det är med största sannoliket skälet att HTC valde chipet för One X.

(sen kommer Samsung 3 folket att vara som "bålgetingar kring detta )

Båda chipen är hursomhelst "teknikens under" och det är ungefär som nVidia vs AMD ATI....

På vilket sätt är det bättre balans mellan CPU/GPU med Tegra 3?

Skrivet av Pixo:

Enda orsaken för att One X får snapdragon i USA är LTE stödet.

Tegra 3 har också stöd för LTE, men med "extern" LTE modem och sant att US operatörer vals S4 pga av det.

Skrivet av plunn:

Att det blev en S4 i USA beror på att de stödjer 4G..... tvivlar på att så många hostar upp "flisen" med ett abb i Sverige.

Sen kan du ju köra dina "browserbenchmarks" anpassade för den gamla Andoidtiden och vara glad....

Jag kör hellre en Tegra som jobbar med det jag vill se..... dvs max GPU baserat material, CPUn är av mindre betydelse IRL !!

SGS 3 kommer säkert att satsa på det ingen användare behöver......

10 miljoner förbeställningar av operatörer redan och det även utan officiella info om SGS 3. Så alla operatörer är totalt blåsta och slänger pengarna i sjön, för satsa på nåt som inga användare kommer vilja ha? SGS 3 kommer att ha funktioner, som inga mobiler kommer vara i närheten av och det har testare twittrat om, hur lyckad Samsung har gjort med SGS 3.

Skrivet av gurkburk92:

Backa upp ditt statement nu.

Har inte sett några riktiga benchmarks från HTC One X, har du ? Tror jag inte du har faktiskt. Det som har rullat runt är någon som skrivit en wall of text, som säkert kan vara fake.

Sök efter, skillnaderna mellan Cortex A15 som finns i S4 och Tegra 3 som fortfarande körs med Cortex A9. Antal kärnor är inte allt, samma som Intel vs AMD och stöd för använda av alla kärnor. Intel har bevisat att arkitekturen är viktigare än ghz/kärnor och att AMDS 8 kärniga CPU förlorar mot Intels 2 kärning SB visar det.
Samma sak är det på mobilsidan, SoC är viktigare än kärnor/hastighet och stöd för utnyttja fullt med med alla kärnor kommer inte på långt tag.

Sluta titta blind på antal kärnor och titta på vad SoC erbjuder.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

Nej jag håller inte med men det finns ett stort krux med Tegra 3 och det är att inte nVflash är utgivet för Tegra 3 iaf ASUS/nVidia.

Diskussion om detta hos XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562079&high...

Eftersom jag tillhör skaran som gillar att göra mina egna modifieringar så är det en stor nackdel.... men nu när One X kommer med Tegran så blir det ett helt annat tryck för att ev även hacka nVflash.

I övrigt så kan man "pumpa" på så här med chipet

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Tegra 3 är ett bra chip, bara att S4 kanske är bättre som ni säger. Trots det så kommer jag få köra på en HTC One X ändå, pga att Samsung Galaxy S3 kommer antagligen inte se ljuset innan tele2s erbjudande är slut.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Jo här är en tråd där man kan frossa i roligheter för en HTC One X/Tegra 3

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1555275

Eller direkt till nVidia TegraZone
http://www.tegrazone.com/

Have Fun....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Erkapekka:

Jo, hänt med min desire också. Ända lösningen utom att inte ta ut batteriet är att försöka ha en sånhär taskkiller. Efter jag laddade ner en sådan så funkar det fint, inte hängt sig en ända gång!

Tur att de lagt till att man kan hålla in strömknappen i 10 sek för att döda telefonen, det underlättar! Blir stenhård hängning i få fall, men när det händer kan det ju vara bra att kunna stänga av telefonen.

Och task killers är inte bra att ha till Android, de gör bara så att program startar varje gång efter att programmet stänger program. Android fixar minneshanteringen fint själv!

Skrivet av sskludde:

Har för mig att S4 har 4G, annars så vet jag inte så mycket mer. Tror jag kommer köra på en Vit HTC One X trots allt, men frågan är om den kommer bli smutsig fort, kommer den bli blå pga jeansen?

Mja, alltså, Tegra 3 är inte byggd på en ny ARM-plattform, om jag inte missminner mig. Huvudsaken är i alla fall att S4an kan stänga av individuella kärnor, det kan inte Tegra 3, det är därför Companion Core finns där, men om man använder telefonen till 30% av prestandan så borde en Tegra 3-telefon ha sjukt dålig batteritid jämfört med en S4-telefon!

Jag vill dock fortfarande ersätta min Desire HD med en One X, haha!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tur att de lagt till att man kan hålla in strömknappen i 10 sek för att döda telefonen, det underlättar! Blir stenhård hängning i få fall, men när det händer kan det ju vara bra att kunna stänga av telefonen.

Och task killers är inte bra att ha till Android, de gör bara så att program startar varje gång efter att programmet stänger program. Android fixar minneshanteringen fint själv!

Mja, alltså, Tegra 3 är inte byggd på en ny ARM-plattform, om jag inte missminner mig. Huvudsaken är i alla fall att S4an kan stänga av individuella kärnor, det kan inte Tegra 3, det är därför Companion Core finns där, men om man använder telefonen till 30% av prestandan så borde en Tegra 3-telefon ha sjukt dålig batteritid jämfört med en S4-telefon!

Jag vill dock fortfarande ersätta min Desire HD med en One X, haha!

Hmm okej, blir antagligen en One X för mig med skulle jag gissa på. Det ända som hindrar mig något är att Samsung Galaxy S3 även är på G, däremot är jag osäker på om det är värt då man kommer behöva betala telefonen eftersom tele2s erbjudande försvinner innan dess, och Tele2s Maxi abonnemang hade jag ändå tänkt ha till min nya telefon.

Någon här som vart på Dustin Expo och klämt på den som kan säga vad ni tycker? Upptäckte nu att det nästan precis öppnat för privatpersoner, kollade på företagssidan. Ta er god tid där ute med att skriva ihop en recension åt oss som inte har möjlighet att komma!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Här kan man se när någon "klämmer" på luren....

Rykande färsk rulle....

Orginaltråd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574046

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Här kan man se när någon "klämmer" på luren....

http://www.youtube.com/watch?v=2bFyxUUOzPI&feature=player_emb...

Rykande färsk rulle....

Orginaltråd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574046

Tackar för tråden Måste ändå erkänna att jag tycker den "mörka" versionen ser grymt snygg ut på videon, svårt detta med färgval alltså

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Tackar för tråden Måste ändå erkänna att jag tycker den "mörka" versionen ser grymt snygg ut på videon, svårt detta med färgval alltså

Jo jag har den grå/svarta beställd från Telenor...hoppas den dyker upp på Måndag..

Kamerafunktionerna ser klart häftiga ut från rullen..

Sen en viktig detalj som han visar hur man sätter i sim-kortet, kan man köpa en simkortsskärare någonstans i Sverige ? (sim-cutter på engelska) Om Telenor skulle strula med microsimkortet ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y