Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men nu är det så fiffigt att allting styrs av efterfrågan från användare... så har det alltid varit med all hårdvaruutveckling.

I det här fallet så har då nVidia öppnat TegraZone för anpassade appar.

Med One X så blir den här nya marknaden för appar ännu större och utvecklare som behöver tjäna ihop till brödfödan kommer naturligvist att göra appar anpassade för Tegra 3.

Om du tror att utvecklare kommer att tjäna pengar, bara för anpassa appar till quad core, får du tänka om och quad kommer bara förvärra det hela för hela android ekosystemet. Utvecklare till android har minskat drastiskt på senaste tiden, p.g.a dom anser android är för fragmenterad med olika hårdvaror/OS versioner och med quad core förvärrar det ännu mer för utvecklarna.
Inte nog att utvecklarna, måste tänka på kompatibiliteten med Froyo/Gingerbread/Honeycomb/ICS - Singel Core/Dual Core/Quad Core - Upplösningar - olika hårdvarorex: kamera/minnen/sd kort o.s.v. och sist: Exynos, Tegra, Qualcomm, Intel, Huawei (eget quad core)
Det är rena mardrömmen för en utvecklare att utveckla appar till android, till slut kommer utvecklarna tröttna och överger android helt och hållet.

HOX med dess quad kommer tillföra ännu ett problem för utvecklare och inte öppnar nåt nytt marknad för utvecklare att tjäna pengar på som du tror.
Tegra 3 har funnits ute ett tag och finns på ASUS Transformer tab. Hur mycket stöd har det fått från utvecklare?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om du tror att utvecklare kommer att tjäna pengar, bara för anpassa appar till quad core, får du tänka om och quad kommer bara förvärra det hela för hela android ekosystemet. Utvecklare till android har minskat drastiskt på senaste tiden, p.g.a dom anser android är för fragmenterad med olika hårdvaror/OS versioner och med quad core förvärrar det ännu mer för utvecklarna.
Inte nog att utvecklarna, måste tänka på kompatibiliteten med Froyo/Gingerbread/Honeycomb/ICS - Singel Core/Dual Core/Quad Core - Upplösningar - olika hårdvarorex: kamera/minnen/sd kort o.s.v. och sist: Exynos, Tegra, Qualcomm, Intel, Huawei (eget quad core)
Det är rena mardrömmen för en utvecklare att utveckla appar till android, till slut kommer utvecklarna tröttna och överger android helt och hållet.

HOX med dess quad kommer tillföra ännu ett problem för utvecklare och inte öppnar nåt nytt marknad för utvecklare att tjäna pengar på som du tror.
Tegra 3 har funnits ute ett tag och finns på ASUS Transformer tab. Hur mycket stöd har det fått från utvecklare?

Jag förstår precis vad du menar, dom måste nog bestämma sig för en modell/ett system och köra på det för att slippa kompabilitetsproblem till andra system.
Dock är det väldigt tråkigt om apple skulle ta över marknaden för smartphones med så jag kommer bli nöjd med min HOX.
Visst finns det fler och bättre appar till Iphone men det finns ändå en hel del ok till Android med.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Synd bara att designen är så trist, HTC är verkligen inte duktiga på den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

WHAT? Var köpte du den :O!

Frågan är ju om du trollar? Sony(ericsson) har haft samma look på sina telefoner, och xperia S är den som ser lite annorlunda ut.

HTC har ju haft en satans många olika looks på sina..

Nej men du verkar vara blind i sådana fall. Som jag skrev tidigare så har Htc använt ungefär liknande design på sina lurar en längre tid. + att de har använt samma skal till olika mobiler. HTC hd mini och HTC gratia
t.ex. Att de sedan använde riktigt gammal hårdvara till sina billigare lurar när alla andra körde en nyare plattform är en annan historia.
Så antingen trollar trollar du eller så är du inte påläst, eller båda delarna. För övrigt, vart är SE:s androidmodeller lika varandra? Alla skiljer sig betydligt mer än htcs modeller.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

2 länkar till er alla med lite spännande information
Sense 4.0 review
http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-sense-4-0-review/

HTC One X review
http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-one-x-review/

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Synd bara att designen är så trist, HTC är verkligen inte duktiga på den biten.

Har helt motsatt åsikt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Årets bästa mobil ser det ut som vill ha en sån nu.

Permalänk

Ursäkta noobigheten. Är One X lika lättmoddad (på insidan) som galaxy nexus? Jag förstår inte riktigt hur Sense fungerar och om det går att ta bort utan root.
Tack på förhand!

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Ursäkta noobigheten. Är One X lika lättmoddad (på insidan) som galaxy nexus? Jag förstår inte riktigt hur Sense fungerar och om det går att ta bort utan root.
Tack på förhand!

Kan ju alltid ladda ner en annan Launcher tex ADW Launcher

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

2 länkar till er alla med lite spännande information
Sense 4.0 review
http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-sense-4-0-review/

HTC One X review
http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-one-x-review/

Rätt väntat sett till hårdvara: snabb, men inte snabbare än One S.

Ser bra ut, bortsett från batteritiden dvs.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Rätt väntat sett till hårdvara: snabb, men inte snabbare än One S.

Ser bra ut, bortsett från batteritiden dvs.

Vad säger du? Att HTC One S är snabbare än X?

Tror isåfall att benchmarks testen inte är optimerade för 4 kärnor om detta är sant. 4x 1.5ghz > 2x 1.5 eller vad S nu har.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mad64:

Finns flera butiker som har i lager om man skall lösköpa
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1147924

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Xperia S kändes stor och har tyvärr inte unibodychassit. Men skärmen är imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Xperia S är inte speciellt stor, om du är ute efter den skärmstorleken.

Permalänk
Medlem

nån som beställt från tele2.se och fått sin skickad?

Permalänk

Mohahahah får min HTC One X i morgon med Posten Express

Fick precis kolliid

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Mohahahah får min HTC One X i morgon med Posten Express

Fick precis kolliid

vart från?

Permalänk
Skrivet av Jerka88:

vart från?

Kontant köpt från Elektro World

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Hmm. sex tim batteritid känns som lite väl lite. One S har två och en halv timme längre.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Hmm. sex tim batteritid känns som lite väl lite. One S har två och en halv timme längre.

Men jag tror nog att One X är 2.5 gånger bättre

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orio:

2 länkar till er alla med lite spännande information
Sense 4.0 review
http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-sense-4-0-review/

HTC One X review
http://www.engadget.com/2012/04/02/htc-one-x-review/

Utmärkt !!

En recension som spelar i den högre divisionen av Internet-blaskor.

Men... Var är luren ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

snackade nyss me tele2 och dom sa att den släpps den 12:e

Permalänk
Hedersmedlem

Förlängde mitt abonemang hos telia genom Katshing.se
Hoppas jag hinner få den innan fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joCCe93:

snackade nyss me tele2 och dom sa att den släpps den 12:e

Vafan? Stod ju leverans 3april på sidan?
Gah

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joCCe93:

snackade nyss me tele2 och dom sa att den släpps den 12:e

Det kan väl ändå inte vara möjligt när det finns butiker som netonnet, siba, komplett, thephonehouse och många fler som har HTC One X i lager?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joCCe93:

snackade nyss me tele2 och dom sa att den släpps den 12:e

Kan väl ha varit för de som beställde över internet nu? Efterfrågan är väl hög och de verkar också bara ha fått in vita om man läser runt lite. Vet dock inte hur det ser ut i deras butiker, om dem har både och där.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Det kan väl ändå inte vara möjligt när det finns butiker som netonnet, siba, komplett, thephonehouse och många fler som har HTC One X i lager?

Antingen troll eller så har tele2 olika "batchar" dom skickar ut beroende på när man tecknade abbonemanget.
Men som du säger, låter väldigt udda. Dom om några borde väl få flest?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Oj, varför skulle det behövas en quad core när mobilerna nu på 2 kärnor orkar spela upp material i full HD?
Det är inte så att det är något märkvärdigt mer krävande OS i den mobilen än i någon annan, utan det skulle väl vara för kameran.
Vilken ändå inte är något direkt bättre än någon annan dyrare mobil heller.

Det enda som lockar med den mobilen skulle vara att det är hyfsat ljud i den, annars ser jag inga större fördelar med den jämfört med andra lite dyrare lurar på marknaden.
Det finns också, enligt mig, väldigt mycket snyggare mobiler ute.
Denna ser väldigt standard ut.

Vad är det som gör denna så speciell? För One X är väl flaggskeppet av denna "One"-serien?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Oj, varför skulle det behövas en quad core när mobilerna nu på 2 kärnor orkar spela upp material i full HD?
Det är inte så att det är något märkvärdigt mer krävande OS i den mobilen än i någon annan, utan det skulle väl vara för kameran.
Vilken ändå inte är något direkt bättre än någon annan dyrare mobil heller.

Det enda som lockar med den mobilen skulle vara att det är hyfsat ljud i den, annars ser jag inga större fördelar med den jämfört med andra lite dyrare lurar på marknaden.
Det finns också, enligt mig, väldigt mycket snyggare mobiler ute.
Denna ser väldigt standard ut.

Vad är det som gör denna så speciell? För One X är väl flaggskeppet av denna "One"-serien?

Eller så har du heller inte fattat att den har tegra 3.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz