Permalänk
Sötast
Skrivet av gurkburk92:

Du och fetakniven verkar vara värsta homeboyz.

Vi dumförklarar er två. N verkar inte förstå hur stor påverkan en Firmware update kan ha på en telefon. Läs min post ovan om min Desire.

Haha, jag diskuterar inte ens någon firmware update, vad har du rökt nu? Om du ska dumförklara mig så kanske vi ska prata om samma ämne!

Skrivet av plunn:

Jo nu är jag inte med..... "dumförklara" ???

Jag konstaterar enbart att "den stora massan" oftast inte klarar av val......

Sen finns funktionen redan med ASUS Transformer Prime ! (eventuellt så håller jag med angående hur korkade dagens användare är)

Det är bra plunn. Bra! *kram*

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo nu är jag inte med..... "dumförklara" ???

Jag konstaterar enbart att "den stora massan" oftast inte klarar av val......

Sen finns funktionen redan med ASUS Transformer Prime ! (eventuellt så håller jag med angående hur korkade dagens användare är)

Vilka val är det du pratar om? Kan du försöka förklara utan att börja svamla?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Vilka val är det du pratar om? Kan du försöka förklara utan att börja svamla?

Har du problem med batteriet ??

(ASUS har då tre val för de som vill välja hur man använder sin Tegra3)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Har du problem med batteriet ??

(ASUS har då tre val för de som vill välja hur man använder sin Tegra3)

Berätta om de här valen, vilka tre alternativ finns det?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Aj då, uppdatering av leveranstiden från Tele2. Vit = 3-4 veckor Mörka= 6-8 veckor.

När beställde du? Beställde torsdagen förra veckan, min är tydligen redan påväg med posten.. (1 - 2 veckor stod det på hemsidan då)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Berätta om de här valen, vilka tre alternativ finns det?

Tjau... du svarar inte på frågan om du har problem ????

Sen så ser det ut så här med en Transformer (fritt översatt)

Mera frågor ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Tjau... du svarar inte på frågan om du har problem ????

Sen så ser det ut så här med en Transformer (fritt översatt)

http://i.imgur.com/pzsbLl.jpg

Mera frågor ?

Ja, jag har ytterligare en fråga. Självklart utav rent hypotetisk art men jag gissar att ett geni som du utan problem kan besvara den, trots att det är raketkirurgi vi pratar om: Ponera att HOX får samma alternativ, tror du att man vid exempelvis performance skulle få ut mer batteritid av telefonen om den hade ett kraftigare batteri?

För det är ju precis det här jag har diskuterat sedan min första post i tråden. Att batteriet inte är tillräckligt kraftigt för att leverera den kraft jag vill ha vid full prestanda under vad som för mig är normalt användande.

Tack för din senaste post, den bekräftar det mesta jag har skrivit. Du borde fortsätta kommunicera med bilder, mindre risk att du svamlar bort dina läsare.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Ja, jag har ytterligare en fråga. Självklart utav rent hypotetisk art men jag gissar att ett geni som du utan problem kan besvara den, trots att det är raketkirurgi vi pratar om: Ponera att HOX får samma alternativ, tror du att man vid exempelvis performance skulle få ut mer batteritid av telefonen om den hade ett kraftigare batteri?

För det är ju precis det här jag har diskuterat sedan min första post i tråden. Att batteriet inte är tillräckligt kraftigt för att leverera den kraft jag vill ha vid full prestanda under vad som för mig är normalt användande.

Tack för din senaste post, den bekräftar det mesta jag har skrivit. Du borde fortsätta kommunicera med bilder, mindre risk att du svamlar bort dina läsare.

Jo, för tredje gången.... "Har du problem med batteriet" ???

Elller vill du bara "trolla" ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Laddat HOX 3 gånger nu så är ju inte optimerat,
Men jämfört med min Sensation så är batteriet dåligt

HOX

Sensation XE

Dock är det ju inte Ren jämförelse pga har använt HOX lite mer på annat men pratat mera på Sensation, Inte en aning vad som drar mest batteri men ja ni ser ju.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Laddat HOX 3 gånger nu så är ju inte optimerat,
Men jämfört med min Sensation så är batteriet dåligt

HOX
http://i1134.photobucket.com/albums/m610/Citrofrukten/HOX/642...

Sensation XE
http://i1134.photobucket.com/albums/m610/Citrofrukten/HOX/439...

Dock är det ju inte Ren jämförelse pga har använt HOX lite mer på annat men pratat mera på Sensation, Inte en aning vad som drar mest batteri men ja ni ser ju.

Om det stämmer på Sensation så bör den hålla 10 dygn?
Känns som om den inte skulle klarat det?
(Kan självklart räknat fel)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Är du självironisk, eller?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Om det stämmer på Sensation så bör den hålla 10 dygn?
Känns som om den inte skulle klarat det?
(Kan självklart räknat fel)

inte tio dygn men 3-3.5 dagar tills batteriet är dött Brukar jag få ut vid normal användning.
Normal användning = Wifi påslaget 24/7 samt Mobilt nätverk (3g) Runt 3 timmar pratande på telefonen. 100 sms några E-mejl och någon timme på webbläsaren, Får ju inte glömma tar ett par bilder med telefonen om dagen kan hända att jag spelar Drawsomething ibland med.

Extreme användning typ GPS med bilen i 4 timmar + Prata telefon samtidigt med headset blir det ofta när jag åker till Stockholm och då brukar jag få ladda den på kvällen men då sitter jag även under dagen med prata sms och surfa det vanliga.

Men min största poäng med allt det här är jag vet att min sensation hade dåligt batteri i början och det blev bara bättre.
nu senaste patchen som kom ut för 1 vecka sen ger även en liten till boost i hur länge jag kan använda telen.

Så jag väntar bara på HOX ska få sina optimeringar så jag kan begrava min Sensation i kökskrukan så han blir med det gröna laget.

Men i slutändan skiter jag i om jag får ladda HOX en gång om dagen gör mig direkt inget då jag ligger och sover ändå när den laddas.
Sen så har jag inga direkta planer på ha med mig en HOX in i vildmarken så jag måste ha 10 dagars batteritid ifall något händer.
Och om det blir krig eller utomjordingar som attackerar så försvinner kommunikation först och då behöver jag inte heller 10 dagars batteritid.

Men som sagt för folk som behöver det pga dom gör något speciellt som inte har el uttag nära så är nog inte en HOX det bästa alternativet.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

När beställde du? Beställde torsdagen förra veckan, min är tydligen redan påväg med posten.. (1 - 2 veckor stod det på hemsidan då)

Jag beställde min några dagar efter release

Det är väldigt mycket snack mellan just några personer här, så får väl säga lite vad jag tycker. Som sagt så verkade jag få något slag av en använd lur. Däremot beslöt jag mig om att behålla den då den fungerar riktigt bra. Jag har inga problem med min lur överhuvudtaget hårdvara och mjukvara. Dock så känns det väl lite som att batteri är något som går åt. Det jag däremot tror är att den kommande uppdateringen kommer göra mobilen perfekt för mig, trots att 10-20% inte är så hemskt mycket kanske, men det gör ju skillnad. Kamerans kvalitet måste jag ändå säga beror på miljön, dock så är jag ingen kameraexpert som ändrar massa inställningar. Den känns riktigt skön i handen, känns mycket lättare än min optimus 2x som väger 8g mer. Designen tycker jag själv är snygg, har den vita och den känns väldigt gedigen. Root har jag inte kört på än, kan dock hända senare. Jag känner att mobilen blir något varmare när jag skriver i denna stund men inget som stör, känns som en någorlunda nivå. Skärmen är fantastisk, fina färger, detaljer osv. Touch-knapparna har bra precision. Browsern känns bra men kan säkert som allt annat här i världen optimeras. Zooma in/ut fungerar smidigt.

Jag tänker inte ge mig in i bråket om vad som är det bästa mellan fyra kärnor och två, men det borde fixas mer optimeringar till de båda, även Android kan nog finslipas ordentligt. Inga problem med krascher heller. Dropbox diggar jag rejält, dock så finns det till de flesta telefonerna där ute. Ljudet har jag inte testat så mycket men kan inte upptäcka några fel so far, ljudnivån på musik tycker jag är bra.

Kan nog inte ge den 10/10 i dagsläget, men med några välgjorda uppdateringar så kan den allt! I dagsläget skulle jag ge den kanske 8/10 eller 7/10.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Plastfilm på telefon vid uppackning

Hej på er,

Jag undrar om det enbart kom plastfilm på displayskärmen och ej ytterligare en som skydd för kameralinsen.
Jag tycker nämnligen att det känns som att det blir en hinna över bilderna, inte alls särskilt skarpt.
Men verkar inte finnas någon plastfilm på kameran vad jag kan känna..
Tänkte bara kolla om någon annan lyckats pilla av plastfilm, då vore det gott att veta

Visa signatur

JP Ahlström

Permalänk
Discokungen

Det är ju synd att säga att konversationerna här inte är inflammerade, ja jävlar. Chill the fuck out, känner jag.

Anywhore, batteritiden är väldigt varierande beroende på hur man använder den. En normal arbetsdag har jag runt... 16h batteritid, typ? Klarar mig hela dagen i alla fall, då med 5-6h Spotify-lyssnande och så. Just nu har jag mest skickat SMS och kollat Instagram, då blir det inte så mycket batterisug med tanke på hur pass lite telefonen faktiskt drar i idle, det är helt sjukt!

Typ så.

Edit: den har ett litet lustigt beteende, tappar ingenting alls i idle, sen när man använder den i fem minuter så tappar den fem procent bara sådär, men ja, man ska väl inte lita på procenträknaren så mycket, antar jag!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Edit: den har ett litet lustigt beteende, tappar ingenting alls i idle, sen när man använder den i fem minuter så tappar den fem procent bara sådär, men ja, man ska väl inte lita på procenträknaren så mycket, antar jag!

Jo det här är en mer klurig frågeställning.

1. Vilken operatör man har och vilka nätförhållanden. (Tele 2 samt Tre har kraftig "överlast" just nu i vissa områden)

Den här appen kan vara bra att ha
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.teln...

Det går alltså åt mer "juice" om man har dåliga nätförhållanden eftersom luren då får "jobba" hårdare.

2. Jag är säker på att det finns en förbättringspotetial i nya radio-firmware (sköter då all kommunikation luren gör har inget med det vanliga "radio" att göra)

3. Man kan sedan gå igenom vad som ska "synkas"......Inställningar > Konton &Synkroniseringar

--

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Hej på er!

Ger mig in i denna fantastiska diskussion efter att ha observerat ett tag i väntan på min One X.

Osäker på ifall jag skulle orka DOA 2, 3 och 4 lurar innan man får en fungerande telefon. Och då menar jag "fungerande" både hård- OCH mjukvarumässigt. Jag tänker då inte sitta och snällt vänta på mjukvarufix:ar när man köpt en high-end mobil, tycker inte att det är jättemycket begärt av oss konsumenter att en pryl ska funka felfritt från dag ett. Barnsjukdomar osv. till trots.

Jag väntar på en vit One X från Tre som jag beställde med ett 3Total-abonnemang via deras kundtjänst för drygt 2 veckor sedan. Senast tisdag 24/4 är datumet jag fått.
Nu till min första fråga:

Är det rimligt att sannolikheten för att få ett måndags-ex minskar för mig genom att jag får vänta såpass länge?

Sedan undrar jag om man vet vilka kunder som oftast drabbats av det vi väl får kalla en usel batch telefoner? Vad jag läst mig till (här och på swedroids forum) så verkar TPH vara den mest frekvent nämnda butiken vad gäller DOA, samt den gråa versionen av luren? Rätta mig gärna, detta är bara antaganden jag gjort

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ninjaraev:

Är det rimligt att sannolikheten för att få ett måndags-ex minskar för mig genom att jag får vänta såpass länge?

Sedan undrar jag om man vet vilka kunder som oftast drabbats av det vi väl får kalla en usel batch telefoner? Vad jag läst mig till (här och på swedroids forum) så verkar TPH vara den mest frekvent nämnda butiken vad gäller DOA, samt den gråa versionen av luren? Rätta mig gärna, detta är bara antaganden jag gjort

Ja och Ja.....TPH verkar ha fått in några usla batchar och så är det bara. De här batcharna är med säkerhet identifierade.

Sen är det ett stort problem kring vad är en DOA samt när kan DOA-begreppet användas ?

Plus problemet med de här användarna med rena handhavandefel som inte orkar öppna manualen !

Eller att besöka HTCs supportsida för luren:

http://www.htc.com/se/help/htc-one-x/

Sen eftersom det är sådan röra så är det svårt att säga hur många lurar det handlar om.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av plunn:

Sen är det ett stort problem kring vad är en DOA samt när kan DOA-begreppet användas ?

Exakt, det är bekymmersamt när folk använder sig av uttryck när dom inte verkar veta vad uttrycken betyder vilket leder till att påståenden blir mer eller mindre helt obegripliga...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweloop64:

Exakt, det är bekymmersamt när folk använder sig av uttryck när dom inte verkar veta vad uttrycken betyder vilket leder till att påståenden blir mer eller mindre helt obegripliga...

Jo sen är det mycket "svårhittat" vad som egentligen gäller ??

Jag hittade den här filen som är gammal men det verkar som Anovo sköter det nu också

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Discokungen
Skrivet av plunn:

Jo det här är en mer klurig frågeställning.

1. Vilken operatör man har och vilka nätförhållanden. (Tele 2 samt Tre har kraftig "överlast" just nu i vissa områden)

Den här appen kan vara bra att ha
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.teln...

Det går alltså åt mer "juice" om man har dåliga nätförhållanden eftersom luren då får "jobba" hårdare.

2. Jag är säker på att det finns en förbättringspotetial i nya radio-firmware (sköter då all kommunikation luren gör har inget med det vanliga "radio" att göra)

3. Man kan sedan gå igenom vad som ska "synkas"......Inställningar > Konton &Synkroniseringar

--

Jo jag vet hur telefoner fungerar. ^^ Mindre signalstyrka ju närmare masten man är, nackdelen är ju att jag har en 3G-mast på tomten, men den är för nära så jag har radioskugga där jag rör mig, går jag 100m bort så har jag full täckning, i övrigt så ser du ju hur bra täckning jag har normalt sett. ;P

En ny radio brukar hjälpa, ja, det gjorde den på DHDn, batteritiden är ju också 100% bättre på den med optimerad custom ROM jämfört med stock, så det finns alltid utrymme för förbättringar.

Och synkningar har jag på som jag vill ha det och har haft det på alla mina androidtelefoner, annars hade det varit lite onödigt att jämföra.

Edit: -100dBm, gg no re, haha! Pallar inte. DHDn har säkert bättre mottagning.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av plunn:

Ja och Ja.....TPH verkar ha fått in några usla batchar och så är det bara. De här batcharna är med säkerhet identifierade.

Sen är det ett stort problem kring vad är en DOA samt när kan DOA-begreppet användas ?

Plus problemet med de här användarna med rena handhavandefel som inte orkar öppna manualen !

Eller att besöka HTCs supportsida för luren:

http://www.htc.com/se/help/htc-one-x/

Sen eftersom det är sådan röra så är det svårt att säga hur många lurar det handlar om.

Tack för svaret, får hålla tummarna att min lilla bäbis är frisk och kry!

Ska nämnas att detta blir min första android-telefon (ja, första som verkligen intresserat mig för android).
Måste dock passa på att uttrycka min skepsis mot att "dumförklara" "den stora massan", då jag inte tror att ett enda utav de mjukvaruproblem (för det är väl dessa du menar att man inte får hävda DOA för?) som folk nämnt här och på swedroid går att lösa genom att "öppna manualen". Sedan så är det ju ännu oklart ifall vissa problem rör hårdvaran eller mjukvaran i telefonen. However så förstår jag din poäng (tro det eller ej!) ang. vad DOA borde röra egentligen, och att det på pappret kanske är fel att hävda det när det är mjukvarurelaterat osv.

MEN.

Nu har det ju visat sig att de flesta säljarna (åtminstone baserat på foruminläggen jag läst, ej av egen erfarenhet ännu) visar goodwill och går med på att DOA en mjukvarudefekt telefon, vilket jag tycker är jätteskönt för oss som kunder. Ja, HTC själva uppmanar ju till DOA i de flesta fall, verkar det som. Bara att tacka och ta emot, väl?

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Sötast
Skrivet av ninjaraev:

Hej på er!

Ger mig in i denna fantastiska diskussion efter att ha observerat ett tag i väntan på min One X.

Osäker på ifall jag skulle orka DOA 2, 3 och 4 lurar innan man får en fungerande telefon. Och då menar jag "fungerande" både hård- OCH mjukvarumässigt. Jag tänker då inte sitta och snällt vänta på mjukvarufix:ar när man köpt en high-end mobil, tycker inte att det är jättemycket begärt av oss konsumenter att en pryl ska funka felfritt från dag ett. Barnsjukdomar osv. till trots.

Jag väntar på en vit One X från Tre som jag beställde med ett 3Total-abonnemang via deras kundtjänst för drygt 2 veckor sedan. Senast tisdag 24/4 är datumet jag fått.
Nu till min första fråga:

Är det rimligt att sannolikheten för att få ett måndags-ex minskar för mig genom att jag får vänta såpass länge?

Sedan undrar jag om man vet vilka kunder som oftast drabbats av det vi väl får kalla en usel batch telefoner? Vad jag läst mig till (här och på swedroids forum) så verkar TPH vara den mest frekvent nämnda butiken vad gäller DOA, samt den gråa versionen av luren? Rätta mig gärna, detta är bara antaganden jag gjort

Jag fick två olika telefoner från två olika batcher.
Den första var en vit och hade endast problem med batteriet (övehettning och orealistisk drain)
Den andra var en grå från den senare batchen och den var "hela paketet" grafikbuggar och fysiska tillverkningsfel. Dock ironiskt nog så var batteriet bra

Dessa två klassades som DOA av butiken själv, och det är knappast så att jag skulle sätta mig på mina knän och be dem att skicka den på en service i 4 veckor istället.
Det finns inga problem med begreppet DOA om du frågar mig, eller de flesta andra för den delen, det verkar bara vara ett fåtal som blir arga? för att folk returnerar saker som ej fungerar som de ska.

Eftersom HTC är de som bestämmer vad DOA är på sina egna telefoner och de kör på "Om den inte är 100% fungerande hårdvarumässigt så är det en DOA" så får man ju gå efter deras riktlinjer, eller hur?

Som sagt verkar det mest som att TPH fick... bottenskrapet, på riktigt :/ Annars hade man kanske suttit här med en One X idag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Edit: -100dBm, gg no re, haha! Pallar inte. DHDn har säkert bättre mottagning.

Jo men det är ett dåligt värde.... jag ligger kring 80dBm.

Kolla signalen även efter en omboot !

Sen verkar fixen som vi diiskuterade tidigare i tråden funka.... jag har inga höga "tokdräneringar" idag....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Discokungen
Skrivet av plunn:

Jo men det är ett dåligt värde.... jag ligger kring 80dBm.

Kolla signalen även efter en omboot !

Sen verkar fixen som vi diiskuterade tidigare i tråden funka.... jag har inga höga "tokdräneringar" idag....

http://i.imgur.com/znWc2l.png

Men jag har aldrig haft bra mottagning här, det var tiden när man var tvungen att gå ut och ställa sig på ett ställe på altanen för att få täckning med Europolitan. :'D Så länge jag har en pinne på 3G så är jag nöjd, då kan jag snacka i telefon utan att det klipper och skit. Min håller ju rätt vettigt också, utan fixen, tycker jag!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Men jag har aldrig haft bra mottagning här, det var tiden när man var tvungen att gå ut och ställa sig på ett ställe på altanen för att få täckning med Europolitan. :'D Så länge jag har en pinne på 3G så är jag nöjd, då kan jag snacka i telefon utan att det klipper och skit. Min håller ju rätt vettigt också, utan fixen, tycker jag!

OK....

Jo men problemet som skrev om tidigare i tråden är att man kan drabbas av en "totaldränering"... jag var ute på E4 och åkte när luren fick stora trubbel när det hela tiden skulle bytas 3G-mast.

Med fixen så ser allting mycket lugnare ut och jag får se imorgon när jag ska till jobbet hur det ser ut då inkl totaltiden på batteriet.

Sen kommer det med säkerhet en OTA ganska snart som innehåller nvidia-filen på rätt ställe samt att tjänsten är aktiv.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Discokungen
Skrivet av plunn:

OK....

Jo men problemet som skrev om tidigare i tråden är att man kan drabbas av en "totaldränering"... jag var ute på E4 och åkte när luren fick stora trubbel när det hela tiden skulle bytas 3G-mast.

Med fixen så ser allting mycket lugnare ut och jag får se imorgon när jag ska till jobbet hur det ser ut då inkl totaltiden på batteriet.

Sen kommer det med säkerhet en OTA ganska snart som innehåller nvidia-filen på rätt ställe samt att tjänsten är aktiv.

Jag har visserligen inte bytt master så mycket sen jag fick den, har mest varit hemma. Får väl se hur det blir om man rör på sig lite!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Jag har visserligen inte bytt master så mycket sen jag fick den, har mest varit hemma. Får väl se hur det blir om man rör på sig lite!

Jo du märker det garanterat för luren blir alldeles varm när den febrilt försöker hitta en 3G mast samt om anslutningen är dålig....

Sen sjunker då batterinivån snabbt !

I en massa rum på jobbet har vi ingen eller mycket dålig 3G anslutning så jag slår oftast av synken och synkar manuallt där jag vet att man kan nå en 3G-mast.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Discokungen
Skrivet av plunn:

Jo du märker det garanterat för luren blir alldeles varm när den febrilt försöker hitta en 3G mast samt om anslutningen är dålig....

Sen sjunker då batterinivån snabbt !

I en massa rum på jobbet har vi ingen eller mycket dålig 3G anslutning så jag slår oftast av synken och synkar manuallt där jag vet att man kan nå en 3G-mast.

Har faktiskt knappt märkt att den blivit varm. Den blir inte ens ljummen vid laddning samtidigt som man spelar lite emulatorer och så, min DHD blev varmare?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tänkte bara rådfråga lite. Fick min förra tisdagen men batteriet har inte blivit mycket bättre. Satt t.ex. och spela lite på den igår. Började med 89%, en timma senare var det på 14% och då var det inte ens konstant spelande.

Den blir VÄLDIGT varm vid kameran ungefär när man spelar. Nästan så man inte vill hålla i den längre.

Om man trycker på vänstra sidan så försvinner färger där medan man har tryck på, dock så får man trycka hårdare än man egentligen gör vid touch-skärm.

Jag tappar signal nästan varje dag och måste gå in och återställa APN och välja om nätverksoperatör (väldigt jobbigt)

Skulle ni säga att jag borde DOA detta?
-------------------------------------------------------------------

Sen har jag också en fråga. Drar mobilen mindre batteri om den ständigt är uppkopplad till 3g/Wifi?? Isf går det inte att stänga av så att den inte söker hela tiden? (Det gick på min Hero)

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |