Permalänk
Medlem

Batteritiden imponerar mig inte i dagsläget, tog telefonen ur laddaren kl 10 imorse och nu kl halv 2 så har jag 50% kvar. 3½ timme.
Då har jag visserligen allt på (sync, gps, wifi, u name it) och automatisk ljusstyrka, samt så har jag haft skärmen på 2 timmar och spelat World of Goo 25min.

Fast är överlag vääldigt nöjd med telefonen endå.
Att batteriet inte håller så länge är helt enkelt priset man får betala för en superduper awesome 4,7" skärm och Tegra 2.

Dock litar jag på att det kommer bli bättre bara HTC får pil på mjukvaran.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Att batteriet inte håller så länge är helt enkelt priset man får betala för en superduper awesome 4,7" skärm och Tegra 2.

Dock litar jag på att det kommer bli bättre bara HTC får pil på mjukvaran.

Hmmm.... det är en Tegra 3

http://www.nvidia.com/object/tegra-3-processor.html

EDIT sen visst kommer man att tygla "the Beast" !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Jag är nöjd med min gick inte direkt från någon dålig telefon då jag hade Sensation XE innan,

Har direkt inget negativt att säga, Lät kameran ligga på i en timme tog 10% batteritid,
Har inga av dom felen som folk pratar om, Testat trycka på skärm och hållit på med webläsaren,

Dock lite flimmer när jag går från webläsaren till Sens, Dock är det fel i sens pga samma fel i min Sensation och inga bekymmer problemet går väl lättast beskriva som "du avslutar ett spel på datorn och när du kommer till skrivbordet blir skärmen svart i 0.5 sekunder sedan tänds igen för visa skrivbordet typ det flimmer har jag på Båda mina HTC.

Skakar jag på telen hör jag inte linsen göra ljud (dock beror på hur hårt jag skakar, Ljuder kommer om jag Man Handlar telefonen men det blir samma ljud på Sensation XE om jag Man Handlar den.

Har direkt inget negativt att säga om den.

Den har mycket bättre display än Sensation och känns lite rappare i det mesta dock tycker jag inte min sensation laggar då den fick flyt i nya Sens / ICS.

HOX Lite bilder jag tog på den

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Låter smått efterblivet att behöva "tygla" telefonens prestanda för att få ut hyfsad batteritid. Lika stört som folks övriga resonemang kring batteritiden: "Om jag inte använder telefonen så behöver jag inte ladda oftare än vartannat dygn!" Okej, men varför ha denna skärm och prestanda om den inte används?

Det är väl bara att erkänna att HTC valde form framför funktion (här gissar jag fritt att ett kraftfullare batteri skulle ta större plats i telefonen). Om jag inom min parentes har fel så förstår jag inte alls vad det batteri som nu bor i min HOX gör där.

"OMGOMGOMGOMG DET LÖSER SIG MED EN MJUKVARUUPPDATERING!" Nej, batteriet kommer fortfarande vara lika klent. Det är möjligt att man får fler möjligheter till energisparlägen, ex: dra ner prestandan, skärmens ljus, etc, etc.

Hur skulle då HTC ha gjort från första början? Ja, det är väl bara att slå en kik på Samsung Note och se vad den har för batteritid. Är det tack vare mjukvara eller det kraftfulla batteriet? Ja, är du efterbliven så gissar du på det förstnämnda.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Låter smått efterblivet att behöva "tygla" telefonens prestanda för att få ut hyfsad batteritid. Lika stört som folks övriga resonemang kring batteritiden: "Om jag inte använder telefonen så behöver jag inte ladda oftare än vartannat dygn!" Okej, men varför ha denna skärm och prestanda om den inte används?

Det är väl bara att erkänna att HTC valde form framför funktion (här gissar jag fritt att ett kraftfullare batteri skulle ta större plats i telefonen). Om jag inom min parentes har fel så förstår jag inte alls vad det batteri som nu bor i min HOX gör där.

"OMGOMGOMGOMG DET LÖSER SIG MED EN MJUKVARUUPPDATERING!" Nej, batteriet kommer fortfarande vara lika klent. Det är möjligt att man får fler möjligheter till energisparlägen, ex: dra ner prestandan, skärmens ljus, etc, etc.

Hur skulle då HTC ha gjort från första början? Ja, det är väl bara att slå en kik på Samsung Note och se vad den har för batteritid. Är det tack vare mjukvara eller det kraftfulla batteriet? Ja, är du efterbliven så gissar du på det förstnämnda.

Jo dom kunde gjort HOX med 2500mAh batteri som SGN
Tror dock telefonen skulle blivit större då, Kanske därför det sitter ett 1800mAh li-po batteri i HOX telen, Och om jag förstår rätt är Li-po batteri Tunna och formbara kan vara lika tunt som ett kreditkort,

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Låter smått efterblivet att behöva "tygla" telefonens prestanda för att få ut hyfsad batteritid. Lika stört som folks övriga resonemang kring batteritiden: "Om jag inte använder telefonen så behöver jag inte ladda oftare än vartannat dygn!" Okej, men varför ha denna skärm och prestanda om den inte används?

Det är väl bara att erkänna att HTC valde form framför funktion (här gissar jag fritt att ett kraftfullare batteri skulle ta större plats i telefonen). Om jag inom min parentes har fel så förstår jag inte alls vad det batteri som nu bor i min HOX gör där.

"OMGOMGOMGOMG DET LÖSER SIG MED EN MJUKVARUUPPDATERING!" Nej, batteriet kommer fortfarande vara lika klent. Det är möjligt att man får fler möjligheter till energisparlägen, ex: dra ner prestandan, skärmens ljus, etc, etc.

Hur skulle då HTC ha gjort från första början? Ja, det är väl bara att slå en kik på Samsung Note och se vad den har för batteritid. Är det tack vare mjukvara eller det kraftfulla batteriet? Ja, är du efterbliven så gissar du på det förstnämnda.

Jo men det här är en mycket svår fråga att besvara.......

Samma fråga som Intel och AMD har fått gått igenom under många år !

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Sötast
Skrivet av plunn:

Jo men det här är en mycket svår fråga att besvara.......

Samma fråga som Intel och AMD har fått gått igenom under många år !

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Fredag, är det du?

Du påminner mig en hel del om Fredag i PS3 tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Fredag, är det du?

Du påminner mig en hel del om Fredag i PS3 tråden

Jo nu vet jag inte vad PS3-tråden är för nåt men antagligen så var det en massa "noobs" i farten även där
(eventuellt även ett antal "troll" ?)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men det här är en mycket svår fråga att besvara.......

Samma fråga som Intel och AMD har fått gått igenom under många år !

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Har uppriktigt svårt att förstå vad du vill ha sagt. Om det beror på min intelligens eller din (o)förmåga att uttrycka dig låter jag vara osagt.

Eventuellt utrymme för innovation är väl mindre relevant. De flesta tycks leva i nutid och precis just idag är batteritiden dålig. Om jag inte minns fel menade du på ett annat forum i en tråd med samma ämne att batteritiden skulle bli markant bättre efter fyra till fem laddningar. Nu har jag tiotalet laddningar innanför skjortan och batteritiden är fortfarande dålig.

För övrigt är det väl skärmen som är mest energitörstig? Det krävs således en rejäl manapot för att få magin i Tegra 3 att börja trolla och få fram ett kraftfullare batteri!

Vänligen notera att ingen blir gladare än jag om HTC på något vis lyckas få fram mjukvara som förbättrar batteritiden samtidigt som prestandan bibehålls. Något av en utopi...

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Har uppriktigt svårt att förstå vad du vill ha sagt. Om det beror på min intelligens eller din (o)förmåga att uttrycka dig låter jag vara osagt.

Eventuellt utrymme för innovation är väl mindre relevant. De flesta tycks leva i nutid och precis just idag är batteritiden dålig. Om jag inte minns fel menade du på ett annat forum i en tråd med samma ämne att batteritiden skulle bli markant bättre efter fyra till fem laddningar. Nu har jag tiotalet laddningar innanför skjortan och batteritiden är fortfarande dålig.

För övrigt är det väl skärmen som är mest energitörstig? Det krävs således en rejäl manapot för att få magin i Tegra 3 att börja trolla och få fram ett kraftfullare batteri!

Vänligen notera att ingen blir gladare än jag om HTC på något vis lyckas få fram mjukvara som förbättrar batteritiden samtidigt som prestandan bibehålls. Något av en utopi...

Jovisst så "sörplar" "The Beast" i sig för mycket "juice" med den mjukvara den levererats med..... men det kanske du eventuellt har uppfattat om du följt tråden ?

Sen har du läst ännu mer samt funderat kring "dilemmat" angående hur man styr en CPU så kanske-eventuellt det går upp ett "ljus"...:) (vi är ju hos Sweclockers, inget skitforum ! )

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Låter smått efterblivet att behöva "tygla" telefonens prestanda för att få ut hyfsad batteritid. Lika stört som folks övriga resonemang kring batteritiden: "Om jag inte använder telefonen så behöver jag inte ladda oftare än vartannat dygn!" Okej, men varför ha denna skärm och prestanda om den inte används?

Det är väl bara att erkänna att HTC valde form framför funktion (här gissar jag fritt att ett kraftfullare batteri skulle ta större plats i telefonen). Om jag inom min parentes har fel så förstår jag inte alls vad det batteri som nu bor i min HOX gör där.

"OMGOMGOMGOMG DET LÖSER SIG MED EN MJUKVARUUPPDATERING!" Nej, batteriet kommer fortfarande vara lika klent. Det är möjligt att man får fler möjligheter till energisparlägen, ex: dra ner prestandan, skärmens ljus, etc, etc.

Hur skulle då HTC ha gjort från första början? Ja, det är väl bara att slå en kik på Samsung Note och se vad den har för batteritid. Är det tack vare mjukvara eller det kraftfulla batteriet? Ja, är du efterbliven så gissar du på det förstnämnda.

Varför köpte du dej en då om du inte kan förstå dej på denna lur?

Det är väl fan självklart att telefonen hade blivit större om batteriet hade varit "fetare"

Batteriet är absolut inte klent, telefonen som är mastodant generellt. 4-kärnig cpu samt Tegra 3 ! Thats it

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Ärligt, nu får du väl ändå ge dig... Det är inget "magiskt" över Tegra 3.

Det är en SoC som bygger på en snart föråldrad CPU-arkitektur (Cortex-A9) och som har en ok GPU (dock långsammare än ett år gamla SGX543MP2 i iPad2). Det enda som står ut vad gäller Tegra 3 idag är att den har en 4-kärning (+1) processor men den som har lite koll på dessa saker vet att antal kärnor inte betyder allt.

Permalänk
Sötast
Skrivet av plunn:

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Jag är ledsen att jag har sagt emot dig.

Jag insåg inte förräns nu att det var du som skapade tråden, och har sedan dess stått för vad, var 5e inlägg om hur bäst den är... Redan innan den var släppt.

Du verkar ha tagit åt dig One X som ditt eget barn, och jag som förälder vet ju att det finns inget bättre än sitt eget barn.

Därav ska jag nu sluta argumentera mot din fanatism då det varken finns logik eller öht rationella argument i det du säger.

Det finns inget bättre än One X plunn, all lycka till dig och ditt barn!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Har uppriktigt svårt att förstå vad du vill ha sagt. Om det beror på min intelligens eller din (o)förmåga att uttrycka dig låter jag vara osagt.

Eventuellt utrymme för innovation är väl mindre relevant. De flesta tycks leva i nutid och precis just idag är batteritiden dålig. Om jag inte minns fel menade du på ett annat forum i en tråd med samma ämne att batteritiden skulle bli markant bättre efter fyra till fem laddningar. Nu har jag tiotalet laddningar innanför skjortan och batteritiden är fortfarande dålig.

För övrigt är det väl skärmen som är mest energitörstig? Det krävs således en rejäl manapot för att få magin i Tegra 3 att börja trolla och få fram ett kraftfullare batteri!

Vänligen notera att ingen blir gladare än jag om HTC på något vis lyckas få fram mjukvara som förbättrar batteritiden samtidigt som prestandan bibehålls. Något av en utopi...

Ärligt, nu får du väl ändå ge dig... Det är inget "magiskt" över Tegra 3.

Njauu... det kan diskuteras i det oändliga i likhet med skillnaden mellan en Intel samt AMD processor.... "Intel rules"

Om även du fattar så kan man då styra ett Tegra 3 -chip och det är det som man just nu debatterar om.

Själv skulle jag då önska att man kunde välja själv men dagens användare är ju så "urbota korkade".....:)

Comprende !?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men det här är en mycket svår fråga att besvara.......

Samma fråga som Intel och AMD har fått gått igenom under många år !

"The Beast" dvs Tegra 3 processorn är ju en magisk uppfinning och här finns det massvis med plats för innovation samt då problemet med användare som har "noll-koll" på saker, typ en typisk iPhone-användare !

Fanboy taliban? Håller man inte med så har man noll koll ? Än sålänge kan jag säga att jag har haft bättre användla uppevelse med mina alla andra telefonerjag har ägt. Hox känns just nu som en prototyp. Dålig kvalité i hårdvara och mjukvara ( Sense ). Att telefonen blir väldigt varm när jag skriver ett inlägg på forumet säger väldigt mycket.
HTC gör om gör rätt !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Arie:

Fanboy taliban? Håller man inte med så har man noll koll ? Än sålänge kan jag säga att jag har haft bättre användla uppevelse med mina alla andra telefonerjag har ägt. Hox känns just nu som en prototyp. Dålig kvalité i hårdvara och mjukvara ( Sense ). Att telefonen blir väldigt varm när jag skriver ett inlägg på forumet säger väldigt mycket.
HTC gör om gör rätt !

Skickades från m.sweclockers.com

Min blir då inte varm vid vare sig surf eller mms/sms, kamera användning eller dylikt ! Överdriver du? Bara byta för din del om detta stämmer!

Bra kvalitet i hårdvara samt mjukvara för min del ! Inga buggar eller fel alls !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arie:

Fanboy taliban? Håller man inte med så har man noll koll ? Än sålänge kan jag säga att jag har haft bättre användla uppevelse med mina alla andra telefonerjag har ägt. Hox känns just nu som en prototyp. Dålig kvalité i hårdvara och mjukvara ( Sense ). Att telefonen blir väldigt varm när jag skriver ett inlägg på forumet säger väldigt mycket.
HTC gör om gör rätt !

Skickades från m.sweclockers.com

Njau... min blir INTE varm.... ^ ^

( det kommer en uppdatering helt övertygad )

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Min blir då inte varm vid vare sig surf eller mms/sms, kamera användning eller dylikt ! Överdriver du? Bara byta för din del om detta stämmer!

Bra kvalitet i hårdvara samt mjukvara för min del ! Inga buggar eller fel alls !

Men snälla! Ibland undrar man om det är dagisbarn man diskuterar med här. Bara för att du inte upplever problem med telefonen betyder inte att ingen annan borde göra det heller ? Varför skulle jag överdriva för?
Stäng av datorn, gå ut i verkligheten och andas lite. Om jag har något dåligt att säga om min mobil, så betyder väl inte att jag attackerar dig personligt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Låter smått efterblivet att behöva "tygla" telefonens prestanda för att få ut hyfsad batteritid. Lika stört som folks övriga resonemang kring batteritiden: "Om jag inte använder telefonen så behöver jag inte ladda oftare än vartannat dygn!" Okej, men varför ha denna skärm och prestanda om den inte används?

Det är väl bara att erkänna att HTC valde form framför funktion (här gissar jag fritt att ett kraftfullare batteri skulle ta större plats i telefonen). Om jag inom min parentes har fel så förstår jag inte alls vad det batteri som nu bor i min HOX gör där.

"OMGOMGOMGOMG DET LÖSER SIG MED EN MJUKVARUUPPDATERING!" Nej, batteriet kommer fortfarande vara lika klent. Det är möjligt att man får fler möjligheter till energisparlägen, ex: dra ner prestandan, skärmens ljus, etc, etc.

Hur skulle då HTC ha gjort från första början? Ja, det är väl bara att slå en kik på Samsung Note och se vad den har för batteritid. Är det tack vare mjukvara eller det kraftfulla batteriet? Ja, är du efterbliven så gissar du på det förstnämnda.

Batteriet kommer va desamma. Det är batterihanteringen som blir fixat. Dom drar inte ner prestanda, skärmens ljus eller nånting.

otrevligt
Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Arie:

Men snälla! Ibland undrar man om det är dagisbarn man diskuterar med här. Bara för att du inte upplever problem med telefonen betyder inte att ingen annan borde göra det heller ? Varför skulle jag överdriva för?
Stäng av datorn, gå ut i verkligheten och andas lite. Om jag har något dåligt att säga om min mobil, så betyder väl inte att jag attackerar dig personligt ?

Skickades från m.sweclockers.com

LÄS OM, FÖRSTÅ! Sluta ta åt dig så mycket om du har fel på just din telefon! DOA din HTC One X !

HAHA.. Undrar vem som behöver andas!

Jag har väll för fan inte sagt att det inte skulle kunna vara fel på andra telefoner !

Ps. jag är 30+ Ds. + att min HOX fungerar UTMÄRKT!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jaja, ingen idé att diskutera vidare med fanatiker. Lättare att övertyga påven att gud inte finns.
Om du har fått en helt helfri telefon så grattis! Varför sitter du här o svettas över andras problem? Det är ju bara att le och se glad ut!
hmm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Jaja, ingen idé att diskutera vidare med fanatiker. Lättare att övertyga påven att gud inte finns.
Om du har fått en helt helfri telefon så grattis! Varför sitter du här o svettas över andras problem? Det är ju bara att le och se glad ut!
hmm?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte vi sitter o svettas över andras problem. Hade folk inte hoppat på DOA tåget för att telefonen inte är 30minusgrader vid idle, och att laddkablen är inkopplad, samt att telefonen håller på att laddas så kanske man faktiskt hade kunnat ge tips och förslag på vad man kan göra.

Hmm, har inte tänkt på detta men... I en poll på XDA såg jag att "screen comes on after locking and screen off" är med som ett problem.. Någon som har detta? Som, sagt, har inte tänkt på att det skulle va ett problem, det har nämnligen hänt mig.

Är de mjukvaran som gör detta ?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Arie:

Jaja, ingen idé att diskutera vidare med fanatiker. Lättare att övertyga påven att gud inte finns.
Om du har fått en helt helfri telefon så grattis! Varför sitter du här o svettas över andras problem? Det är ju bara att le och se glad ut!
hmm?

Skickades från m.sweclockers.com

Svettas inte alls på något sätt ! Bara du som är negativ pga. oturligt köp!

Bara så du vet så är detta min första Android telefon, samt min första HTC !

Synd att du har problem med din telefon samt verkar så grinig. Men jag tycker iaf att du ska försöka byta din HTC One X !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hmm, har inte tänkt på detta men... I en poll på XDA såg jag att "screen comes on after locking and screen off" är med som ett problem.. Någon som har detta? Som, sagt, har inte tänkt på att det skulle va ett problem, det har nämnligen hänt mig.

Är de mjukvaran som gör detta ?

Kan absolut inte vara annat än mjukvaru relaterat !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Hmm, har inte tänkt på detta men... I en poll på XDA såg jag att "screen comes on after locking and screen off" är med som ett problem.. Någon som har detta? Som, sagt, har inte tänkt på att det skulle va ett problem, det har nämnligen hänt mig.

Är de mjukvaran som gör detta ?

Ja och.... ser ut som en Swedroid-nojja....

En enkel bugg som med säkerhet löses med framtida uppdateringar....

Har du problem med "buggen".... ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Hmmm.... det är en Tegra 3

http://www.nvidia.com/object/tegra-3-processor.html

EDIT sen visst kommer man att tygla "the Beast" !

Hehe, skyller på tryckfelsnisse.

Nu tycker jag ni kan sluta bråka, kommer ingen vart med det.
För att sammanfatta min syn på HOXen och den här tråden.

  • Grym telefon i sexigt slimmat format med underbar skärm och mycket kraft.

  • Batteritiden under medel (såklart med tanke på skärmen och batteriet, nya 1,28 firmwaren väntas dock förbättra detta).

  • Lite buggig mjukvara som dom flesta andra nysläppta mobiler.

  • Ojämn kvalitet (nog för att det gått lite till överdrift då folk sitter med mikroskop och synar sina telefoner efter fel, men faktum kvarstår).

  • plunn är en obotlig HTC fanboy. (no offence, men vi båda vet att det är sant )

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Hehe, skyller på tryckfelsnisse.

Nu tycker jag ni kan sluta bråka, kommer ingen vart med det.
För att sammanfatta min syn på HOXen och den här tråden.

[*]plunn är en obotlig HTC fanboy. (no offence, men vi båda vet att det är sant )
[/LIST]

Njau jag försöker att hålla mig till fakta !!

En kanonlur är det och visst är jag sedan en HTC-fanboy men fakta ÄR fakta.... ingen "jefla" trollare ska kunna ändra på det !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm ser ut att vara lite sisådär med kvalitén på telefonen iaf, för 6000 ska den ju funka bättre än såhär, säkert en skitbra telefon men som sagt, lite mer buggfixar och förbättrad batteritid så sure.

Att den verkar ha problem med flexande skärmar osv (tyckte jag läste sånt längre bakåt) är ju såklart inte OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Njau jag försöker att hålla mig till fakta !!

En kanonlur är det och visst är jag sedan en HTC-fanboy men fakta ÄR fakta.... ingen "jefla" trollare ska kunna ändra på det !!

Jag är också extremt nöjd med min, men man måste ta i beaktande att en del inte är det i dagsläget (pga dåliga exemplar samt mjukvarubuggar).

Edit: Kvalitetsproblement är visserligen bara att DOA tills man får en som är bra, men kan vara nog så irriterande om man skulle vara drabbad.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur är det med övriga One telefoner? S och V närmare bestämt.
Hur fungerar dessa två? Några större skillnader mellan dem?