Intel: Användare vill ha pekskärmar i bärbara datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

yeah......

Förutom den

http://elinnorlin.blogg.se/images/2011/asdfasdfasdf_163350355...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Musikälskare

Eftersom jag mest kodar så blir min MBP bäst, så nej tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vill jag?
Jag vill ha en laptop med 3x22tum skärmar, minst 10h effektiv batteritid och utan special-funktioner som strular. Jag vet inte hur det översätts till "pekskärm", men det det är bra att veta att det finns ett ord som sammanfattar det hela

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Urghh... dåligt exempel.. En av de mest hemska maskiner jag har använt i mitt liv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Vill jag?
Jag vill ha en laptop med 3x22tum skärmar, minst 10h effektiv batteritid och utan special-funktioner som strular. Jag vet inte hur det översätts till "pekskärm", men det det är bra att veta att det finns ett ord som sammanfattar det hela

Ohh yeahhh

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Sorry, var inte menat att citera dig, det var robcar min fråga var ställd till!

Utveckla gärna!

Finns ju flera prototyper där man fäller skärmen ihop med tangetbordet så det blir en "enkel" surfplatta. Tror det var när dom visade upp flera window 8 plattor.

Sen finns ju Asus som du kan dela på tangetbordet och skärmen, skärmen blir en suftplatta.

Fysisk tangenter kan aldrig ersättas av stumma mjukvaruknappar vid seröst och längre arbeta / spelande.
Dessutom skapar skärmen värme vid längre användning vilket är jobbigt för fingrar.

Permalänk

YEAH! Welcome back X61t! (med flera andra, naturligtvis)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Ja, det vill jag ha. Särskilt om jag blir påtvingad metro om något år frågan är om jag vill betala för det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen inte ha pekskärm på en laptop. Herrejösses.

Detta kommer för övrigt samtidigt som nyheter om att WCG tänker satsa på mobilspel och helt slopar PC spel. Vi går mot en dyster och noobifiearad framtid.

Permalänk
Skrivet av asphyxie:

Tills Intel upptäcker att 70% av användarna föredrar touch till desktopen, och alla datorer som säljs efteråt är iMac-kloner utan tangentbord och mus; bara en stor fet touch screen.

Då tar man fram högaffeln

Permalänk
Medlem

Suck... NEJ, Jag vill INTE ha nån jävla pekskärm!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Galactus:

Vad är det som är så bra med Apples touchpads? Har sett det nämnas många gånger, att de ska vara bra skit. Har aldrig testat en Macbook, så man blir ju lite nyfiken! Kanske finns någon bra video som visar?

Den är stor, har bra multitouch, och själva touchpaden är en stor knapp har dock aldrig använt någon mordern ultrabook eller nåt sånt, så jag har inget att jämföra med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Suck... NEJ, Jag vill INTE ha nån jävla pekskärm!

Så sa jag om smartphones också för ett tag sedan, och ändå sitter jag just nu och skriver på en

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför är alla så anti här, har ni ens testat en laptop med pekskärm?
Jag moddade min EEE 1001 så den har pekskärm och till en så liten dator där fingrarna är väldigt nära skärmen när man skriver är det väldigt praktiskt. Bara lyft pekfingret och byt fönster, tryck på länk, starta program istället fört att greppa musen eller flytta handen till plattan. Härlig att scrolla med också, dock ej multitouch på min.
En kul mod som jag nog ska nyttja som leksak åt min dotter när hon blir äldre, nu mest skoj på resor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Snart går det inte att få tag på en bärbar utan touch. Precis som det är för mobiltelefoner nu.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Sigh!
Vill jag ha pekskärm köper jag en pekplatta. Håll sånt borta från bärbara.
Hade även velat se undersökningen dom gjort. Om det var att fråga förbipasserande under något mässa efter att dom fått testa i max en minut eller en riktigt test.

Tvivlar starkt på att så många kommer fortsätta fingra på skärmen efter första veckan när dom fått nackspärr.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

jag vill ha en bärbar dator utan tgb, med touch ... (nej, prime når inte fram. jag vill ha PC) ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Vad är det som är så bra med Apples touchpads? Har sett det nämnas många gånger, att de ska vara bra skit. Har aldrig testat en Macbook, så man blir ju lite nyfiken! Kanske finns någon bra video som visar?

Tro mig om du testar en trackpad på en macbook kommer du framöver uppleva att alla andra tillverkarnas är skit.

Permalänk
Medlem

Man ska passa sig för att lita på msrknadsundersökningar tror jag. Det är inte folks jobb att veta vad dom vill ha. Det är företagens jobb

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Som jag ser det är det inte att man vill ha pekskärm på bärbara, felet är att pekplattor (musplattor) är så jäkla illa.

Permalänk
Medlem

Nej mus och tangentbord för mig tack, om det måste vara en pekskärm så ska man kunna använda en penna på den.

Permalänk
Medlem

Varför inte en Zenbook med en Transformator-platta som skärm? Kanske blir stort med 13.3" om man nu vill ha det, men 11.5" borde ju gå.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Om det ska vara "pekskärm" så ska det vara med tryckkänslighet och möjlighet att rita med penna. Skärmen ska kunna vridas och datorn bli tablet såklart, annars går det ju inte skriva och rita. Att sträcka sig efter skärmen för att navigera i huvudsyfte tror jag inte är något för mig, men om de har gjort en riktig undersökning får man väll tro att det stämmer.

Permalänk

Skulle vara okej om man bara bytte ut musen, eller då touchpaden i ultraportabla's fall, mot touchskärm, så länge man kan sätta fast ett fysiskt tangentbord också, så något liknande Asus transformer prime, fast med Windows 8 kanske vore något

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har sedan många år en HP Pavilion Tx2000, en tablet pc med vridbar skärm/ritplatta som kan placeras ovanpå tangentbordet. Lite tung kanske, men fortfarande en i mitt tycke riktigt bra modell. Ser fram emot Win 8 för att kunna utnyttja funktionaliteten mer. Så, jag gillar tanken.

Folk klagar på fingeravtryck - kan säga att det är inget jag någonsin märkt av efter användning (eller jag har väl torkat av då och då, men stör mig mycket oftare på mobilens skärm).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Kul att dem försöker att övertyga folk till vilja ha något som inte är nödvändigt touchscreen vist om det är en laptop som är en tablet också men knappast annars det passar inte!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Ja, pekplattan tycker jag är helt värdelös, skulle vara välkommet med en pekskärm, för att klicka runt med istället.
Men jag tycker man ska skriva med tangenterna, sen om om man spelar använder man såklart en vanlig mus!

Permalänk

Steve jobs Ripoffare...

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Skrivet av Galactus:

Vad är det som är så bra med Apples touchpads? Har sett det nämnas många gånger, att de ska vara bra skit. Har aldrig testat en Macbook, så man blir ju lite nyfiken! Kanske finns någon bra video som visar?

Jag vet inte om det går att visa bra på en film, man måste i stort sätt uppleva det själv. Det märks speciellt när man suttit med en MacBook några dagar eller så och lärt sig alla gester men även direkt när man sitter vid den så märks en enorm skillnad. Jag har märkt att det blivit bättre bland andra laptops på sistone, då framförallt på Ultrabooks men de är tyvärr fortfarande inte i närheten av Apple. Touchpaden gör helt enkelt vad man vill att den ska, man behöver aldrig sitta och pilla för att träffa rätt, den är aldrig för slö eller för snabb, den är aldrig för liten, hela touchpaden är som en stor knapp, det är smidigt att gå fram och tillbaka, scrolla, switcha program, osv med hjälp av olika flerfingersgester. Men alltså framförallt att den gör det man vill den ska göra när man använder den, man stör sig aldrig på den helt enkelt och jag känner aldrig behovet av en mus till min laptop längre om jag inte ska spela eller koppla den på en extern skärm. Med andra laptops känner man alltid att det skulle varit lite bättre med en mus. För att vara helt ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle gilla att använda touchpaden innan jag började använda Macbooks och jag hade alltid en mus i väskan till den bärbara. Nu tar jag aldrig någonsin med mig en mus.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Finns ju flera prototyper där man fäller skärmen ihop med tangetbordet så det blir en "enkel" surfplatta. Tror det var när dom visade upp flera window 8 plattor.

Sen finns ju Asus som du kan dela på tangetbordet och skärmen, skärmen blir en suftplatta.

Fysisk tangenter kan aldrig ersättas av stumma mjukvaruknappar vid seröst och längre arbeta / spelande.
Dessutom skapar skärmen värme vid längre användning vilket är jobbigt för fingrar.

Ämnet gäller "traditonella" ultrabooks och inte hybrids, då är det en annan sak.