Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny installerad vattenkylning - Ena grafikkrotet funkar ej

Permalänk
Medlem

Ny installerad vattenkylning - Ena grafikkrotet funkar ej

Hejsan!
Det är så att jag för några dagar sen installerade vatten kylning till min dator där cpu och två gpu:s är de som blir kylda. Problemet är att när jag slår på crossfire i ccc och startar ex unigine heaven så crashar det och datorn startar om! Några få staka tillfällen har det kommit upp redscreen innan datorn startar om sig.

Grafikkorten är:
Radeon HD XFx 5870 v2.
Radeon HD Powercooler 5870 referensdesign
Annars är det allt i signaturen.

Temperaturen som visas i CPUID hardware Monitor är runt 30 grader på båda korten i villa. Load vet jag inte då datorn dör innan man hinner kolla, men det känns som det inte är temperaturen som är boven.

Så vad kan det vara som är fel? I ccc så står allt på 0(noll) om man kollar clock och temp på ena kortet, andra fungerar fint!

Tar emot allt!
Mvh Genzot

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att du har missat kylkudde/kyltejp (vad tusan det nu heter.. Thermal pad iaf) på någon komponent. Jag tycker att det låter som att någonting överhettar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Det kan ju vara så att du har missat kylkudde/kyltejp (vad tusan det nu heter.. Thermal pad iaf) på någon komponent. Jag tycker att det låter som att någonting överhettar.

Okey :/ Kan det vara något annat som tros kunna vara felet? Annars blir det bara att tömma och kolla om det kan vara det!

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

När jag kör unigine heaven och precis innan datorn dör så låter ena grafikkortet konstigt :S Har det men att jag kan ha glömt en "kylkudde"? Lr vad är det som kan göra det konstiga ljudet?

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk

Du har flöde genom blocken väl? Enda sättet det kan låta konstigt är om vattnet kokar i blocket.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Joodå allt har jag flöde, då det är bara ett kort som inte riktigt funkar :S För de är bara när jag slår igång crossfire datorn dör.

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Har du kollat noga så att kortet verkligen sitter helt i pci-sloten? Vet att det kan verka dumt men alla gör misstag!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Jag hade monterat av vattenblocket på det felande grafikkortet och kollat om alla kylkuddar har haft kontakt med delarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genzot:

När jag kör unigine heaven och precis innan datorn dör så låter ena grafikkortet konstigt :S Har det men att jag kan ha glömt en "kylkudde"? Lr vad är det som kan göra det konstiga ljudet?

Hur låter det? Beep, eller konstant "bzzzzzzzzzzzzzzz"? Har du missat en kylkudde på t.ex. en VRM så kommer den gå över sin säkerhetstemp inom några sekunder vilket gör att datorn stängs av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Hur låter det? Beep, eller konstant "bzzzzzzzzzzzzzzz"? Har du missat en kylkudde på t.ex. en VRM så kommer den gå över sin säkerhetstemp inom några sekunder vilket gör att datorn stängs av.

Mer av ett "bzzzzzzzz" innan datorn dör. Får bli att montera ner vattenblocket och kolla om jag har missat någon kudde.

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922