Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Aha.. då är jag med. men men trådlös fjärr blir det väl bara 1 bild i taget?

Jag har en trådlös fjärr till min d5100 som jag använder för porträtt etc men den kan inte aktivera serieläget, så det blir ett släpp = one-shot och så hoppas på rätt timing?

Roliga bilder iallafall! jag får testa det vid tillfälle

Jag har ett "Timer" läge på min (som jag inte riktigt fattar om jag ska vara ärlig) men oftast funkar det att den kontinuerligt tar bilder tills att jag avbryter det.

Tycker verkligen du borde testa detta, var riktigt roligt Fast se till att ha någonstans där det inte gör något om det blir lite blött, för läxan jag lärde mig var "Ju blötare allt runt omkring är, Ju bättre bilder"! Med andra ord, ös på med vatten!

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk

jag har ju en timer men den går bara att ställa ned på sekund nivå tror jag... om man inte ställer den på noll då och då kanske det köra kontinuerligt... har aldrig använt den funktionen, vet inte heller om jag kan trigga den trådlöst. kan ju vara värt att kolla

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vår, ja...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk

Dom som vill ta sjukt snnnnygga bilder borde komma till min högskola på Biskops Arnö. Galet hur fint det är där.

Permalänk
Medlem

The moon by Joakim Östberg, on Flickr

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jag hänger på temat "inte världens bästa bild, men det var tur att jag hade kameran med mig". Snokhona med lunch.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Jag hänger på temat "inte världens bästa bild, men det var tur att jag hade kameran med mig". Snokhona med lunch.
http://farm8.staticflickr.com/7234/7267791982_d9eb62e6dd_c.jp...

http://farm8.staticflickr.com/7237/7267792358_de2a137c90_c.jp...

Riktigt bra gjort och grym "timing". Snokar är vackra, tyvärr är det inte ofta man får se dem.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Skrivet av RobTheBiff:

Jodå det är med Nikon D5100 och Nikkor Macro 105mm 2.8. Mitt favoritobjektiv! Gillar du macro/porträtt är det klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Där fick du mitt vill-ha begär att explodera ett bra tag, men när jag efter att ha legat i fosterställning och gråtit i ett par dagar tänkte hänga mig råkade jag se min gamla fotoväska och vad hittar man inte - ett 80-200mm med macroläge! Manuell fokus utan namn från 80-talet men det blir helt okej bilder. Hade helt ärligt ingen aning om att jag ägde ett sånt Visste inte att det fanns ens.

Men the_man550 goes to live another day! Det var ju egentligen ingen större skillnad mot macro-linser dock... fick för mig att det skulle finnas någon större fördel.

_DSC0030 by The_man550, on Flickr

_DSC0135 by The_man550, on Flickr

_DSC0136 by The_man550, on Flickr

DSC_0003 by The_man550, on Flickr

Inga direkta pang-bilder kanske...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Mer ormar!

Träffade på denhär lilla rackaren på en cykeltur, hade bara med mej en Olumpus Mju II med en gammal rulle 100ISO svartvitt i men det gick ju vägen. hade varit kul med en längre lins, 35mm kändes som man fick gå lite väl nära.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Mer ormar!

http://msoininen.smugmug.com/Other/Blandade-bilderMixed-pics/...

Träffade på denhär lilla rackaren på en cykeltur, hade bara med mej en Olumpus Mju II med en gammal rulle 100ISO svartvitt i men det gick ju vägen. hade varit kul med en längre lins, 35mm kändes som man fick gå lite väl nära.

Shit, vilken stor rackare! Huggormar är ju en helt annan sak än en vän liten snok!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av WalterEgo:

Riktigt bra gjort och grym "timing". Snokar är vackra, tyvärr är det inte ofta man får se dem.

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Forts orm..

Sen blev den lite sur..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nu börjar det bannemig likna sommar! Två bilder från en liten promenad jag tog med polarna idag:

Canon 5D med Zeiss Planar T* 50/1,4 ZE @ 2, ISO 100, 1/2500.

Canon 5D med Canon 17-40/4 @ 8 & 21mm, ISO 100, 1/1250.

I sedvanlig ordning hård behandlade i Lightroom. För övrigt tagna på ungefär samma ställe som bilden från mitt senaste inlägg.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Ja, nu är det sommar! Katt i nyslaget gräs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite porträtt samt Hemsö fästning. Väl värt ett besök om ni inte vet vad ni ska göra i sommar.

Ida by netzanette, on Flickr

Hemsö fästning by [url="http://www.flickr.com/people/netzanette/"]netzanette

Hemsö fästning by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

börjar bli vår häruppe också, även om det snöade till och från idag.
men här kommer iallafall lite från helgen...

DSC_9561 by hozforuw, on Flickr

DSC_9582 by hozforuw, on Flickr

Edit: spammar in nån bild från dagen.

DSC_9762 by hozforuw, on Flickr

DSC_9750 by hozforuw, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Något enkelt

The hard way, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem

Jätterams

Istället för vanliga betongsuggor, mkt snyggare! Enköping.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev några bilder under helgens tur till Jägarskogen i Nykvarn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oliver by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Självporträtt en fredagskväll, lagom seriös också

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Självporträtt en fredagskväll, lagom seriös också

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_3554.jpg

Soldaten Stefan?

Du påminner mig om någon soldat från antingen en krigsfilm från WWII eller Vietnam kriget..(Utan glasögon)

edit : Riktigt fin bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Soldaten Stefan?

Du påminner mig om någon soldat från antingen en krigsfilm från WWII eller Vietnam kriget..(Utan glasögon)

edit : Riktigt fin bild

Haha ja
Det är vietnam-outfit vetty!

Permalänk
Medlem

Lite blandade bilder

Har även börjat experimentera med stacking

Flugöga

Myra