Permalänk
Medlem

Mamiya 645, 45mm, 1/250s @ f/8, Ilford FP4+

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Första bilderna på Sweclockers
lägger upp ett par som kändes våraktiga.. nu ett några veckor sedan dom fotades, borde följa trådens råd och fota mera

Permalänk
Medlem

Riktigt bra fångat/lite mera skärpedjup och den skulle varit en 5-poängare

Permalänk

Nu kommer några bilder som togs med en kass(trerad) digitalkamera under sen vår 2010, hoppas det går bra

Photobombing lv: Squirrel?

The Elm

Kommer en uppsättning bilder om några månader när jag kommer tillbaka från Beijing med en ganska fet DSLR, men de bilderna kanske hamnar i en annan tråd då

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Jädra skön bild med ekorren i förgrunden - turisterna tittar på den magnifika utsikten och ekorren tittar på turisterna som uppenbarligen är mer intressanta

Permalänk
Medlem

Hejsan! Har kollat igenom de mesta trådarna nu och tänkte att det kanske är dags att visa några av mina.

Alla är tagna med Canon 550D med 18-55mm standard objektivet.

Kommentera gärna! Vill lära mig så mycket som möjligt!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Ett par snapshots från några veckor tillbaka.

Visa signatur

Stationärt: i5 2500K | XFX HD6950 OC | 16GB RAM, 1600MHz | Asus P8P67-M B3 | FD Define R3
Bärbart: MacBook Air 11" '12 - i5 1,7GHz, 128GB
Kamera: Canon EOS 5D Mk II | Div. ƒ/1.4-gluggar
Andra enheter: iPhone 5, iPad 4, Galaxy Nexus, Nexus 7
http://twenty-ten.se/

Permalänk
Medlem

Polsk galleria i ultravidvinkel

"Nya" judiska kyrkogården i Krakow(gode överskärpt av flickr)

Permalänk

Underbara bilder med stor variation!
Har följt de flesta fototrådarna men aldrig postat själv då jag glömt mitt inlogg så skaffade nytt och visar 5 bilder jag med nu då så vi får mer fart på tråden.

Här kommer några från Indonesien, Australien och Sverige.

Jag har dock noll koll på hur man ska ladda upp för bästa kvalité, får börja om i tråden då jag tycker mig sett något om det tidigare.

Felstavning
Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Skrivet av RobTheBiff:

Bla bla bla

Får man fråga vad för utrustning den sista bilden, på flugan, är tagen med?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Svensk skog

Kall morron och manipulering

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lite long exposure bilder samt annat.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fina bilder allihopa!
Här kommer en från igår:

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spring is here by netzanette, on Flickr

Spring is here by netzanette, on Flickr

Äppelblom by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte helt nöjd men det var så mycket mygg ute att det fick duga.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Nikon D5100

Skrivet av the_man550:

Får man fråga vad för utrustning den sista bilden, på flugan, är tagen med?

Jodå det är med Nikon D5100 och Nikkor Macro 105mm 2.8. Mitt favoritobjektiv! Gillar du macro/porträtt är det klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Nu spammar jag tråden igen

Dandelion, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Aging out, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

La Mariposa, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Finns många fler i strömmen
http://www.flickr.com/photos/imaginize/

Permalänk
Hedersmedlem

Landskapsdags igen då.

Akalla, en förort till Stockholm som ligger väldigt nära naturen.

OM-D E-M5 med Sigma 30/2,8 @ 4, ISO 200, 1/2500.

Tyvärr är inte m43 och det här objektivet skitduktigt på landskap. Skärpan och detaljnivån när man pixel-peepar är rätt kass. Man skulle möjligen kunna stoppa ner till f5,6 - men det gör nog ingen större skillnad.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Taskig kvalite, men lite småkul.
Fiskgjuse med fisk

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Taskig kvalite, men lite småkul.
Fiskgjuse med fisk

Rolig bild Tekniska kvaliteten till trots så är det bästa bilderna ju där det finns nåt intressant

Likväl som jag tycker bilden tidigare på ekorren i förgrunden är lysande. Jag gillar den typ av bilder som är svåra att "rigga".

En GAMMAL bild jag tog för 3 år sedan med en kompaktkamera är denna, som jag också gillar.

Det roligaste av allt är att jag fick en utskällning av blomminnehavaren för att jag lät haren stå och snaska i fred då de haft stora problem med harar som går loss i trädgården, men jag tyckte det var viktigare att rädda bilden än blomman Notera blombladet i munnen.

Det svåra är ju att ha en kamera tillhands när någonting oväntat dyker upp.

Permalänk
Medlem

Sommarn har i princip blommat ut helt och hållet här i Lidköping!

Permalänk
Medlem

Två från igår...

Permalänk
Medlem

Fick för mig att testa fota lite vattendroppar idag, slutade med att jag slängde glas med vatten istället för bara vattendroppar!
Här är en av bilderna efter lite redigering i Lightroom

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk
Skrivet av RaWe93:

Fick för mig att testa fota lite vattendroppar idag, slutade med att jag slängde glas med vatten istället för bara vattendroppar!
Här är en av bilderna efter lite redigering i Lightroom

http://i.imgur.com/Is7lb.jpg?1

Hur får du till timingen med tanke på slutardelay och annat? Kör du ett ental försöka tills du får ett bra eller hur gör du i praktiken? ller har du någon speciell highspeed kamera med serietagning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Hur får du till timingen med tanke på slutardelay och annat? Kör du ett ental försöka tills du får ett bra eller hur gör du i praktiken? ller har du någon speciell highspeed kamera med serietagning?

Nu vet jag inte om det var såhär RaWe gjorde, men så här kan man t.ex. göra:
http://www.youtube.com/watch?v=JUtrNJN_4zY&feature=plcp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Hur får du till timingen med tanke på slutardelay och annat? Kör du ett ental försöka tills du får ett bra eller hur gör du i praktiken? ller har du någon speciell highspeed kamera med serietagning?

Jag har kameran på ett stativ och sedan använder mig utav min fjärrutlösare (Phottix Aion) som är trådlös så jag kan stå och hälla/kasta/droppa vatten och samtidigt klicka av bilder på håll, tyvärr har jag en EOS 600D så kan endast ta 4bilder / sekund, så det är mycket tur inblandat.

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk
Skrivet av RaWe93:

Jag har kameran på ett stativ och sedan använder mig utav min fjärrutlösare (Phottix Aion) som är trådlös så jag kan stå och hälla/kasta/droppa vatten och samtidigt klicka av bilder på håll, tyvärr har jag en EOS 600D så kan endast ta 4bilder / sekund, så det är mycket tur inblandat.

Aha.. då är jag med. men men trådlös fjärr blir det väl bara 1 bild i taget?

Jag har en trådlös fjärr till min d5100 som jag använder för porträtt etc men den kan inte aktivera serieläget, så det blir ett släpp = one-shot och så hoppas på rätt timing?

Roliga bilder iallafall! jag får testa det vid tillfälle