Permalänk
Medlem

MSI är den sista skiten jag skulle köpa! Alla MSI mobo jag tidigare ägt jag gått sönder. Alla har haft dåliga caps. Komplett.se hade alltid mängder med MSI demo modekort. Gissa varför?
De har förbrukat sitt varumärke för alltid hos mig. Kommer aldrig någonin köpa deras skit hur mycket än Military spec de försöker luras med idag.

Det finns en anledning till att de skriker högst angående Military Spec via reklam. De försöker återfå deras förtoende som de blåste oss gång på gång med deras skräpkomponenter.

Asrock är premium jämfört med deras skit!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Kan någon säga mig om det finns ASUS Maximus på Z77 och ATX till Socket 1155?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

MSI är den sista skiten jag skulle köpa! Alla MSI mobo jag tidigare ägt jag gått sönder. Alla har haft dåliga caps. Komplett.se hade alltid mängder med MSI demo modekort. Gissa varför?
De har förbrukat sitt varumärke för alltid hos mig. Kommer aldrig någonin köpa deras skit hur mycket än Military spec de försöker luras med idag.

Det finns en anledning till att de skriker högst angående Military Spec via reklam. De försöker återfå deras förtoende som de blåste oss gång på gång med deras skräpkomponenter.

Asrock är premium jämfört med deras skit!

Har aldrig ägt någon MSI produkt:) Men Asus har samma status hos mig som MSI hos dig...aldrig mer:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Ett st. Asus MAXIMUS V GENE-VZ är påväg!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |

Permalänk
Medlem

Folket, är ASUS P8Z77 -V pro en bra ATX kort för en extreme och framtids säker gamer om jag kör den med i5 3570K (3rd generation) och gtx 680 oklockade hårdvara?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Folket, är ASUS P8Z77 -V pro en bra ATX kort för en extreme och framtids säker gamer om jag kör den med i5 3570K (3rd generation) och gtx 680 oklockade hårdvara?

Om du inte planerar på att overklocka så kan du gå för ett billigare moderkort. T.ex. ASRock Z77 EXTREME4.

Permalänk

Tror inte Asrock Z77 EXTREME4 är en sämre överklockare än ASUS...skulle faktiskt inte bli förvånad om det t.o.m. är bättre på överklockning;)

Visste väl det...behövde lägre volt för stabilitet än Asus kort i testet...

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1469/pg13/intel-z77-chi...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Gillar MSI's Military Class components, så min röst ligger hos dem

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

är wi fi go trådlösa nätverkskortet som medföljes med ASUS P8Z77 -V pro bra om man bara kör wi fi ?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

blir ett ASUS Sabertooth Z77 för mig enda snygga kortet med Z77 som inte kostar en förmögenhet. (så jävla less på svart PCB och och blåa heatsinks och PCI slots)

hade tänkt ett gigabyte sniper Z77 mobo för att den är svart/grön så kör man ett GTX 680 som också är svart grönt och lite gröna leds skulle se snyggt ut men kortet kostar just 3,500 kr på inet aldrig i livet att jag skulle punga ut så mycket pengar för utseende.

nee nu blir det ett sabertooth och noctua fläktar och inga leds.

annars så tycker jag att det är bra att ASUS kör ganska hårt med intels nätverks kort istället för realtek skiten, (nog för att dom fortfarande använder realtek ljud kort men man kör ju eget ändå)

Permalänk
Medlem

Har letat förgäves efter ett SVART Z77 moderkort, hittar bara ASrock men 1års garanti är inte så upphetsande :(. Synd att Gigabyte valde att gå den blåa vägen igen.

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden släpper asus inte ut Maximus serien på ATX Socket 1155 och inte den nya som bara är för vattenkylning snälla någon behöver veta om det finns.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Folket, är ASUS P8Z77 -V pro en bra ATX kort för en extreme och framtids säker gamer om jag kör den med i5 3570K (3rd generation) och gtx 680 oklockade hårdvara?

Ska du inte överklocka (varför du nu inte skulle göra det) så behöver du inget Z77-kort utan det räcker i så fall bra med ett H77 exempelvis. På samma sätt så behöver du ingen K-processor (med upplåst multipel) utan ta en vanlig 3570 i så fall. Det finns också inget som är framtidssäkert, speciellt inte för en extreme gamer.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

är wi fi go trådlösa nätverkskortet som medföljes med ASUS P8Z77 -V pro bra om man bara kör wi fi ?

som jag har förståt det så är det samma kort som dom säljer som ett consumer wifi kort så tänk nått i 150kr klassen skulle jag nog säga. inget och hänga i jul granen men det ska nog funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

som jag har förståt det så är det samma kort som dom säljer som ett consumer wifi kort så tänk nått i 150kr klassen skulle jag nog säga. inget och hänga i jul granen men det ska nog funka

Det var tråkigt att höra, jag som hade tänkt slå till på ett Asus med inbyggt wifi föratt kunna skrota mitt D-LINK DWA-556 WIRELESS N W-LAN PCI-EXPRESS. Men det är inte något att rekommendera eller?

Förresten är det någon märkbar skillnad mellan Realtek ALC892 och ALC898?

Permalänk
Entusiast

Köpråd

Hade tänkt köpa IB när det kommer ut inkl ett nytt moderkort, men jag vet inte vad jag ska köpa?
Jag hade tänkt köpa i5 3570K och tänker bara spela och göra en överklockning på runt 4.5GHz för mer vet jag inte om jag vågar (iaf inte i början)
Jag vet inte alls så mycket om moderkort men efter att ha tittat på lite reviews så ser Sabertooth Z77 väldigt fint och lovande ut men är det overkill för mig eller ska jag låta bli att snåla och köpa det?
Undrar också om det finns någon chans att om man köper ett dyrt moderkort så kanske det stödjer nästa generations processorer?

PS. Behöver jag tänka på moderkorts-storlek när jag köper moderkort eller är alla chassin gjorda för att hålla alla sorters moderkort?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goosen:

Det var tråkigt att höra, jag som hade tänkt slå till på ett Asus med inbyggt wifi föratt kunna skrota mitt D-LINK DWA-556 WIRELESS N W-LAN PCI-EXPRESS. Men det är inte något att rekommendera eller?

Förresten är det någon märkbar skillnad mellan Realtek ALC892 och ALC898?

skulle nog säga att du kan få bättre prestanda från delux modelen från ASUS eftersom den har dual band på 2.4 och 5 GHz men det är bara om din router också har support för det. annars så följer det ju med rörliga annter så du kan flytta runt dom för bästa signal. det är ju mest tänkt som ett litet extra det är inte presis så det drar upp priset nå

Skrivet av Sisyfos:

Hade tänkt köpa IB när det kommer ut inkl ett nytt moderkort, men jag vet inte vad jag ska köpa?
Jag hade tänkt köpa i5 3570K och tänker bara spela och göra en överklockning på runt 4.5GHz för mer vet jag inte om jag vågar (iaf inte i början)
Jag vet inte alls så mycket om moderkort men efter att ha tittat på lite reviews så ser Sabertooth Z77 väldigt fint och lovande ut men är det overkill för mig eller ska jag låta bli att snåla och köpa det?
Undrar också om det finns någon chans att om man köper ett dyrt moderkort så kanske det stödjer nästa generations processorer?

PS. Behöver jag tänka på moderkorts-storlek när jag köper moderkort eller är alla chassin gjorda för att hålla alla sorters moderkort?

först så nästa gen efter ivy bridge kommer använda en ny socket storlek mest troligen så det är ingen ide och tänka om det.
och om du ska överclocka så kommer du behöva nått lite kraftigare så ett sabertooth är inte alls så overkill som du tror, men kom ihåg och skaffa en bra nog kylare till cpun så du inte kommer hit och undrar varför din dator har dött när du har kört den på 80+ c konstant

just nu så behöver du inte tänka så mycket på moderkort storleken så läge bruken du har/skaffar har support för ATX (7pci slots på bak sidan) kan du använda alla Z77 moderkort förutom Gigabyte Z77 G1.Sniper 3 vilcket jag inte tror du kommer skaffa eftersom det kostar ca 3,500 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

skulle nog säga att du kan få bättre prestanda från delux modelen från ASUS eftersom den har dual band på 2.4 och 5 GHz men det är bara om din router också har support för det. annars så följer det ju med rörliga annter så du kan flytta runt dom för bästa signal. det är ju mest tänkt som ett litet extra det är inte presis så det drar upp priset nå

Det hade jag missat, tack. Jag har en Linksys E4200 så den har support för de.

Jag ser att den har massa "Fan connectors", är det underförstått att de är PWM?

Permalänk
Medlem

För mig blir det att uppgradera från mitt maximus IV till maximus V extreme och inte formula när det slääps är super nöjd med asus maximus serie!!:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Entusiast
Skrivet av harith:

skulle nog säga att du kan få bättre prestanda från delux modelen från ASUS eftersom den har dual band på 2.4 och 5 GHz men det är bara om din router också har support för det. annars så följer det ju med rörliga annter så du kan flytta runt dom för bästa signal. det är ju mest tänkt som ett litet extra det är inte presis så det drar upp priset nå

först så nästa gen efter ivy bridge kommer använda en ny socket storlek mest troligen så det är ingen ide och tänka om det.
och om du ska överclocka så kommer du behöva nått lite kraftigare så ett sabertooth är inte alls så overkill som du tror, men kom ihåg och skaffa en bra nog kylare till cpun så du inte kommer hit och undrar varför din dator har dött när du har kört den på 80+ c konstant

just nu så behöver du inte tänka så mycket på moderkort storleken så läge bruken du har/skaffar har support för ATX (7pci slots på bak sidan) kan du använda alla Z77 moderkort förutom Gigabyte Z77 G1.Sniper 3 vilcket jag inte tror du kommer skaffa eftersom det kostar ca 3,500 kr

Ok tack för svaret! Men vad är det där på slutet som du sa?`(ATX 7 PCI-slots) Jag har ett Cooler master Elite 334, fungerar det chassit?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goosen:

Det hade jag missat, tack. Jag har en Linksys E4200 så den har support för de.

Jag ser att den har massa "Fan connectors", är det underförstått att de är PWM?

japp allt är PWM som du kan styra med ett program från ASUS (delux, pro och sabertooth har bara PWM)

Skrivet av Sisyfos:

Ok tack för svaret! Men vad är det där på slutet som du sa?`(ATX 7 PCI-slots) Jag har ett Cooler master Elite 334, fungerar det chassit?

japp det är ett ATX standard burk (dom flesta brukarna är men man ska inte vara 100% alltid bra och titta först)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr0:

Hej!
Jag kommer få hem mitt sabertooth på måndag-tisdag antagligen så ska testa hur det fungerar då.

mvh

Någon uppdatering angående detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Någon uppdatering angående detta?

Hej!
Jo, imorgon kväll kommer svaret! Hade inte tid att hämta ut prylarna idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

som jag har förståt det så är det samma kort som dom säljer som ett consumer wifi kort så tänk nått i 150kr klassen skulle jag nog säga. inget och hänga i jul granen men det ska nog funka

men är den inte bra för 20mbits internet? jag fattar inget om ghz och sånt

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad i features mellan ett ASUS Sabertooth Z77 och ASUS P8Z77 - V Deluxe, Och då specifikt på överklocknings sidan.

Sen har jag också snegla lite på ett Gigabyte GA-Z77X-UD5H vilket tror ni blir bäst för överklockning?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

http://event.asus.com/2012/mb/Z77_All_Series/ Enligt den där sidan så är den största skillnaden mellan korten strömförsörjningen . Borde inte Deluxe kortet vara det som lämpar sig bäst för klockning ?

Permalänk
Medlem

Vad exakt är Digital Phase Power Design?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

MSI GD 55 har enligt hemsidan kontra GD 65
16x på båda portar, mot 16/8x , men GD65 har även en x4 port på pci-e3 istället för pci-e2
ska man köra 3st kort kanske GD65 är mer lockande men, GD55 låter för mig bättre på gpu sidan vid 2st kort.

min röst lägger jag på msi GD55 , mest pga jag har dålig erfarenhet av asus och mina vänner med
den har även helt ok features så, på den blir rösten

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av truedesire:

MSI GD 55 har enligt hemsidan kontra GD 65
16x på båda portar, mot 16/8x , men GD65 har även en x4 port på pci-e3 istället för pci-e2
ska man köra 3st kort kanske GD65 är mer lockande men, GD55 låter för mig bättre på gpu sidan vid 2st kort.

min röst lägger jag på msi GD55 , mest pga jag har dålig erfarenhet av asus och mina vänner med
den har även helt ok features så, på den blir rösten

Det är två fysiska 16x-portar, men kör du två kort kommer de gå i 8x vardera, oavsett om du kör GD65 eller GD55. Det är för att PCI-E-kontrollern sitter i CPU:n och är begränsad till 16x elektroniskt för S1155-CPU:er.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Beställde RAM och Moderkort idag, tillsammans med lite andra godsaker. Blev ett MSI Z77A-S01 från Inet. Äntligen får jag en digital ljudutgång som jag kan dra till förstärkaren. I nuläget har jag externt ljudkort + RCA-kablar, så det ska bli riktigt skönt att byta upp sig.