Permalänk
Medlem

Jag kan göra en intresseanmälan, bruna "switchar" med vit belysning mest troligt. Men lovar ingenting, väldigt beroende på priset.

Är det korkat att köpa ett mekanskikt tangentbord för närmare tusen riksdaler utan att någonsin känt på ett? Finns dåligt med möjligheter till det där jag bor...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Är inte nordisk layout exakt samma som svensk? (mer än extra symboler på knapparna)
Dansk och norskt layout ser ju precis likadan ut? Eller har jag missat något?

Skrivet av Nivity:

Vad är det för fel med nordisk?
Bara för där är mer än 1 tecken på ex Ö?
Ersätt keycapen med en annan ;O

Dansk och Norsk layout har Ø och Æ ombytt mot varann. Utöver det så har de olika placering av följande tecken: \ | § ½
Detta gör att det blir sjukt rörigt på fyra av tangenterna. Personligen tycker jag det är så sjukt lågt av tangentbordstillverkarna att vilja spara ett par ören på layouten när det kommer till dyra tangentbord. Ok om det är ett för 39:- på Kjell & Co men annars är det bara lågt, betalar jag över tusenlappen för ett tangentbord ska det bannemig gå att tyda vilket tecken som sitter var. Det funkar på t.ex. såna tangentbord som inte är belysta, då brukar de udda tecknen vara annorlunda färgade så att det enkelt ska gå att skilja på dem, men på bakgrundsbelysta så blir alla tecken samma färg.

Såhär ser det t.ex. ut på Logitech G510:

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Detta låter väldigt intressant, bra initiativ!

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Dansk och Norsk layout har Ø och Æ ombytt mot varann. Utöver det så har de olika placering av följande tecken: \ | § ½
Detta gör att det blir sjukt rörigt på fyra av tangenterna. Personligen tycker jag det är så sjukt lågt av tangentbordstillverkarna att vilja spara ett par ören på layouten när det kommer till dyra tangentbord. Ok om det är ett för 39:- på Kjell & Co men annars är det bara lågt, betalar jag över tusenlappen för ett tangentbord ska det bannemig gå att tyda vilket tecken som sitter var. Det funkar på t.ex. såna tangentbord som inte är belysta, då brukar de udda tecknen vara annorlunda färgade så att det enkelt ska gå att skilja på dem, men på bakgrundsbelysta så blir alla tecken samma färg.

Såhär ser det t.ex. ut på Logitech G510:
http://i.imgur.com/fUbK1.png

Jo jag vet vart det sitter nordic tecken, jag har själv ett sidewinder x4 här hemma bland annat.
Men jag förstår verkligen inte problemet

Vet man redan vart alla tecken är så är det ju absolut 0 problem.
Liksom funktionen är ju samma som alla andra tangentbord knapparna fungerar som alla andra bara det att man har lite krummelurer ifrån dom andra länderna på 4 knappar.

Aldrig varit något jag ens tänkt eller ännu mindre brytt mig om iaf, kommer nog aldrig göra heller

Och om nu det estetiska stör en av någon konstig anledning så kan man ju alltid köpa keycaps till mekaniska

Permalänk
Medlem

Några nyheter? Eller var det maxfps det handlade om?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

vad skulle det kosta och får man bestämma själv vilka brytare och färg man vill ha?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr.Azum:

[...]får man bestämma själv vilka brytare och färg man vill ha?

Det skriver han ju i första inlägget:

Citat:

[...]ange även vilken LED samt Brytare ni skulle vilja ha !

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på ett nytt tangentbord lagom till d3 men det känns inte troligt.

Blir det något överhuvudtaget med det här eller?

Permalänk
Medlem

Update !!!
Han förhandlar just nu med de som är oficiella återförsljare till Ducky i Sverige och kommer troligtvis kunna sälja dem till ett mer förmånligt pris än 1500 :-

Svar om allt kommer komma mycket snart, tack för att ni väntat så pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Några nyheter? Eller var det maxfps det handlade om?

Nope, är en lokal grossist i Motala som jag snackat med, det är därför vi troligtvis kan få bättre priser

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Than00b:

Nope, är en lokal grossist i Motala som jag snackat med, det är därför vi troligtvis kan få bättre priser

jag fattar inte, vad jobbar du med? du skriver att du inte jobbar åt dem, men vad får du ut av det här? det är ju dem som tjänar på det,
du skriver följande: Inte alls för sent, vi håller just i nuläget på att kolla upp hur mycket priset blir och när de kommer kunna finnas tillgängliga, dock tar det lite tid vilket jag ursäktar för, återkommer som sagt med info då allt är spikat .

vilka är vi? dont get it

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Är lite intresserad av ett med vita leds och bruna switchar, ifall priset skulle hamna under tusenlappen.

Är också intresserad, men endast ifall det hamnar under tusenlappen

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av Shadowelock:

Såg precis att Maxfps börjat sälja Ducky tangentbord, till salu 30 april och går att förboka nu.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5124

Priset var ju mindre attraktivt även ifall det kan vara ett av de bättre tangentbord vi skådat...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd

Intresserad!
Vita leds, blåa brytare

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JSvanberg:

jag fattar inte, vad jobbar du med? du skriver att du inte jobbar åt dem, men vad får du ut av det här? det är ju dem som tjänar på det,
du skriver följande: Inte alls för sent, vi håller just i nuläget på att kolla upp hur mycket priset blir och när de kommer kunna finnas tillgängliga, dock tar det lite tid vilket jag ursäktar för, återkommer som sagt med info då allt är spikat .

vilka är vi? dont get it

Du är medveten om att det finns folk som gör saker för andra och inte bara för egen vinning va?
Det är det som kallas att vara medmänniska, nu vet du.

Permalänk
Medlem

Inge som undrat hur betalningen kommer ske, lite konstigt
Jag personligen hade ju aldrig betalat till en mellanhand jag inte känt, inte dom summorna.

Säger absolut inte att personen i topic har några tankar på att luras men jag hade iaf aldrig betalat till en person sådär rakt av, mer princip för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Du är medveten om att det finns folk som gör saker för andra och inte bara för egen vinning va?
Det är det som kallas att vara medmänniska, nu vet du.

såklart jag vet det, det är ju bra, men du skriver som att du jobbar för dem, det är det jag undrar över

Permalänk
Geeks
SweClockers

Använd marknad för allt köp/sälj: http://www.sweclockers.com/annonser

*låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015