[GUIDE] Flasha GT-i9000 tillbaka till Stock ROM

Permalänk
Medlem
Skrivet av dJ_dEMPA:

Ok, men ska motståndet sitta kvar under inkoppling till datorn eller startas download-mode när man kortsluter och sedan kan man ta bort det för att ansluta till datorn?

Jag har en Samsung Galaxy S2 1,2GHz som också kallas GT-I9000...

Du bara kortsluter någon sekund(ish) så startar download mode. Sen behövs den inte.

I9000 & S2?? Aldrig hört talas om. Normalt heter S2 i9100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dJ_dEMPA:

Så det är bara att sticka till Kjell o CO, köpa ett 300k motstånd, kortsluta det mellan pinne 4 & 5 i usb:en på mobben och downloadmode borde starta.

Freddyfresh: Tack för ebjudandet om service, men jag provar att köpa jiggen om det inte funkar så tar jag gärna hjälp Jag vill gärna lära mig att lösa det här så man kan flasha om mobben när det blir problem.

Boss302: Luren är helt död, den blinkar inte ens till... :S

Har nån av er Gingerbread 2.3.7 Nordic version, en bra version av Odin samt en PIT-fil som fungerar?

Guiden utgår från Galaxy I9000...
I min första post (tråden) så är den länkad (Gingerbread).
Här har du 1.85 av Odin och PIT filen som är bäst är den här.
Om du har en Galaxy SII vet jag inte om det är just den PIT filen du bör använda, men
du kan leta efter en under samlingstråden för Galaxy S i9100 i Xda-developers annars.

Om du ska ha för i9100 bör du använda den här ROM'en, skaffa härifrån.
Kommer skriva mer guider för i9100 snart då jag själv skaffat en men har inte experimenterat tillräckligt mycket än.
Skulle dock föreslå att du kör på CyanogenMod 9 istället för att köra annan i början, enklare att flasha.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Om du kommer till download mode och det är en s2 i9100 så kolla att du får tag i filer till i9100 o inte t.ex i9100g som inte har samma hårdvara.

Kolla o sök på xda-developers samt swedroid.
Xda har ~4,5milj registrerade anv, där går det att hitta det mesta.

Permalänk
Medlem

Ok! Ska kolla vidare med den info ni gett mig och förhoppningsvis så är detta löst någon gång under veckan. Har typ inte tid med detta men det kan nog vara bra att kunna flasha. Om jag inte lyckas lösa det så skickar jag gärna luren till dig freddyfresh så får du kolla på den.

Tack grabbar för all hjälp!