köpråd dell u2711 eller samsung s27a850t

Permalänk
Medlem

köpråd dell u2711 eller samsung s27a850t

Hej Sweclockers! Jag hade tänkt inhandla en ny 27-tummare i upplösningen 2560x1440 men jag hade lite funderingar på vilken av dessa två skärmar jag ska välja:
dell u2711 eller samsung s27a850t.
Det jag har kommit fram till från googlande är följande:
u2711 känns som den har fått bra recensioner och som ett tryggt val. Samsungen är väldigt ny och kanske lite bättre eftersom de har nyare teknologi men jag är inte helt säker för jag har hittils bara hittat en recension på den: http://www.pcworld.idg.com.au/review/monitors/samsung/series_...
Denna var iofs ganska lovande. Vad jag har förstått så har dellen ett grovt anti-glare filter som stör många. Samsungens föregångare hade tydligen problem med backlight bleed men vet inte om denna model har det.

Kan tillägga att datorns primära syfte är spel men jag kommer såklart även surfa, utföra skolarbeten och kolla film på den. Jag bor i ett studentrum med ett gigantiskt fönster så solen lyser in ganske mycket i lägenheten och vill inte ha en alltför för glansig yta men tror båda har ganska anti-glare.

Permalänk

Dell U2711 fördelar:
1: Den har högre ljusstyrka (350 cd/m^2 vs 300cd/m^2).
2: Mer stabil.
3: Hård glasruta under AG filtret (bra om snorungar vill köra in fingrarna i skärmen)
4: På plats utbyte om den går sönder

Dell u2711 nackdelar:
1: Tar mer ström än Samsung (113w vs 65w)
2: AG filtret? (Jag har beställt en U2711, men inte fått den ännu. Jag kan uppdatera posten när jag har fått skärmen).

Samsung S27A850T fördelar:
1: Tunnare, lättare
2: Strömsnål
3: Semiglare
4: Ny

Samsung S27A850T nackdelar:
1: Ej väl beprövad ännu.
2: Vinglig byggkvalite (se omdömen på prisjakt för föregångaren (S27A850D).

Jag har själv beställt en U2711. Jag tycker att U2711 är mer robust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Dell U2711 fördelar:
1: Den har högre ljusstyrka (350 cd/m^2 vs 300cd/m^2).
2: Mer stabil.
3: Hård glasruta under AG filtret (bra om snorungar vill köra in fingrarna i skärmen)
4: På plats utbyte om den går sönder

Dell u2711 nackdelar:
1: Tar mer ström än Samsung (113w vs 65w)
2: AG filtret? (Jag har beställt en U2711, men inte fått den ännu. Jag kan uppdatera posten när jag har fått skärmen).

Samsung S27A850T fördelar:
1: Tunnare, lättare
2: Strömsnål
3: Semiglare
4: Ny

Samsung S27A850T nackdelar:
1: Ej väl beprövad ännu.
2: Vinglig byggkvalite (se omdömen på prisjakt för föregångaren (S27A850D).

Jag har själv beställt en U2711. Jag tycker att U2711 är mer robust.

ok tror det blir att jag går och köper en samsung idag, den verkar ganska bra och enligt din för och nackdel lista så känns den som om den har lite mer av de egenskaper som jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

ok tror det blir att jag går och köper en samsung idag, den verkar ganska bra och enligt din för och nackdel lista så känns den som om den har lite mer av de egenskaper som jag vill ha.

hej, skriv gärna om vad du tycker om skärmen! Väljer också mellan u2711 och s27a850t!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

hej, skriv gärna om vad du tycker om skärmen! Väljer också mellan u2711 och s27a850t!

Så nu har jag precis inhandlat samsungen!

Jag skrev lite om vad jag tycker i denna tråden (då denna tråd är överflödig då jag inte behöver nån hjälp eftersom jag gjort mitt val): http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk
Skrivet av Gretjek:

Så nu har jag precis inhandlat samsungen!

Jag skrev lite om vad jag tycker i denna tråden (då denna tråd är överflödig då jag inte behöver nån hjälp eftersom jag gjort mitt val): http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Kul, har faktiskt börjat fundera på låta min flickvän ta över min S24A50DW och uppgradera till en S27A850T.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB