Ny mobil till flickvännen.

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Hmm konstigt min fru har en Samsung Galaxy SII min dotter har med an android mobil(som jag inte kommer på namnet på nu men en samsung mobil enklare variant).
Måste vara något som är fel där. Vad man har för telefon beror väl lite på vad man vill göra med mobilen med.

Jovisst men slutsattsen bygger på min bekantskapskrets och på vad jag ser på campus och på stan. Så tycker inte att det är en felaktig generalisering

Permalänk

Funderat på Windows Phone? Be henne känna på lumia 800, den är inte för stor och har ett riktigt härligt flyt enligt mig.

Permalänk

Kör på 710an om hon ska ha en bra telefon för en billig peng. Annars 800an om hon vill ha det lilla extra!! Flyter på bra. Inte för stor som andra har sakt. Bra pris. Fett värt att peta på en iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

Tacksam för så många svar på såpass kort tid.

Underviker gärna iphone så gott det går, att få in musiken på det sätt man vill via iTunes är mest meck.
Den enda mobil hon hittils har hållt i och gillat var den jag nämnde i första posten, en HTC Desire S. Så mobilen får gärna vara runt samma mått som denna

Är en Samsung Galaxy W bättre än en HTC Desire S? Samsungen är lite billigare t.om.

Om man jämför Galaxy W med Nokia Lumia 710 som rekommenderas här i tråden så är de jämförbara med den skillnaden att Lumian inte kan ha något minneskort att lägga musik på. Man har alltså "bara" 8GB för appar och musik. Galaxyn har något större batteri och yttermåtten är något mindre. Den har mycket lägre SAR-värde om man påverkas av sådant, men har inte reptålig display, så man bör väl komplettera med någon skyddsfilm.

Galaxy W mot Desire S så har Desire S 1Ghz-processor mot 1,4 för Galaxyn. De är så gott som exakt lika stora, men Desiren är 20 gram tyngre. Sen har Desiren reptålig display också.

I slutändan handlar det nog mest om vilken man tycker känns bäst i handen och när man använder den, så prova i någon butik.

Visa signatur

Asus P8H67-I Deluxe | Intel i5 2500K@-0.185 VCore with Scythe Kozuti | 8GB DDR3 1333Mhz | inside OrigenAE M10
MSI K8N SLI | Athlon 64 X2 3800+@2,5GHz | TwinMOS PC3200 DDR 2GB | XFX GeForce 7600GS

Permalänk
Medlem

Jag har en xperia Neo som jag är nöjd med och tycker man den är för stor så finns ju xperia ray.