Var är fartygen och ubåtarna i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

BF3 är inte battlefield! Det har inte varit battlefield sedan Battlefield 2. Vill du ha fartyg, kör en serie som är mer realistisk än den skit som Nu kallas battlefield tyvärr.

Vänta nu, fanns det ens stora hangarfartyg i BF2? Som man kunde styra då, inte bara spawna och strida på?
Då måste även bf2, enligt dig, inte vara ett Battlefield spel?

Permalänk

Var är fartygen och ubåtarna i BF2?

Edit: Träpuben före

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om ingen märkt det tidigare har man försökt göra ett spel där alla vapenslagen kan interagera med varandra, en infanterist kan skjuta på en helikopter som kan skjuta på en stridsvagn osv.
Hur väl skulle pansarkryssare och ubåtar passa in i den ekvationen?
Folk vill ha med så mycket konstiga saker bara för att det fanns förr, inte för att det nödvändigtvis skulle göra spelet bättre.

Precis.

Det är väldigt svårt att göra rätt, kanske t.o.m helt omöjligt att överföra eldstrider på någorlunda vettigt vis till en mus o tangentbord?
Plus. I ett spel är du inte rädd för att dö, du spawnar igen.

Skrivet av Lasergurka:

Dock blir inte vapnen nervösa i COD när de blir beskjutna, och börjar bli mindre pricksäkra, så det är ett plus för COD

Skrivet av Marcusk:

Problemet enligt mig är att suppresion är felgjord. Trots att man håller vapnets sikte rakt på en fiende samt håller det helt stilla så missar man ändå 95% av alla skott, så det nästan verkar som om det är vapnet som blir "nervöst" istället för dig själv som skjuter. De borde göra så att vapnet svajar istället så att man faktiskt har en chans att motverka detta och då behålla träffsäkerheten trots att man blir beskjuten. Det skulle förmodligen kräva "skill" om Dice gör det rätt.

Även om de "svajar" siktet så kan du ändå styra emot detta med lite skicklighet. Tränar du på detta på riktigt så hinner du iaf aldrig bli duktig.
Jag tycker det är helt ok att man inte är pricksäker för fem öre när kulor viner runt huvet. Verkar vettigt helt enkelt.

Ang, lite random kulspridning..
Visst, sätter du en bössa i "stativ" så kommer kulorna gå rakt (någolunda iaf). Med bipod går vapneni bf3 väldigt rakt, även vid full auto
Håller du i bössan själv så kan du sikta aldrig så noga, o trycka av när siktet är mitt i prick.. Kulan sitter inte alltid exakt där likförbannat.

Så frågan är.. Ska spelet bara vara lek eller ska det vara någon form av konstjord realism?
Hur mycket? Ska spelet vara realistisk eller lite balanserat? Vad är lagom?

Någon tycker si o någon tycker så...
.50bmg ska oneshotta vem som helst vart som helst. Ska även kikarsiktet då kunna bli lite off for att du råkade stöta i det ordentligt när du kastade dig på backen? Eller ska den bössan vara op så alla endast kommer spela med den?
Ska man inte kunna skjuta alls efter att blivit skjuten i någon del av överkroppen?
Inte kunna gå alls efter blivit skjuten någonstans från midjan o ned?
Ska attackheli kunna hovra i spawn o ta ut alla mål på spelplanen?
Man måste ju även tänka på när man kritiserar saker, att de saker man önskar att dice "fixar" kommer samtliga andra spelare också få.

Citat:

och i COD så träffar man med sniper om man faktiskt har siktet på en fiende, även om man inte håller inne shift.

Ang hipshot, någon som testat detta i verkligheten utan något riktmedel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ang hipshot, någon som testat detta i verkligheten utan något riktmedel?

Japp, med luftgevär. Inte lätt ska jag säga.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Därför kör jag nästan aldrig hc Och även om man kan träffa på långt avstånd med en smg om man har tur så tar det väldigt många kulor att döda på det avståndet. Rekylen och spreaden är kanske inte exakt som den skulle vara på riktigt. Det är ju väldigt olika hur hårt man kan hålla fast vapnet, och skulle det vara mer spread/rekyl så skulle det inte vara kul att spela. Det är fortfarande ett spel och inte en soldatsimulator. Och det med bulletdroppen stämmer. De vet hur mycket olika typer av ammunition sjunker per meter och hur snabbt kulan färdas. Hur vet du att den faller för snabbt på vissa vapen? Jag tror inte att du har testat alla vapen på riktigt så att du har en känsla för hur det är, och egentligen så faller kulan lika snabbt på alla liknande vapen. Sen är det kulans hastighet som avgör hur långt den kommer innan den har sjunkit en viss sträcka.

Men det beror ju på det tar max 3 kulor att döda någon på det avståndet om man nu inte så använder fel eld-läge och siktar tokigt. Sen om du håller i vapnet hårt så kan det minska rekyl/spridning, ja. Men problemet är att i verkligheten hinner du aldrig tänka på det i en riktig strid utan då har du ganska mycket annat i huvudet än att tänka på hur hårt du skall hålla vapnet innan du får in det du siktar på i siktet.

Sen är det ett spel, ja. Men det är ett FPS vilket innebär att vapnen ligger i fokus, så därför så kan de göra vapnen hur realistiska de vill eftersom det är oftast i FPS som vapnen avgör gamplayet.

Sen detta med bullet droppen stämmer ju inte. har siktat i huvudet på folk i BF3 som stått 200 meter ifrån mig och då har kulan träffat dem i magen. Sen kan ju detta bero på vad sikterna är inställda på en viss längd. Så det kan ju stämma också.

Skrivet av MrAdde:

Skulle snarare påstå det motsatta, har du sett en duktig soldat motverka rekyl ?
Vi spelar inte som några talibaner med AK-47'er i BF3....
Bulletspread är inte heller så verklig, för kom igen, vem kör full auto i BF3 om de inte står precis framför dig ?
Man burstar ju 90% av tiden, du kan kolla valfritt klipp på youtube så ska du se att bra vapen träffar rätt bra, med en bra skytt dvs.

Jag har sett det har även varit soldat själv och vet hur det är, men du kan ju testa att stå med en Ksp 58 och skjuta från både höft och axel så får då se om du träffar där du siktar eller sjuter på. Ksp 58 finns ju med i BF3 M240B är den amerikanska versionen och i spelet står alla och kan skjuta stadigt som en karbin vilket du verkar tycka är riktigt.

Sen nej spridningen är inte verklig, det sa jag ju med. Sen ja det är folk som sprejar tills det säger klick, alla är inte så kloka som du, som inte gör det tyvärr.

Skrivet av Satakarnak:

En M98 ska döda på ett skott oavsett var den träfar då den är 50 cc

Förövrigt saknar jag båtar ubåtar etc

Ja, har jag sakt något annat, sa bara till _NsMs_ att det går om man kör HC. För han sa ju de det är inget av de vapnen som dödar en på ett skott, bara om man skjuter någon i huvudet. Så jag säger inte emot dig.

Permalänk

Båtfighter och vinterbanor = icing on the cake

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om ingen märkt det tidigare har man försökt göra ett spel där alla vapenslagen kan interagera med varandra, en infanterist kan skjuta på en helikopter som kan skjuta på en stridsvagn osv.
Hur väl skulle pansarkryssare och ubåtar passa in i den ekvationen?
Folk vill ha med så mycket konstiga saker bara för att det fanns förr, inte för att det nödvändigtvis skulle göra spelet bättre.

Man skulle kunna spränga ett landområde 1000 km från båten med en tomahawk-robot...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

saknar inte båtarna alls, det blev bara så segt att vända på dem och köra rätt i bf1942, saknar däremot vinterbanor i bf3

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satakarnak:

En M98 ska döda på ett skott oavsett var den träfar då den är 50 cc

Förövrigt saknar jag båtar ubåtar etc

fel.
M98B är en .338 Lapua Magnum, dvs. 30 cal

Det är M95 (BC2) som är 50cal

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satakarnak:

En M98 ska döda på ett skott oavsett var den träfar då den är 50 cc

Förövrigt saknar jag båtar ubåtar etc

Så du menar att man borde dö av ett skott i foten/benen?
Ovanför midjan kan jag hålla med om, men inte överallt på kroppen.

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Det jag menar är att han inte upplevt spelet när det var aktivt spelat av tusentals online och att jag därför inte tycker han kan uttala sig om huruvida bra spelet är i jämförelse med dagens. Ett onlinespel upplevs inte på samma sätt när communityt är utdött..

Fast om han tycker ett spel var lyckat när det var "utdött" så kan du väl ge dig fan på att han skulle tyckt det var ännu bättre när de släpptes?

Sen spelade jag BF2 långt efter dess utgivningsdatum, och inte var det speciellt utdött.

Och om han tycker ett dött BF2 är bättre än ett BF3 strax efter release så är det klart att han skulle tycka BF2 skulle vunnit med hästlängder om han spelat det när det också just släppts?

Eller du kanske bara läste hans kommentar fel och tyckte att han skrev att han tyckte att bf2 och 1942 var misslyckade?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

På vilket sätt liknar bf3 mw3 efter patcharna?
Skickades från m.sweclockers.com

Antalet gånger spelet patchas.
Black Ops (hua fy farao) patchades ja jag vet inte hur många gånger!

Så det liknar kanske inte det ena, men just det här eviga patchandet..!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Riktigt grymt hade det varit om man kunde styra in ett fett hangarfartyg i mitten av Wake Island och ägd sönder alla kontrollpoints! Kommer ihåg i 2:an när man körde helikoptern in i nedre baken på hangarfartyget och smög dit massa c4 på planen sen låg man och campa uppe i skorstenen och spawnkillade, jävligt men ack så kul!

Kunde man inte sänka fartygen i 1942 med ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Ang hipshot, någon som testat detta i verkligheten utan något riktmedel?

läs om, läs rätt.

När nämnde jag hipshot? Hur skulle shift hjälpa mig att skjuta från höften?

Jo, jag har skjutit från höften, och vet att det inte är lätt att träffa då, dock inte detta som diskuteras, sen är det avsevärt lättare att skjuta från höften i BF3 än i COD.

Det jag menar är att om man siktar med scope i COD, så svajar siktet väldigt mkt men om man lyckas skjuta när siktet svajar över en fiende så träffar man, för att motverka detta håller man in shift för att hålla andan, och siktet blir betydligt stadigare.

I BF3 (när man siktar i scope alltså, INTE hipfire) så svajar siktet inte alls lika mycket men skjuter man när siktet är över en fiende UTAN att hålla andan är vapnets träffsäkerhet mycket lägre, så att även om du skjuter när siktet är över en fiende är chansen stor att du inte träffar.
Håller du andan, har siktet rakt på en fiende men någon skjuter på dig så blir ditt vapen nervöst och börjar skjuta skotten snett ur pipan, trotts att du har siktet helt rakt.

Uppenbarligen är detta ett försök till realism, men de kunde gjort så att siktet svajar när man är suppressad, trotts att man håller andan, eller liknande, för att visa att spelaren blir nervös, INTE vapnet som magiskt blir mindre pricksäkert.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satakarnak:

En M98 ska döda på ett skott oavsett var den träfar då den är 50 cc

Förövrigt saknar jag båtar ubåtar etc

Det är M98B i bf3, med en .338 Lapua Magnum skott som är mindre än en .50 cal.
Men ändå borde den oneshotta i bröst och huvud från nästan alla avstånd.

Skillnaden av .50 Cal BMG och .338 Lapua Magnum

.50 cal .338 Lapua Magnum Bullet diameter .510 in (12.95 mm) Bullet diameter 8.58 mm (0.338 in) Neck diameter .560 in (14.2 mm) Neck diameter 9.46 mm (0.372 in) Shoulder diameter .714 in (18.1 mm) Shoulder diameter 13.82 mm (0.544 in) Base diameter .804 in (20.4 mm) Base diameter 14.91 mm (0.587 in) Rim diameter .804 in (20.4 mm) Rim thickness .083 in (2.1 mm) Rim thickness 1.52 mm (0.060 in) Case length 3.91 in (99 mm) Case length 69.20 mm (2.724 in) Overall length 5.45 in (138 mm) Overall length 93.50 mm (3.681 in) Case capacity 292.8 gr H2O (19.032 cm³) Case capacity 7.40 cm³ (114 gr H2O) Maximum pressure 54,800 psi (378 MPa) Maximum pressure 420.00 MPa (60,916 psi)

Dold text

.338 har ju faktiskt längsta bekräftade killen

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Åkan:

Jag har sett det har även varit soldat själv och vet hur det är, men du kan ju testa att stå med en Ksp 58 och skjuta från både höft och axel så får då se om du träffar där du siktar eller sjuter på. Ksp 58 finns ju med i BF3 M240B är den amerikanska versionen och i spelet står alla och kan skjuta stadigt som en karbin vilket du verkar tycka är riktigt.

Sen nej spridningen är inte verklig, det sa jag ju med. Sen ja det är folk som sprejar tills det säger klick, alla är inte så kloka som du, som inte gör det tyvärr.

Vänta vänta vänta.

M240B ?
I ditt första inlägg lät det som att rekyl och spridning för alla vapen i BF3 var helt åt skogen, inte bara ett enskilt vapen.

Lycka till att träffa nån med full auto i BF3 på 100 meters avstånd med M240B från axeln.
Däremot M16A3 och AN-94 träffar helt ok på det avståndet, om du burstar.
I verkligheten kan du träffa helt ok på 200 meter och döda fienden, om du är en duktig skytt med ett modernt vapen, t.ex AN-94.
I BF3 är det dock riktigt svårt att träffa något alls på 200 meters avstånd så länge du inte har ett prickskyttegevär.
Länk till min battlelog så du vet att jag kan skjuta kommer här: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/MSIOCGenie122/st...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

läs om, läs rätt.

När nämnde jag hipshot? Hur skulle shift hjälpa mig att skjuta från höften?

Jo, jag har skjutit från höften, och vet att det inte är lätt att träffa då, dock inte detta som diskuteras, sen är det avsevärt lättare att skjuta från höften i BF3 än i COD.

Det jag menar är att om man siktar med scope i COD, så svajar siktet väldigt mkt men om man lyckas skjuta när siktet svajar över en fiende så träffar man, för att motverka detta håller man in shift för att hålla andan, och siktet blir betydligt stadigare.

I BF3 (när man siktar i scope alltså, INTE hipfire) så svajar siktet inte alls lika mycket men skjuter man när siktet är över en fiende UTAN att hålla andan är vapnets träffsäkerhet mycket lägre, så att även om du skjuter när siktet är över en fiende är chansen stor att du inte träffar.
Håller du andan, har siktet rakt på en fiende men någon skjuter på dig så blir ditt vapen nervöst och börjar skjuta skotten snett ur pipan, trotts att du har siktet helt rakt.

Uppenbarligen är detta ett försök till realism, men de kunde gjort så att siktet svajar när man är suppressad, trotts att man håller andan, eller liknande, för att visa att spelaren blir nervös, INTE vapnet som magiskt blir mindre pricksäkert.

Aha ok. Vet många som gnäller över att snipers går hur som helst om man inte använder riktmedel. (Jag kör inte med standard binds)
Ang pipsvaj i bf3 så är det aldeles för lite.. Man kan ju stå o glo i kikarsiktet hur länge som helst. O kompensera utan problem. Sticker någon upp huvet så smack, går exakt efter hårkorset.

Vet faktiskt inte riktigt va du menar.
mitt går alltid klockrent om jag inte är under beskjutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast om han tycker ett spel var lyckat när det var "utdött" så kan du väl ge dig fan på att han skulle tyckt det var ännu bättre när de släpptes?

Sen spelade jag BF2 långt efter dess utgivningsdatum, och inte var det speciellt utdött.

Och om han tycker ett dött BF2 är bättre än ett BF3 strax efter release så är det klart att han skulle tycka BF2 skulle vunnit med hästlängder om han spelat det när det också just släppts?

Eller du kanske bara läste hans kommentar fel och tyckte att han skrev att han tyckte att bf2 och 1942 var misslyckade?

Nej, jag uppfattade klart och tydligt att han tyckte att de förgångna spelen var bättre. Men jag håller fortfarande fast vid att han inte kan uttala sig om detta eftersom han missade tiden då spelen faktiskt hade ett gediget community. Absolut kan han ha spelat spelen.. Men han har absolut inte nån helhetsbild av flera anledningar.

Samt att den generella bilden av bf2 det första året var att spelet sög av fulla muggar och att Dice hade förstört spelet - Vips så händer samma sak igen med samtliga nysläppta spel. Du kanske inte kommer ihåg det men folk har en tendens att alltid komma ihåg det förflutna som bättre. Sen att den mänskliga hjärnan aldrig kommer kunna producera lika mycket endorfiner som när den var 15-16 spelar också en viktig roll.

Själv tycker jag BF2 var bästa spelet i serien trotts att jag stundvis hatade det.

P.S. Jag tycker du ska tona ned drygheten en aning. Finns ingen anledning att kasta idiotförklaringar omkring sig så vårdslöst.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Nej, jag uppfattade klart och tydligt att han tyckte att de förgångna spelen var bättre. Men jag håller fortfarande fast vid att han inte kan uttala sig om detta eftersom han missade tiden då spelen faktiskt hade ett gediget community. Absolut kan han ha spelat spelen.. Men han har absolut inte nån helhetsbild av flera anledningar.

Samt att den generella bilden av bf2 det första året var att spelet sög av fulla muggar och att Dice hade förstört spelet - Vips så händer samma sak igen med samtliga nysläppta spel. Du kanske inte kommer ihåg det men folk har en tendens att alltid komma ihåg det förflutna som bättre. Sen att den mänskliga hjärnan aldrig kommer kunna producera lika mycket endorfiner som när den var 15-16 spelar också en viktig roll.

Själv tycker jag BF2 var bästa spelet i serien trotts att jag stundvis hatade det.

P.S. Jag tycker du ska tona ned drygheten en aning. Finns ingen anledning att kasta idiotförklaringar omkring sig så vårdslöst.

Fast vad community tyckte om spelet är inte relevant, och det enda som egentligen påverkar spelet är hur många spelare man har. Visst, när spelet hade massa buggar så var det ju inte samma sak, men att spela på ett färdigpatchat spel på en full server, då som nu, ger ju samma bild av spelet.

Sen om ditt antagande om att killen var född 96 är sant så innebär det ju att killen just nu, när han spelar BF3, är just 15-16 år gammal, vilket i så fall ger BF3 en oschysst fördel, så det resonemanget håller inte riktigt.

Jag ber om ursäkt om mina kommentarer varit dryga, men man blir ju lite irriterad när någon idiotförklarar någon yngre, och förutsätter att en ungdom inte kan bilda sig en egen uppfattning om ett spel för att han inte är en del av den ursprungliga communityn, och därför antagligen bara följer strömmen i sin uppfattning om spel.

Jag tycker också att många saker var bättre i t.ex BFBC2, och det har jag argument för, inte bara att det "hade en annan känsla", vilket uppenbarligen beror på nostalgi.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast vad community tyckte om spelet är inte relevant, och det enda som egentligen påverkar spelet är hur många spelare man har. Visst, när spelet hade massa buggar så var det ju inte samma sak, men att spela på ett färdigpatchat spel på en full server, då som nu, ger ju samma bild av spelet.

Sen om ditt antagande om att killen var född 96 är sant så innebär det ju att killen just nu, när han spelar BF3, är just 15-16 år gammal, vilket i så fall ger BF3 en oschysst fördel, så det resonemanget håller inte riktigt.

Jag ber om ursäkt om mina kommentarer varit dryga, men man blir ju lite irriterad när någon idiotförklarar någon yngre, och förutsätter att en ungdom inte kan bilda sig en egen uppfattning om ett spel för att han inte är en del av den ursprungliga communityn, och därför antagligen bara följer strömmen i sin uppfattning om spel.

Jag tycker också att många saker var bättre i t.ex BFBC2, och det har jag argument för, inte bara att det "hade en annan känsla", vilket uppenbarligen beror på nostalgi.

Tror inte han uppfattar det nu bara.. Men självklart finns det undantag till den luddiga regeln Men generellt sätt är 15-16 den tid i våra liv man ofta försöka sträva efter. Ungefär som första gången en människa testar droger (kanske inte alla drogar). Man vill tillbaka till det första ruset och det når man aldrig igen.

Och det var inte min mening att idiotförklara honom. Jag tyckte bara att hans uttalande inte passade in eftersom han inte har spelat spelen på samma villkor. Han har en uppfattning men den passar inte in i en diskussion om vilket spel som var bäst under sin tid eftersom han helt enkelt inte var där för att uppleva den. =P

Du behöver inte be om ursäkt. Jag är likadan!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Tror inte han uppfattar det nu bara.. Men självklart finns det undantag till den luddiga regeln Men generellt sätt är 15-16 den tid i våra liv man ofta försöka sträva efter. Ungefär som första gången en människa testar droger (kanske inte alla drogar). Man vill tillbaka till det första ruset och det når man aldrig igen.

Och det var inte min mening att idiotförklara honom. Jag tyckte bara att hans uttalande inte passade in eftersom han inte har spelat spelen på samma villkor. Han har en uppfattning men den passar inte in i en diskussion om vilket spel som var bäst under sin tid eftersom han helt enkelt inte var där för att uppleva den. =P

Du behöver inte be om ursäkt. Jag är likadan!

Haha, dock hade jag inte uppfattat denna tråd som en där diskussioner om vilket spel som var bäst under sin tid tog plats, men jag förstår hur du menar iaf

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Haha, skeppen i BF1942, en snubbe i min klan back then hade satt ett märke på sin skärm så när han spawande direkt efter match start satte han ett skott och slog ut planen på flygplatsen på Iwo Jima

Visa signatur
Permalänk

Spela BF 1942 istället. Mycket bättre "battlefield"-spel än BF3. Spelkänsla är allt.

Permalänk
Medlem

Tycker BF3 är bra som det är. Är bara 15 år så här bara spelat Bfbc2 o BF3, samt någon timma 2142 och 2:an. Tyckte 2142 var något speciellt men 2:an gillade jag inte. Sen kollade jag på några bf2 videos där striderna mer kändes som små och konstiga..Alla stod bakom ett tåg och sköt 50m bort bakom ett hus där andra laget stod xD Medans kunde man se flygplan och helikoptrar flyga förbi.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Men det första spelet jag spelade var Bfbc2, men kan inte få tillbaka känslan att squada upp med sina vänner och bara röja! Spelade det spelet runt 4 timmar varje dag i ett helt år

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Nått som är bättre i BF3 än 1942 (Fortfarande inte perfekt) är att man smälter in mycket bättre mot buskar, gräs och bakgrund generellt, I 1942 fanns det knappt några buskar och gräs iof men karaktärerna stack ut som en nål i ögat, i BF3 kan man iallafall smälta in lite bättre om man rör sig lite taktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Saknar inte fartygen alls. Var ju inte särskilt spännande att styra. Helt hopplösa att manövrera, med gigantiskt artilleri. Känns inte roligare än sitta i sin bas och skjuta med AA-kanonerna (om de hade skjutit raketer istället). Visst, det var coolt med kryssare, men spelmässigt tillförde de inget tycker jag. Lite mindre patrullbåtar kanske kunde vara nåt i så fall.

Sen håller jag med andra att jag saknar snöbanor, och även tropiska likt dem i BC2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Nej, jag uppfattade klart och tydligt att han tyckte att de förgångna spelen var bättre. Men jag håller fortfarande fast vid att han inte kan uttala sig om detta eftersom han missade tiden då spelen faktiskt hade ett gediget community. Absolut kan han ha spelat spelen.. Men han har absolut inte nån helhetsbild av flera anledningar.

Samt att den generella bilden av bf2 det första året var att spelet sög av fulla muggar och att Dice hade förstört spelet - Vips så händer samma sak igen med samtliga nysläppta spel. Du kanske inte kommer ihåg det men folk har en tendens att alltid komma ihåg det förflutna som bättre. Sen att den mänskliga hjärnan aldrig kommer kunna producera lika mycket endorfiner som när den var 15-16 spelar också en viktig roll.

Själv tycker jag BF2 var bästa spelet i serien trotts att jag stundvis hatade det.

P.S. Jag tycker du ska tona ned drygheten en aning. Finns ingen anledning att kasta idiotförklaringar omkring sig så vårdslöst.

Jag tror du har helt rätt. Alla glömmer hur mycket klagomål det var på BF2 i början, och även på BC2. Båda blev patchat till att vara helt andra spel än dom var vid release.

Sen tycker jag att många glömmer hur OP flyg och helikopterer var i BF2, hade motstånderlaget bra piloter spelade det ingen som helst roll att man hade bra lagspel, man blev sönderägd i alla fall.

Enligt min åsikt är BF3 ett bättre spel än BF2 var IRL, men inte lika bra som dom flesta minns det. Nu hoppas jag bara att dom inte faller i samma fälla som i BF2 och gör flyget allt för OP.
En bra pilot ska kunna göra skillnad, men inte ensam vända striden. Det är realistisk, men tråkigt.

Edit: för att förtydliga att jag faktisk spelat dom spelen när dom kom får jag väl avslöja min ålder. 48 år gammal gamer.

Permalänk
Avstängd

Du kan ju inte kalla pappret till glas i cockpit på Scout helis för OP iaf, fan vad man blir skjuten genom cockpit efter patch, det är heller inte så mycket man kan göra åt det, ingen bra balansering mao.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

90% spelar sniper? Trololol.

ps. kul att titta på produktvidoen för m98b: http://barrett.net/firearms/model98b

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts