Chassi-kontakter från Antec P280 till MSI Z77A-GD65

Permalänk
Medlem

Chassi-kontakter från Antec P280 till MSI Z77A-GD65

Jag håller på att pussla ihop en ny dator och har ett helt nytt Antec P280-chassi samt ett MSI Z77A-GD65 moderkort. Bra grejer!

Nu är det så är att jag är lite fundersam på kontakterna från chassit till moderkortet, eller närmare bestämt Power LED-kontakten. P280-chassit har två st. en-pinneskontakter, en positiv och en negativ, medan moderkortet har tre pinnar, en som kort och gott heter "Power LED" och en för + och en för -. Den förstnämnda sitter på JFP2 medan de andra sitter på JFP1.

Är det okej att strunta i en av dem?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Tror du ska använda dom 2 stift för power LED som är på JFP1, så skulle jag satt den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Jag håller på att pussla ihop en ny dator och har ett helt nytt Antec P280-chassi samt ett MSI Z77A-GD65 moderkort. Bra grejer!

Nu är det så är att jag är lite fundersam på kontakterna från chassit till moderkortet, eller närmare bestämt Power LED-kontakten. P280-chassit har två st. en-pinneskontakter, en positiv och en negativ, medan moderkortet har tre pinnar, en som kort och gott heter "Power LED" och en för + och en för -. Den förstnämnda sitter på JFP2 medan de andra sitter på JFP1.

Är det okej att strunta i en av dem?

Tack för svar!

Du kan sätta den i vilken som

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Det var noe rart med disse kontaktene husker jeg. Tror jeg fikset det ved å kikke i manualen og så se hvilke kontakter som var - og +. Jeg har et annet hovedkort da.

Husker ikke helt hva det var med kontaktene på P280 kabinettet, men det var noe som virket veldig uklart med tanke på + og -.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min Antec-låda och MSI Z77A.
Läste just det här: http://forums.hexus.net/antec-care-hexus/172504-antec-300-pow...
Antar förslaget med att dela pluggen på mitten fungerar.

Rev: NU lyser LED på framsidan av lådan. Delade POWER LED pluggen på mitten. Gröna tråden sattes på stift 2, vita på stift 4.

Permalänk
Antielefant

Jag har inte ens Power LED ansluten på mitt 280, tycker bara den stör. Om datorn är igång eller inte hörs på fläktarna.
Däremot är det väl bara att prova. Har du vänt kontakten fel kommer LEDen helt enkelt inte att lysa, så det är bara att vända tillbaka den.

Skrivet av Warder:

Jag håller på att pussla ihop en ny dator och har ett helt nytt Antec P280-chassi samt ett MSI Z77A-GD65 moderkort. Bra grejer!

Nu är det så är att jag är lite fundersam på kontakterna från chassit till moderkortet, eller närmare bestämt Power LED-kontakten. P280-chassit har två st. en-pinneskontakter, en positiv och en negativ, medan moderkortet har tre pinnar, en som kort och gott heter "Power LED" och en för + och en för -. Den förstnämnda sitter på JFP2 medan de andra sitter på JFP1.

Är det okej att strunta i en av dem?

Tack för svar!

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jag har inte ens Power LED ansluten på mitt 280, tycker bara den stör. Om datorn är igång eller inte hörs på fläktarna.
Däremot är det väl bara att prova. Har du vänt kontakten fel kommer LEDen helt enkelt inte att lysa, så det är bara att vända tillbaka den.

I min Antec P150 hörs inte fläktarna, åtminstone inte när plåtarna är på. Alla tre fläktarna (POU, processor, låda) är temperaturstyrda, så de hörs endast några sekunder vid uppstart.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Xomilpa:

I min Antec P150 hörs inte fläktarna, åtminstone inte när plåtarna är på. Alla tre fläktarna (POU, processor, låda) är temperaturstyrda, så de hörs endast några sekunder vid uppstart.

Mm, mina låter inte jättemycket heller, men takfläkten i P280 sitter så till att den aldrig kan bli helt tyst.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync