Komplett säljer spelet 12 Maj ist för 15?

Permalänk
Medlem

Mycket påhitt här, du får spelet oftast dagen innan men spela på deras server går ju inte ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Vore retarded om man inte fick sälja spelet före eftersom man inte kommer in ens på single player ändå förrän 00:01 CEST den 15e. Blizzard har ju gått ut med det idag, vi européer får ju spela flera timmar före jänkarna

http://eu.battle.net/d3/en/blog/4278737/Diablo_III_Launch_Eve...

Permalänk
Medlem

Eftersom jag redan laddat ner installationsfilen från Battlenet kan man säga att jag och alla andra som gjort det redan har spelet. Vi kan däremot inte installera det förrän den 15de. Så det spelar ingen roll om du får det den 12te, du kan inte installera det förrän den 15de ändå.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom jag redan laddat ner installationsfilen från Battlenet kan man säga att jag och alla andra som gjort det redan har spelet. Vi kan däremot inte installera det förrän den 15de. Så det spelar ingen roll om du får det den 12te, du kan inte installera det förrän den 15de ändå.

Är du säker på att det är först den 15e man kan installera spelet? Skulle gissa på att en del patcher kommer någon/några dagar före release och sen kan man installera så man har spelet redo före den 15e. Tvivlar starkt på att Blizzard skulle låta oss vänta till den 15e för att kunna installera, men man vet ju aldrig.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

jag har mailat alla stora svenska kedjor och frågat när får jag mitt spel om jag väljer att beställa från er?
Samtliga svarar att dom postar det på måndag så jag har det på tisdagen när posten har lämnat det i brevlådan.

detta gäller webhallen/cdon/komplett/inet/dustin/gamestop/spelbutiken etc

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Jo.

till exempel:
15 Maj 00:00:00.123

Går dem verkligen efter svensk tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Går dem verkligen efter svensk tid?

Skulle tro att dem går efter CEST, Central European Summer Time, vilket blir samma tid för oss.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.lundberg:

är det någon som bet vilken tid det kommer bli möjligt att logga in på bnet den 15e? med tanke på tidszoner osv ?

Engelsmän och Portugiser får lira före alla andra, närmare bestämt 23:01 (14/5)

Vi Svenskar får börja lira klockan 00.01 (en timme efter UK/POR).

Att Vi får spela före US är väl unikt!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Engelsmän och Portugiser får lira före alla andra, närmare bestämt 23:01 (14/5)

Vi Svenskar får börja lira klockan 00.01 (en timme efter UK/POR).

Att Vi får spela före US är väl unikt!

De får ju köra exakt samma tid som oss andra. Det är ju en timmes tidsskillnad till UK så 23:00 där är samma som 00:00 här. Så en timme på klockan efter uk men samma tid irl.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Måste man köpa spelet på bnet för att kunna ladda ner det i förväg, eller går det att preloada på något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Har hört att de inte kommer öppna servrarna förrän 09:00 den 15e? Kanske bara rykten?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Har hört att de inte kommer öppna servrarna förrän 09:00 den 15e? Kanske bara rykten?

Är nog US, tror deras öppnar 9 timmar efter våra.

Permalänk
Inaktiv

rykten från folk som inte vet vad tidszoner är för något

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

I princip alla har detta system. Endast om du bor i norra änden av landet så kan det hända att du får samma dag som release och då ligger skulden hos posten. Alla norr om Sundsvall har haft problem med Ånge t.e.x.

Inte alla, Spelbutiken packeterade mitt spel jag förbokat på releasedagen så jag hade det först 3 dagar efter releasen. Bor i Lund så inte Norrlandsproblem heller...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

rykten från folk som inte vet vad tidszoner är för något

+1, Ett antal inlägg i denna tråd där folk inte riktigt verkat fatta tidszoner.
Egentligen skulle komplett kunnat skicka ut spelet förra veckan, man kan ändå inte spelade förens release.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av davaa:

Är du säker på att det är först den 15e man kan installera spelet? Skulle gissa på att en del patcher kommer någon/några dagar före release och sen kan man installera så man har spelet redo före den 15e. Tvivlar starkt på att Blizzard skulle låta oss vänta till den 15e för att kunna installera, men man vet ju aldrig.

Hade vist fel, ny information är släppt...

Citat:

Early Install
We will be unlocking the game's installer at 8:01 a.m. PDT on May 14. This will allow you to begin installing the game, troubleshoot any issues you run into, download and install the launch day 1.0.1 patch, and be ready to play as soon as the servers come online.

http://us.battle.net/d3/en/blog/5338015/Launch_Day_Preparatio...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Källa Kompletts Facebook.
https://www.facebook.com/Komplettse

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk

Alltid beställt mina Datorspel via webhallen eller spelbutiken, mer eller mindre alltid fått mina spel 1dag innan release hem i brevlådan eller via Avi att hämta ut på posten:) I diablos fall spelar det ingen roll om man får flukta på lådan en dag i förväg i och med att servrarna inte kommer att öppna för än 00.01 15/5

kan knappt bärga mig tills jag får min CE <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gve_david:

Alltid beställt mina Datorspel via webhallen eller spelbutiken, mer eller mindre alltid fått mina spel 1dag innan release hem i brevlådan eller via Avi att hämta ut på posten:) I diablos fall spelar det ingen roll om man får flukta på lådan en dag i förväg i och med att servrarna inte kommer att öppna för än 00.01 15/5

kan knappt bärga mig tills jag får min CE <3

Tycker du? Bor själv i Norrköping o får alltid på releasedagen eller senare. Värst är väl när det är något nytt multiplayer spel som har release på en Fredag och man får vänta hela helgen för att kunna hämta ut det/brevlådan.
Kanske borde skylla på posten, men tycker webhallen etc. borde ha i åtanke att posten är extremt värdelös.

Lite väl omodernt att inte postbilarna åker på helger!

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Tycker du? Bor själv i Norrköping o får alltid på releasedagen eller senare. Värst är väl när det är något nytt multiplayer spel som har release på en Fredag och man får vänta hela helgen för att kunna hämta ut det/brevlådan.
Kanske borde skylla på posten, men tycker webhallen etc. borde ha i åtanke att posten är extremt värdelös.

Lite väl omodernt att inte postbilarna åker på helger!

aldrig varit några problem att få mina spel upp till nordligaste delarna av sverige 1dag innan release ! Hata posten! De förtjänar det stundtals!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

för att en massa fånar gillar att köa

http://www.youtube.com/watch?v=C6kXZxRG3F8&feature=related
Tycker detta klipp passar in på vad du tycker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Man kan inte spela spelet innan den 15:e, så spelar ingen roll när dom säljer det

+1
Har själv allt på disken redan..Bara att installera men man kan ju inte spela det så ingen ide än.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Komplett <3<3<3