Diablo III Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Har aldrig spelt Diablo någonsin, men ska faktiskt testa ikväll. Men kan man spela med varandra multiplayer? Typ 5 pers tilsammans o kötta fram?

Man kan vara max 4 pers i en grupp.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

From Friday, April 20 at 21:01 CEST, until Monday, April 23 at 19:00 CEST you'll be able to log in, team up with friends, and play each of the five heroic classes to level 13 as you fight to save the world from the impending demonic invasion.

enligt blizzard så kommer servern komma upp 6 timmar senare än 21:00, dvs. kl 03.00 svensk tid.(rätta mig om jag har fel!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av våffelhjärn:

From Friday, April 20 at 21:01 CEST, until Monday, April 23 at 19:00 CEST you'll be able to log in, team up with friends, and play each of the five heroic classes to level 13 as you fight to save the world from the impending demonic invasion.

enligt blizzard så kommer servern komma upp 6 timmar senare än 21:00, dvs. kl 03.00 svensk tid.(rätta mig om jag har fel!)

21:00 CEST – Central European Summer Time.

Samma tid som oss

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

du behöver inte vara orolig ett dugg om du sitter på sli med 2st 560ti.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Skrivet av PFall:

21:00 CEST – Central European Summer Time.

Samma tid som oss

kom på det efter jag posta men antog att det var North America tiden....

Permalänk
Medlem
Skrivet av våffelhjärn:

kom på det efter jag posta men antog att det var North America tiden....

Då kan du vara lugn

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

Hmmmm, väljer nog tera först. Sen varva ner med lite diablo emellanåt.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Inaktiv

Hur stor är nedladdningen då? kan man dra hem hela installfilen eller börjar den installera direkt och laddar hem samtidigt?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Hur stor är nedladdningen då? kan man dra hem hela installfilen eller börjar den installera direkt och laddar hem samtidigt?

Den är inte stor alls. Den laddar ner medan den installerar så att säga

EDIT: Testade att logga in nu, "This account doesnt have a Diablo III licens" Måste man ha förköpt hela spelet eller står det bara så för att det inte har öppnat servrarna än?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

förmodligen för att servrarna inte är öppna. då open beta ska vara tillgängligt för alla

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Servrarna öppnar klockan 9 ikväll för open access.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Ska man tanka US eller EU clienten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är en sak jag inte förstår. Vad då för server-stresstest?
Spelet är väl i första hand single-player med inslag av kooperativ flerspelaregenskaper likt föregångaren, eller?

Eller är det deras auktoriserings- och achievementsservrar som ska testas?

Jo men alla måste vara uppkopplade till servern och det blir en väldig massa transaktioner med ett par miljoner spelare.

Permalänk
Medlem

Vilka otroliga hastigheter, just nu snittar jag 200 bytes/s!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Vilka otroliga hastigheter, just nu snittar jag 200 bytes/s!

Själv har jag legat hela tiden på runt 350KB/s, sitter på 50Mbits lina. 54% nedladdat.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Använder inte installern torrent? Borde man inte kunna komma upp i ganska bra hastigheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

FUUUUU ska till min brud i helgen......

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Synd att man ska jobba hela helgen. Men hinner väl spela på kvällarna. Tycker detta är kanon, så man kan testa de olika gubbarna och veta vilken man ska ha sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

FUUUUU ska till min brud i helgen......

Kör en snabbis o åk sen......alltså en snabbis med bruden menar jag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Någon som kan svara på varför min DL speed går från initiala ca 1.6 mb/s till ca 50 kb/s inom några minuter och om det är något man kan göra åt det?

Se om det förändras när du petar på Peer-to-Peerinställningarna, vanligtvis under preferences.

Skrivet av Utopolitan:

Hur krävande är Diablo III egentligen? Hur långt borde man uppskattningsvis klara sig med två GTX 560 Ti?

Jag skulle sätta en säker slant på att du klarar dig fint.
Blizzards spel, rent generellt, brukar lägga stora delar av sin belastning mot CPU:n när det blir mycket som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudzki:

Ska man tanka US eller EU clienten?

vart bor du?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Ungefär hur stor är klienten att ladda ner? Går det att ladda ner en viss gräns och sen börja spela som med wow?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Ungefär hur stor är klienten att ladda ner? Går det att ladda ner en viss gräns och sen börja spela som med wow?

Ja.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Gött blir att testa lite i helgen senare, ligger på 7mb/s hemma om några sek

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

Najs, naked hardcore med tre polare då

ED Missförstå mig inte...

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Det räcker med 4-6h speltid för betan för att få sin uppfattning av att det inte är så bra som man förväntade sig... känns som spelet kommer vara rätt lätt utråkande...

Permalänk
Proffsmoddare

För den som undrar så tar det ca 3 timmar och 20 min att dra en gubbe till lvl 13 om man spelar i ganska rask takt (förutsatt att man lirat tidigare). Skulle gissa på 5h första gången. Så om ni nöter så har ni nog alla gubbar till max lvl på ca 20h.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Någon annan som tankat mac-versionen och den inte startar när man försöker starta själva setupprogrammet?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

kan folk sluta gnälla över hastigheten ni laddar ner i ? Det är flera miljoner som ska in och testa, förvänta inte er snabb hastighet.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

För den som undrar så tar det ca 3 timmar och 20 min att dra en gubbe till lvl 13 om man spelar i ganska rask takt (förutsatt att man lirat tidigare). Skulle gissa på 5h första gången. Så om ni nöter så har ni nog alla gubbar till max lvl på ca 10h.

hur räknar du igentligen de är la 5 klaser och 3 h per klass blir 15 h och då skulle de ta 5 timmar för första gången vilkent höjer tiden med 2h. så ca 15-19h då allså
spelar la inge större roll me de va bara kul när de va su uppenbart fel

ska bli kul at testa iaf, se om datan vill vara med å spela eller om den går till graven

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta