Diablo III Beta öppnas för alla

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MrMyxo:

hur räknar du igentligen de är la 5 klaser och 3 h per klass blir 15 h och då skulle de ta 5 timmar för första gången vilkent höjer tiden med 2h. så ca 15-19h då allså
spelar la inge större roll me de va bara kul när de va su uppenbart fel

ska bli kul at testa iaf, se om datan vill vara med å spela eller om den går till graven

Det där blev helt galet! skulle varit en 2a istället, har ett tenkeyless tangentbord så jag använder inte numpad längre. Blir alltid fel på siffror Tackar för rättningen!

Rättat nu!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

FUUUUU ska till min brud i helgen......

ÄGD! Haha, känner igen det där. Hade samma problem när Burning Crusade hade release. Jag kände mig faktiskt stressad dem dagarna utav att inte vara med och uppleva allt nytt från timme 1. Det var iofs också betydligt större happening än en openbeta wekeend för D3. Efterhand kom jag på mig själv med att jag inte vill vara på det viset som person. Så jag bestämde mig för att irl alltid kommer före spelande. Och idag lever jag efter det till 100% och jag finner på det viset mer mys och nöje med att spela dator när jag väl gör det.

Så vänta du till 15 maj med gott samvete istället.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Lysande marknadsföring från Blizzards håll... Inte för att det spelar någon roll för min del, jag tänker köpa DIII så snart jag kan och har alltid tänkt göra det!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Det tar 1 timme att köra genom det som är tillgängligt i Betan. Allt efter det är ren exploration.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Är det billigare at köpa spelet direkt av Blizzard eller är det billigare att köpa med skiva från nån svensk sida?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Är det billigare at köpa spelet direkt av Blizzard eller är det billigare att köpa med skiva från nån svensk sida?

Det är dyrast att köpa av Blizzard direkt. Elgiganten el liknande är säkert billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Se om det förändras när du petar på Peer-to-Peerinställningarna, vanligtvis under preferences.
Jag skulle sätta en säker slant på att du klarar dig fint.
Blizzards spel, rent generellt, brukar lägga stora delar av sin belastning mot CPU:n när det blir mycket som händer.

Kan bekräfta det där. Min ("något") föråldrade c2d@3 ghz ligger på 100% mer eller mindre hela tiden och jag får rätt rejäla fps drops om mycket saker går sönder etc. Tur att man uppgraderar inom ett par veckor och i god tid innan release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är dyrast att köpa av Blizzard direkt. Elgiganten el liknande är säkert billigast.

Japp, det ska kosta runt 600~ att köpa genom blizzard.... Sjukt pris..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Japp, det ska kosta runt 600~ att köpa genom blizzard.... Sjukt pris..

ohh scheisse! Det var fan inte billigt. Jag har visserligen förbokat det för typ 2 år sedan på webhallen, men finns det billigare så avbokar jag och köper där det är billigast.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Blesk:

ÄGD! Haha, känner igen det där. Hade samma problem när Burning Crusade hade release. Jag kände mig faktiskt stressad dem dagarna utav att inte vara med och uppleva allt nytt från timme 1. Det var iofs också betydligt större happening än en openbeta wekeend för D3. Efterhand kom jag på mig själv med att jag inte vill vara på det viset som person. Så jag bestämde mig för att irl alltid kommer före spelande. Och idag lever jag efter det till 100% och jag finner på det viset mer mys och nöje med att spela dator när jag väl gör det.

Så vänta du till 15 maj med gott samvete istället.

Vänta till gw2, då kommer jag känna så, fml dock är nog det i sommaren

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

ohh scheisse! Det var fan inte billigt. Jag har visserligen förbokat det för typ 2 år sedan på webhallen, men finns det billigare så avbokar jag och köper där det är billigast.

Det finns på randyrun.com som digital download key, för typ 429:- sist jag kollade.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Tankar det med cirka 9,5MB/s, helt okej.
Blir att testa det lite i helgen!

Permalänk
Medlem

Sket precis på mig.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som fastnar på "Updating setup files" ? Provat massa grejer men får det inte att funka

Permalänk
Avstängd

Går det att spela redan nu? Sonen min har beta nyckel sedan tidigare men påstår att hans kompisar är inne nu utan beta nyckel.

Edit: Glöm det, hackade någon fil och lyckades komma in på servern men blev IP bannade tämligen omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Någon annan som tankat mac-versionen och den inte startar när man försöker starta själva setupprogrammet?

Jag citerar mig själv för jag hittade lösningen ifall någon annan drabbas av samma:

Try this :

1) Drag the Diablo III Beta Setup.app to the Applications folder.

2) Got to Applications folder -> Utilities and open Terminal.app

3) Copy and past this line :

chmod 777 /Applications/Diablo\ III\ Beta\ Setup.app/Contents/MacOS/Diablo\ III\ Beta\ Setup

and press return. It won't output anything.

4) To check it's worked copy and paste this line (and press return) :

ls -l /Applications/Diablo\ III\ Beta\ Setup.app/Contents/MacOS

The first column should be "-rwxrwxrwx"

5) If that's good you should be GtG . Quit the terminal and try the Diablo III Beta Setup app in the Applications folder

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk

fattar inte varför alla klagar på nedladdningshastigheten, jag fick hem de på 30min
btw, datorn kommer gå varm till skolan på måndag, love it<3

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Det här var ju nice, en bra gest av blizzard.

Lol ingen gest från Blizzard, det är stress-test av servers. Inget mer, men visst de som inte haft betan innan får lira en helg. Men tro inte att de gör det för vår skull.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problem med att logga in i själva spelet? det står: "Unable to connect to the service or the connection was interrupted. (Error 3003)

Nån med en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

kan folk sluta gnälla över hastigheten ni laddar ner i ? Det är flera miljoner som ska in och testa, förvänta inte er snabb hastighet.

Skrivet av söderström123:

fattar inte varför alla klagar på nedladdningshastigheten, jag fick hem de på 30min
btw, datorn kommer gå varm till skolan på måndag, love it<3

Så ni menar att 200 byte/s är en acceptabel hastighet?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Så ni menar att 200 byte/s är en acceptabel hastighet?

Nog rätt många som tankar nu.. jag drog hem det i 9MB/s imorses

Visa signatur

2500k @ 4.7GHz | VENGEANCE CL8 1600Mhz | 6970 @ stock | Agi 3 ssd- 120gb + slö 1 tb disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Någon mer än mig som har problem med att logga in i själva spelet? det står: "Unable to connect to the service or the connection was interrupted. (Error 3003)

Nån med en lösning?

Hittade problemet, man var tvungen att köra Americas som Realm .. nu har jag ett annat problem

"this battle.net account does not have a diablo 3 license attached to it" dyker upp när jag loggar in ... det ska ju vara OPEN beta ... vad händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Någon mer än mig som har problem med att logga in i själva spelet? det står: "Unable to connect to the service or the connection was interrupted. (Error 3003)

Nån med en lösning?

Jag tror det är rätt överbelastat just nu. Kommer inte in och med varierande felmeddelanden.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Servrarna ska väll först komma igång 21:00 GMT +1 ??

Edit.
Tankar klienten nu får ca 1.4-3.5MB/s

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Är de inte en öppen beta?
Får detta när jag ska logga in.
this battle.net account does not have a diablo 3 license attached to it

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: MSI z390 godlike |CPU: Intel Core i9-9900K 5.1GHZ|GPU: MSI RTX 2080Ti Lightning Z |RAM:g.skill 32gb ddr4 trident z rgb 4000mhz|HDD:Corsair Force MP510 480GB|asus rog strix helios gx601|PSU: Corsair HX1000i|CPU-Kylare:Alphacool Eisbaer Aurora 420mm|Monitor:asus xg438q

Permalänk
Medlem

Pringles, check
Dill och Gräslök-dip, check
1kg lösviktsgodis, check

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Konsolgrävare

Jag är så sjukt taggad på detta! köpt osbågar, godis och fanta! äta tacos med familjen sen sticka iväg med polarna och se iron sky sen komma hem till sin dator och spela diablo 3 hela natten med polarna på skype! kan ju fan inte bli en bättre fredag! <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaCo2006:

Är de inte en öppen beta?
Får detta när jag ska logga in.
this battle.net account does not have a diablo 3 license attached to it

från 2100 idag

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Roligt hur nedladdningshastigheten av Diablo III-betan skiftar mellan 700 kbps, vilket är max för min 6-8 Mbps-uppkoppling, och 50~ kbps. Aja, så länge den blir klar innan 21:00 är jag glad. Kan tänka mig att det är en jävla massa folk som tankar just nu dessutom!

Permalänk

Hoppas fredagspanelen dimper ner vid 19-20 så man har något att göra tills servrarna öppnar ^^,
Om det nu blir någon fredagspanel idag vill säga...

För mig är det inte heller några problem att tanka går i 1-3mb/s