Asus Zenbook Prime får 1080p IPS-panel på 12 och 13 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Va finns det en ipad3? Hittar inget om den på apples sajt...

Skickades från m.sweclockers.com

"Display
Retina display
9.7-inch (diagonal) LED-backlit glossy widescreen Multi-Touch display with IPS technology
2048-by-1536-pixel resolution at 264 pixels per inch (ppi)
Fingerprint-resistant oleophobic coating
Support for display of multiple languages and characters simultaneously"

http://www.apple.com/ipad/specs/

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Blir det ett humant pris på den här och ett vettigt tangentbord så är det helt klart min Universitetsdator till hösten!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

"Display
Retina display
9.7-inch (diagonal) LED-backlit glossy widescreen Multi-Touch display with IPS technology
2048-by-1536-pixel resolution at 264 pixels per inch (ppi)
Fingerprint-resistant oleophobic coating
Support for display of multiple languages and characters simultaneously"

http://www.apple.com/ipad/specs/

Nu hittade du väl ändå fel?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Nu hittade du väl ändå fel?

Varför? Eller syfta ni på att det inte finns en ipad 3? Ha...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Står ju inget om någon iPad3 där

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Hitta informationen från Apple där det står att det där är en iPad 3.

Permalänk
Medlem

Vill ha men med lite mer kräm i grafikkretsen AMD-variant please!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

"Asus tar upp stafettpinnen"

Intel vill ha:
Ultrabook (13 tum): 2800 x 1800 pixlar

Ipad3 har redan :
2048 x 1536

bara jag som inte är särskilt imponerad av asus?
1920 x 1080

Det kommer ju inte att hända över en natt precis.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Vill ha men med lite mer kräm i grafikkretsen AMD-variant please!

AMD har Ultrathin på gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Bang & Olufsen gör legendariska högtalare, ofta dom vågade sätta sitt märke på en laptop? better be good then.

Det finns redan flertalet laptops med deras ljudteknik "icepower".

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag behöver en ultrabook nu. Brukar inte Asus vara inge och kommentera här? När kan vi i sverige vänta oss ett släpp på denna?

Hoppas det vara inte blir en upprepning av transformer prime släppet, slutade med att man övergav den helt ju..

Permalänk

Hoppas dom släpper dom i sommar kring juli/augusti. Har planerat att köpa en ny laptop innan höstterminen och har kollat på en ux31. Vore trevligt om dom ligger kring 10.000 för det är min budget.

Men helt klart viktigt att ultrabook hakar på trenderna så det inte blir samma fiasko som dom tidigare ultraportabla låg-prestanda maskinerna.

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk

Låter väldigt trevligt, det enda stora klagomålet jag har mot denna nästan i teorin perfekta bärbara är att i original-iterationen så var minnet fastlött, jag vill gärna kunna utöka mitt kära RAM. Sitter man som jag ofta med 20 flikar öppna i valfri webläsare börjar det sega med fyra. Ser fram emot oberoende tester. Och trevligt med vettigare tangentbord, ingen höjdare att skriva på när jag lekte med en 13tummare i första serien.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Hoppas att win 8 uppgradering följer med då.

Ja! Bra tanke, hoppas jag med.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Va finns det en ipad3? Hittar inget om den på apples sajt...

Skickades från m.sweclockers.com

Du är lite sen ut med informationen. http://www.sweclockers.com/arkiv?searchid=15428069&sort=score&order=desc

http://www.sweclockers.com/nyhet/15141-apple-ipad-3-fran-4-395-kronor-inklusive-moms

Permalänk
Medlem

Var har de gömt thunderbolten då? Ge mig thunderbolt nuuuueee

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Snart dags att sälja min UX21 då...

Permalänk
Medlem

Den ska jag ha för mina studier i höst Dags å sälja sin rutna HP. Aldrig HP igen i hela mitt liv, katastrof..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Den ska jag ha för mina studier i höst Dags å sälja sin rutna HP. Aldrig HP igen i hela mitt liv, katastrof..

Fundrerar också på någonting liknande för studierna sen i höst, dock så velar jag verkligen på om hur kasst hd 4000 kommer att vara..:P

Men i övrigt så verkar det riktigt nice.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag missade det men vad kan dessa kosta?

Skrivet av RepZi:

Den ska jag ha för mina studier i höst Dags å sälja sin rutna HP. Aldrig HP igen i hela mitt liv, katastrof..

Har haft endel hp laptops och håller inte med dig, dock kan ju just din vara en skitmodell alla företag släpper ju produkter i skitsegmentet och brasegmentet ;).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Det var som... o_O

Permalänk
Medlem

Har rätt kass erfarenhet av laptops och deras hårdvara. Ska plugga Web-Programering till hösten, tror ni det blir för jobbigt med en sådan skärm i den storleken? Och klarar en sådan Minecraft (låter som en dum fråga men det laggar ju i The Nether med min stationära som har Nvidia 460)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet inte om jag missade det men vad kan dessa kosta? Har haft endel hp laptops och håller inte med dig, dock kan ju just din vara en skitmodell alla företag släpper ju produkter i skitsegmentet och brasegmentet ;).

Det är ju iofs inte bara min upplevelse jag tänker på. Känner flera stycken som har HP datorer. De tycker likadant, å ja förstår dem. Tur att du gillar dem då Smaken som baken..

Asus nästa iaf

Skrivet av chila:

Har rätt kass erfarenhet av laptops och deras hårdvara. Ska plugga Web-Programering till hösten, tror ni det blir för jobbigt med en sådan skärm i den storleken? Och klarar en sådan Minecraft (låter som en dum fråga men det laggar ju i The Nether med min stationära som har Nvidia 460)?

Ingen speldator direkt, mer tänkt som arbetsdator skulle jag tro. Jag vill främst ha en skärm med hög upplösning och IPS, tycker det underlättar med programmering.

Permalänk
Medlem

Går emot strömmen här lite

Är lite skeptisk till väldigt högupplösta skärmar till laptops, plattor och mobiler. Hade hellre sett att batterierna hade kommit ifatt utvecklingen först. För alltför ofta får batteritiden stryka med på grund av högupplösta skärmar. Har hellre längre batteritid och lägre upplösning...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Ett givet köp precis vad jag behöver, enda problemet är att jag inte i närheten har de pengarna som behövs.

Det jag gillar med denna är såklart upplösningen, då man "måste" ha 1080p eller liknande upplösning för många arbeten. Och med en sådan här dator kunde jag göra mycket arbete på tåget.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av JAZIP:

Går emot strömmen här lite

Är lite skeptisk till väldigt högupplösta skärmar till laptops, plattor och mobiler. Hade hellre sett att batterierna hade kommit ifatt utvecklingen först. För alltför ofta får batteritiden stryka med på grund av högupplösta skärmar. Har hellre längre batteritid och lägre upplösning...

Men drar en högupplöst skärm verkligen mer än en lågupplöst sådan? Bakgrundsbelysningen är ett större problem, och inte lika stort nu när det bytt till led...

Högupplöst kräver väl iofs bättre komponenter vilket medför högre strömförbrukning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Bumpar min fråga. Hoppas någon har ett konstruktivt svar :).

En fråga. Vad tror ni om en sådan i 13.3" för att redigera film (och till viss del bilder)?

Farsan ska ha en ny att jobba med och då han vill ha en bärbar så försöker jag få klarhet i om jag ska satsa på en med snabbare processor och bättre grafikkort samt 8 gig ram eller en med bättre skärm (som denna). Vet att dell har 17" med ips skärm, men dom landar på 25000 kr, vilket är lite mycket.

Kan vara så att det egentligen är jag som vill ha denna och att en annan skulle vara bättre för farsan. Han sitter på en 14" som han tycker är bra storlek. Batteritid är inte så viktigt. Vikten är ju trevligt, men blir mer och mer bil för hans del iallafall. Kommer nog mest ta den fram och tillbaka från lägenheten till landstället.

Vad tror ni?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

"Asus tar upp stafettpinnen"

Intel vill ha:
Ultrabook (13 tum): 2800 x 1800 pixlar

Ipad3 har redan :
2048 x 1536

bara jag som inte är särskilt imponerad av asus?
1920 x 1080

Intels pipedreams finns inte.

Det här är en dator, med Windows, tangentbord, kompatibilitet med massa program och så vidare. Det går inte att jämföra med en leksak. Innan Apple uppdaterar mbp har den här antagligen bäst skärm. I och för sig lär den väl inte gå att köpa innan nästa macbook om de ska ha in ivy i den.

Skrivet av Tullen:

Bumpar min fråga. Hoppas någon har ett konstruktivt svar :).

En fråga. Vad tror ni om en sådan i 13.3" för att redigera film (och till viss del bilder)?

Farsan ska ha en ny att jobba med och då han vill ha en bärbar så försöker jag få klarhet i om jag ska satsa på en med snabbare processor och bättre grafikkort samt 8 gig ram eller en med bättre skärm (som denna). Vet att dell har 17" med ips skärm, men dom landar på 25000 kr, vilket är lite mycket.

Kan vara så att det egentligen är jag som vill ha denna och att en annan skulle vara bättre för farsan. Han sitter på en 14" som han tycker är bra storlek. Batteritid är inte så viktigt. Vikten är ju trevligt, men blir mer och mer bil för hans del iallafall. Kommer nog mest ta den fram och tillbaka från lägenheten till landstället.

Vad tror ni?

Vänta tills det finns ett trevligt utbud datorer med ivy bridge. Kanske går sandy bridge ned i pris ungefär då. Till filmredigering hade jag definitivt valt en processor med lite mer kraft.

Skrivet av JAZIP:

Går emot strömmen här lite

Är lite skeptisk till väldigt högupplösta skärmar till laptops, plattor och mobiler. Hade hellre sett att batterierna hade kommit ifatt utvecklingen först. För alltför ofta får batteritiden stryka med på grund av högupplösta skärmar. Har hellre längre batteritid och lägre upplösning...

Om man inte lägger allt krut på att göra den lövtunn kan man få rätt bra batteritid idag. Min asus u36sd orkar ju minst åtta timmar surf och office. Lenovo har några som med en slice håller mer än ett dygn. Och med ivy bridge borde de kunna hålla ännu längre.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Det är väl denna de har en preview på hos Anandtech? (eller en variant av den, står ju "Pre-release Hardware—shipping versions may differ") http://www.anandtech.com/show/5772/mobile-ivy-bridge-and-asus...

De verkar ju tycka om skärmen iaf

The LCD: One of the Better Offerings

Citat:

There are a few things we need to reiterate with the LCD before we run the numbers. First, this is a good panel from LG—it’s the LP156WF1 (A1). You get a matte surface, 1080p resolution, decent color gamut (exceeding the sRGB color space), and a maximum brightness that can certainly be used outdoors. That’s all great, but there’s a catch: we don’t know if this panel will actually ship on all, some, or none of the N56VM models. We hope it’s the first option, but most likely it will be the second, and we’ll be very unhappy if the 1080p panel gets pulled in favor of a cheaper 1366x768 display. So while we’ll present the numbers below, just make sure you check on the panel resolution if nothing else before purchasing a retail N56VM laptop. With that out of the way, here’s how the LG Philips display compares to other LCDs.

Overall, this is a well balanced LCD for a 15.6” laptop. It can get very bright, which is always a plus for laptops that might be used outside or on public transportation, the contrast is good, and the colors are good as well. The AU Optronics B156HW01 v4 is still a better LCD in some regards, with a higher color gamut and better post-calibration colors, but we wouldn’t complain about using the LP156WF1.

Dold text

Lite mer om skärmen från slutsatsen

Citat:

ASUS N56VM: Great, Provided They Ship the Right Display

From the moment I first opened the package and pulled out the N56VM, I have been impressed with ASUS’ latest hardware. The silver palm rest is a nice change of pace from all the black laptops I’ve tested during the past few years, the keyboard is comfortable to use, and the display is a great improvement over all the low quality 1366x768 displays we—and our readers—have been complaining about. Dustin and I have seen all the “I stopped reading your review after seeing it was another 1366x768 display” comments of late, and while it’s frustrating as a writer to see such comments, I’m also largely in agreement with that sentiment. When you can purchase the LG Philips 1080p display we tested in this laptop for $80 online, there’s simply no reason for laptop manufacturers to continue shipping $60 1366x768 panels, especially for 15.6” LCDs! The question is: what will ASUS actually ship in the N56VM? Will there be higher-end models with this 1080p display, along with lesser models that save a few dollars off the BoM costs and go the 1366x768 route? Unfortunately, my magic eight ball says: “Signs point to yes”.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Men drar en högupplöst skärm verkligen mer än en lågupplöst sådan? Bakgrundsbelysningen är ett större problem, och inte lika stort nu när det bytt till led...

Högupplöst kräver väl iofs bättre komponenter vilket medför högre strömförbrukning.

Titta på tex iPad 3, den har nästan dubbelt så kraftigt batteri som tvåan. Men har ändå lägre batteritid enligt tester man läst. Så det gör skillnad.

Komponenterna spelar också in som du säger, blir ännu värre där

Men det är såklart fint med hög upplösning, men tycker det kommer för tidigt...

Skrivet av medstud:

Om man inte lägger allt krut på att göra den lövtunn kan man få rätt bra batteritid idag. Min asus u36sd orkar ju minst åtta timmar surf och office. Lenovo har några som med en slice håller mer än ett dygn. Och med ivy bridge borde de kunna hålla ännu längre.

Tänk då om den haft en 1080p-skärm eller ännu högre. Batteritiden hade sjunkit då. Men ösa på större batteri är ju en lösning som man får hoppas att dom gör

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128