CDON.com börjar sälja egna datorsystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMupster:

ni som klagar på att det bara är stock-kylare, så ska det ju sägas att bilden knappast stämmer datorn du köper står ju att det är 7970 crossfire i 25k burken, jag ser bara en Gpu på bilderna samt att nätagget är fel också
men står inget om detta i specifikationerna så det kanske är stock iaf... men bidlerna ljuger rätt hårt iaf

Att det var samma bild på alla är väll klart, men det nämns inget om någon annan typ av kylare i produktbeskrivningen

Permalänk
Skrivet av nivv:

Hur mycket fick CD-ON betala för denna annons som ni publicerar? Eller räckte det med en tårta som betalning?

Du kommer inte ha en swecklockers nyhets uppdatering om du ska ta bort alla nyheter som gäller andra företag,Det är klart att en sida som swecklockers vill ta fram att det kommit till fler utvecklare av custom datorer.

Dock med tanke på att det brukar vara CD-ON reklam i början av alla filmer så kan jag hålla med om att denna nyhet verkar ligga lite åt det hållet.

Permalänk
Medlem

Nice! Konkurens är alltid bra för oss konsumenter :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Mycket bra val av chassi...tycker man såklart som har ett sånt själv ;P Nä men känns väldigt bra för de pengarna (7-800kr vill jag minnas).

Permalänk

Trevligt med konkurrens. Lite tråkigt dock att där inte finns ett enda AMD baserat paket.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ähh, CDON är ju långt efter, har ju haft en THOR dator sen 2010!
Thor Chassi

(Och för den som undrar, ja jag heter Thor i efternamn)

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Cdon.com

Tja

Som många redan sett så är bilderna bara representativa och ger en bild av chassit, men det kommer att ändras väldigt snart.
THOR Jofur har en Corsair Cooling Hydro H40 CPU-kylare, har precis uppdaterat det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltid trevligt, bra initiativ, även om jag själv aldrig kommer att köpa ett färdigt system så finns det ju alltid de som föredrar färdigbyggt

Permalänk
Medlem

Ett tips till cdon är att ni kör på xfx nätagg 450/550w då det håller mycket högrekvalite på nätaggen! Bra seasonic bygga nätagg med högsta kvalite på kondensatorerna 105 c Japanska. Corsair cx serie är inget jag skulle rekommendera någon och framför allt inte i en bra spel dator.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv

Väldigt nice logga dom har valt till datorn
Dock så vet jag inte om jag tycker att "Thor" passar in på ett dator märke.

Permalänk
Medlem

Lite kul är att de har namngivit den klenaste efter gudarnas kung Oden (Tors Fader)
http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3-2100_-_4gb_...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Det står faktiskt specifikationer, dock allra längst ner på sidan.

Specifikation:
Kategori: Stationär PC
Tillverkare: THOR Computer
Releasedatum: 2012-04-26
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Chassi: Fractal Design Arc Miditower black
PowerSupply: Corsair HX 850W
SSD: Corsair 120GB - SATA 2.5"
CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H40
Processor: Intel Core i7 3820 3,2GHz
Internminne: 16GB DDR3
Hårddisk: 2.0TB ,5400RPM - 32MB
Optisk lagring: DVD±RW
Grafikkort: 2x ATI Radeon - 7970 - 3GB GDDR5
Ljudkort: High Definition Audio 5.1
Nätverk: 10/100/1000 Mbits
Anslutningar: DVI, HDMI, 2x DisplayPort
Operativsystem: SuperMulti 8x DVD±R/RW
Övrigt: Microsoft® SideWinder X4 Keyboard
Webbkamera: Nej
Minneskortläsare: Nej
Skärm ingår: Nej

Permalänk

Är lite intressant att många sweclockers-medlemmar klagar på namn- och loggaval, då det är sweclockers-medlemmar som kommit med dessa (såvida inte något hänt sedan dess):
http://www.sweclockers.com/tavling/69-tre-vinner-julklappar-f...

Ambitionen verkar god, t.ex. att uppdatera varje Thor-modell direkt när ny hårdvara kommer. De är nog inget för många självbyggare här på sweclockers så klart. Men någon gång när man känner sig lat kan detta vara ett okej alternativ.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med ytterligare en aktör och mer konkurrens!

Citat:

Vi väljer noggrant ut våra samarbetspartners till varje modell och tillsammans plockar vi ihop de hetaste delarna för pengarna.

Men jag vill ju ha svala komponenter, inte varma.

Permalänk

Säger som många andra... Namnet var sådär... Thor,taurus, hades, med mera....
Men hoppas dom skaffar så man kan välja komponenterna själv inom en snar framtid. Så dom kan få ner priserna förhoppningsvis på inet.
Heja CDON!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jarl:

Lite kul är att de har namngivit den klenaste efter gudarnas kung Oden (Tors Fader)
http://cdon.se/hemelektronik/thor_oden_-_intel_i3-2100_-_4gb_...

Det namnet var ju lite konstigt x)
Känns som namnen hade passat bättre till ett företag vars namn hade varit något med norden att göra x)

Permalänk
Medlem

Bättre än Alienware iaf

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFrost:

Det står faktiskt specifikationer, dock allra längst ner på sidan.

Specifikation:
Kategori: Stationär PC
Tillverkare: THOR Computer
Releasedatum: 2012-04-26
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Chassi: Fractal Design Arc Miditower black
PowerSupply: Corsair HX 850W
SSD: Corsair 120GB - SATA 2.5"
CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H40
Processor: Intel Core i7 3820 3,2GHz
Internminne: 16GB DDR3
Hårddisk: 2.0TB ,5400RPM - 32MB
Optisk lagring: DVD±RW
Grafikkort: 2x ATI Radeon - 7970 - 3GB GDDR5
Ljudkort: High Definition Audio 5.1
Nätverk: 10/100/1000 Mbits
Anslutningar: DVI, HDMI, 2x DisplayPort
Operativsystem: SuperMulti 8x DVD±R/RW
Övrigt: Microsoft® SideWinder X4 Keyboard
Webbkamera: Nej
Minneskortläsare: Nej
Skärm ingår: Nej

Japp, och så fick vi svar på den frågan.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Det är ju väldigt bra för dom som inte vågar på sig att bygga själv,själv tycker jag att bygga själv är halva nöjet.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Flygarfisken:

Skeptiskt över hur garanti går ihop med överklockning, måste ju finnas en hake!

EDIT
Håller med ovanstående ang. namnvalet, välj något mer originellt namn?

min tanke är om du vill överklocka processor (ifall av stock kylare) om du byter den, ryker garantin om nått går fel?

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem

CDON går väll dåligt så dom satsar på breda ut sig, vi får se hur det går.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Är väl ok med namnet Thor.

Så länge de inte döper paketen till "The Beast" - "Ironman" "Extreme Hulk"

Men det är ju inga dåliga paket Cdon säljer.

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Ähh, CDON är ju långt efter, har ju haft en THOR dator sen 2010!
Thor Chassi

(Och för den som undrar, ja jag heter Thor i efternamn)

Varför inte en enda bild på insidan??? :S:S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Varför inte en enda bild på insidan??? :S:S

Finns bilder på det i det gamla galleriet, dock svårt att knäppa genom plexiglaset, men jag har precis uppgraderat och (äntligen!) stoppat i vattenkylning så det kommer nya bilder "inom kort"

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyne:

Ähh, CDON är ju långt efter, har ju haft en THOR dator sen 2010!
Thor Chassi

(Och för den som undrar, ja jag heter Thor i efternamn)

Haha fan vad nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Trevligt med konkurrens. Lite tråkigt dock att där inte finns ett enda AMD baserat paket.

Jag är säker på att när det finns skäl och rättfärdigan för att bygga AMD-baserade datorpaket igen så kommer detta att göras. Med tanke på hur processormarknaden ser ut idag däremot så förstår jag varför de flesta butiker inte längre erbjuder förbyggda AMD-paket.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Hehe Ögonen lyste upp när man såg detta. ÄLSKAR CDON. desutom så var det bra priser...Väldigt bra priser just nu när den är 10%billigare. Såg en annan sak som dom skrev. "Gaminggear? Javisst, bestående utav Microsoft Sidewinder X4 samt mus och musmatta från SteelSeries."

Följer det med tagnentbord,mus,mus-matta? eller är det bara jag som har missupfattat det?här är hela texten av en dator för 9k
Beskrivning

En speldator som kan det mesta! När THOR Jords byggdes så var man noga med att säkerställa
kvalitén och prestandan, och gissa om man lyckats.

I THOR Jords ingår en snabb Intel Core i5 2500K och ett mycket kraftfullt NVIDIA GeForce GTX570
för att hantera de senaste spelen. 8GB DDR3 internminne och 1TB hårddisk hjälper naturligtvis till.
Gaminggear? Javisst, bestående utav Microsoft Sidewinder X4 samt mus och musmatta från SteelSeries. "

Hehe diggar namnet då en av mina favo fimer heter "Thor"

Grattis till CDON!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av [Molotov:

;12209571]CDON går väll dåligt så dom satsar på breda ut sig, vi får se hur det går.

Vart har du läst det? Sist jag kollade växte de så det knakade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heggis:

Bilderna representerar inte 25K varianten. Om man kollar specifikationerna så ser man att det är två 7970's, en ssd samt ett HX850 nätaggregat. Inga av dessa är med på bilden

EDIT: Under tiden jag satt och skrev så var det någon som redan har pekat ut det :>

jo jag såg det jag också
men jag tycker inte stock kylare har något att göra i ett custom paket eller färdigt gaming paket överhuvudtaget

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Väldigt nice logga dom har valt till datorn
Dock så vet jag inte om jag tycker att "Thor" passar in på ett dator märke.

Det är ju det självklara datorvalet för en trolljägare, bara att skriva datorspec. i signaturen så håller sig alla oknytt långt borta.

Skickades från m.sweclockers.com