CDON.com börjar sälja egna datorsystem

Permalänk
Medlem

Nice, snygg layout av thor datorerna, men resten av deras sida är kass(menyer, sök hjälp, teknikfakta)

Permalänk
Inaktiv

Som vanligt är såna system lite dyra, men jag gillade iaf valen de gjort av komponenter och chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

Ser ut att vara stock-kylare på 25k varianten ಠ_ಠ

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

Intel Core i7 3820 3,8GHz
2x ATI Radeon - 7970 - 3GB GDDR5
Corsair 16GB 4-kit DDR3
Corsair 120GB SSD - Force 3
Corsair Cooling Hydro H40

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

Intel Core i7 3820 3,8GHz
2x ATI Radeon - 7970 - 3GB GDDR5
Corsair 16GB 4-kit DDR3
Corsair 120GB SSD - Force 3
Corsair Cooling Hydro H40

Om du kollar på de andra inläggen så ser du att det uppdaterades efter att Limpanax påpekade det ;).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Hehe CDON tänker på allt...läste nu att dom skickar med Tagnentbord,mus,musmatta.
Bara ifal folk inte hade läst det Så tangentbord,mus,musmatta ingår! hoppas jag läste rätt bara :)blir nog att slå till på en av dessa datorer. MEN, någon som vet vad det är fär modekort i dom?skulle vara tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agdon:

Tittade på annonsena och de verkade ju ha någorlunda balans mellan grafik och cpu. lite mycket ram i vissa maskiner bara kanske.

Kan man ha för lite RAM-Minne?

Skrivet av '[Molotov:

;12209571']CDON går väll dåligt så dom satsar på breda ut sig, vi får se hur det går.

Dåligt? det är nog tvärtom!

Men jag kan hålla med om att som någon annan skrev att deras hemsida är lite rörig, det kunde varit lite mer stilren! En massa "veckans" "kampanjer" "missa inte" "hetast just nu" på förstasidan! Det bara snurrar i skallen på en! (jämför man med Inet som har en galet bra sida, så är det katastrof)

Jag handlar själv inte på CDON men känner flera som gör det! Och dom har ju bra priser!

Helt ärligt så tycker jag att dom borde byta namn till något mer passande, då dom säljer så mycket mer än bara CD skivor. Och det fort som fan!

Och till er som klagar på namnvalet Thor så var det ju faktiskt en tävling här på Swec om det!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bra för de som inte gillar bygga datorer, gillar dock att fixa ihop min dator själv det är ju halva nöjet med köpa ny dator

Permalänk
Avstängd

Trevligt.
Men borde inte Oden vara den mest påkostade maskinen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Hehe CDON tänker på allt...läste nu att dom skickar med Tagnentbord,mus,musmatta.
Bara ifal folk inte hade läst det Så tangentbord,mus,musmatta ingår! hoppas jag läste rätt bara :)blir nog att slå till på en av dessa datorer. MEN, någon som vet vad det är fär modekort i dom?skulle vara tacksam för svar

"MSI P67 moderkort" Står inte mer än så.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kan man ha för lite RAM-Minne?

Om man har dåligt tålamod så, Ja.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Som många redan sett så är bilderna bara representativa och ger en bild av chassit, men det kommer att ändras väldigt snart.
THOR Jofur har en Corsair Cooling Hydro H40 CPU-kylare, har precis uppdaterat det.

MVH Edin

Inte vara negativ men använder ni verkligen CX serien från corsair? Inte precis det bästa agget. Finns bra agg för samma pris och watt ju (nästan i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vet inte om vingarna passar till asatron precis även om det ser bra ut rent estetiskt.
Skönt att de inte är några j*vla horn på hjälmen iallafall.

Permalänk
Medlem

usch så skamligt fult och tacky. Men men deras val, går säker jätte bra, eller.

Permalänk
Medlem

Alina kör ju med grekiska gudar. Då kan väl cdon köra med scandinaviska gudar om de vill

Permalänk
Medlem

När kommer "Torleif"

Permalänk

Eran hemsida är hemsk att surfa runt på, fixa en ny hemsida utan allt lulul och sikt in er mera på användarvänlighet.
Sen att ni använder CX aggregat är ju bara pinsamt. Samma med Thor och inet's Taurus känns ju ganska b, både namn och logotyp. Visst är väl inte hela värden men ändå. Sen snälla strunta i dem amatörmässiga bilderna med outer glow effekter och lågupplösta foton!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att CDON snott Inet´s text och grafik rakt av? Det är mer eller mindre en copy+paste på texten om Taurus (på Inet).
Sen grafiken på bilden här: http://www.inet.se/kampanj/taurus
Och jämför med CDON: http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/

För att göra det enklare så kommer texten här med, först ut Inet:

"Vad kännetecknar en riktigt bra gamingdator?

Vi på Inet anser att en av de viktigaste punkterna är en mycket bra balans mellan de ingående komponenterna för att uppnå bästa möjliga resultat när det gäller gaming. I varje modell anstränger vi oss noga för att plocka ihop de absolut snabbaste delarna för pengarna utan att ge avkall på kvaliteten. Resultatet blir en serie datorer där du som kund kan gå in och välja den nivå som passar din plånbok och vara säker på att få en bra spelupplevelse.

Vi bygger alla Taurus Gamer med komponenter från tillverkare vi har arbetat länge med och känner förtroende för. Vi produktutvecklar och testar ordentligt innan vi släpper en ny modell för att allt ska fungera som vi vill in i minsta detalj. Vi är också snabba med att ta till oss ny teknologi oavsett om det är nya SSD-diskar, vassa nya grafikkort eller de senaste processorerna. Inte heller snålas det med viktiga delar som nätaggregat och kabinett.

Varje enskild Taurus Gamer byggs professionellt med ordentlig kabeldragning och testas noga innan leverans. Vi installerar Windows 7 Home Premium 64-bit utan en massa onödiga gratisprogram du inte vill ha och skickar med originalskivan. För att du själv ska kunna välja tillbehör enligt just din smak för den optimala spelkänslan säljs Inet Gamer utan skärm, tangentbord, mus eller högtalare. För din trygghet lämnar vi två års garanti."

CDON:

"Vad kännetecknar en riktigt bra THOR-dator?

Vi på CDON anser att en av de viktigaste bitarna i en gamingdator är att skapa en balans. En balans mellan alla ingående komponenter för att uppnå bästa möjliga prestanda. Vi väljer noggrant ut våra samarbetspartners till varje modell och tillsammans plockar vi ihop de absolut hetaste delarna för pengarna, utan att ge avkall på kvaliten. Resultatet blir en enastående serie gamingdatorer där du som kund kan välja den nivå som passar din plånbok och dina spel, samtidigt som du kan vara 100% säker på att du får den bästa spelupplevelsen.

Varje dator testat utförligt innan den når dig som kund och du kan känna dig trygg i förvissningen om att allt fungerar som du förväntat dig. In i minsta detalj.
Vi är snabba att ta till oss ny teknologi och oavsett om det betyder att vi behöver ta fram en ny modell eller byta ut enskilda komponenter i en befintlig modell, så utför vi det omgående för att alltid ha uppdaterade modeller.

Varje THOR byggs av våra professionella datorbyggare. Utomordentlig kabeldragning och test i minst 24h innan leverans är för oss en självklarhet. Alla THOR installeras med Windows 7 Home Premium 64-bit och vi skickar med original skivan. För att du snabbt ska kunna komma igång får du med ett gamingtangentbord, gamingmus samt musmatta. Vi lämnar alltid 2 års garanti på våra THOR-datorer."

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Avslutar det hela med en gammal klassiker i ny tappning:

Permalänk

Alltid trevligt med fler alternativ för det som inte vill bygga egen gamingburk, mycket bättre med sådana här alternativ än att köpa sönderbloatade Dell och Packard Bell på Elgiganten och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Är det bara jag som tycker att CDON snott Inet´s text och grafik rakt av?

Haha ja fyfan de är ju plagiat kände igen det direkt!

Men är kanske för att CDON ska fortsätta ha de sjukt billiga priserna kanske de måste skära ner på andra kostnader, såsom personalkostnader för design och skriva ihop en text

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha ja fyfan de är ju plagiat kände igen det direkt!

Men är kanske för att CDON ska fortsätta ha de sjukt billiga priserna kanske de måste skära ner på andra kostnader, såsom personalkostnader för design och skriva ihop en text

Mjo kanske det, tycker bara det är patetiskt att sno sånt rakt av, kom på nått eget! Gaah.. aja får väl se om det kommer nått svar från CDON om detta. Då jag anser att det är copyright brott, är mer eller mindre en exakt kopia av Inet. Jag anser att det är bra att fler butiker börjar sälja "egna" system, men inte på detta sättet. Känns som CDON är avis på Inet och tar deras koncept då det funkar för dom. Men det kan ge fel signaler

Permalänk

inet eller cdon? vilken är billigast?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av fractaldesign:

inet eller cdon? vilken är billigast?

Cdon i de flesta fall skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fractaldesign:

inet eller cdon? vilken är billigast?

CDON. Inet förtjänar inte ens årets datorbutik längre.

Prisfight på datorer & delar.

(78%) CDON
(7%) Inet

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=429&ftgid2=141

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

CDON. Inet förtjänar inte ens årets datorbutik längre.

Prisfight på datorer & delar.

(78%) CDON
(7%) Inet

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=429&ftgid2=141

hehe nice, inte sett den funktionen tidigare. tack

men datorerna? likvärdig på inet? fortfarande billigare på cdon? vill lira diablo 3

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lägg till 5% rabatt på datorkomponenter hos CDON för oss sweclockare också

Permalänk
Medlem
Skrivet av fractaldesign:

hehe nice, inte sett den funktionen tidigare. tack

men datorerna? likvärdig på inet? fortfarande billigare på cdon? vill lira diablo 3

Datorerna på CDON ser mer prisvärda ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Oden kanske?

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Bra priser men vafan "Thor VEOR" med GTX 580 får tydligen 6827p i 3dMark11, mitt 7950 på 1100/1500 får 6712, ofta?

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte jag, känns som datorn kommer bli omodern innan cdon har hunnit packa färdigt den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

CDON. Inet förtjänar inte ens årets datorbutik längre.

Prisfight på datorer & delar.

(78%) CDON
(7%) Inet

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=429&ftgid2=141

billigast är inte alltid bäst.. inet har mycket bättre kundservice och mycket mer kompetent personal än vad CDON har men CDON kommer nog ikapp snart på den fronten och då kan dom vara ett ännu större hot än vad dom redan är och kommer säkert slå ut många mindre nätbutiker