[Högtalarkabel CS 1,5 mm²] Ihop vridna koppar sladdar, sämre ljud?

Permalänk
Medlem

[Högtalarkabel CS 1,5 mm²] Ihop vridna koppar sladdar, sämre ljud?

Hallå Hallå

Som titeln säger så undrar jag om man får sämre ljud om man vrider ihop två koppar sladdar(tejpade runt den sen också med plast-tejp) till en lång sladd? Jag hör själv ingen större skillnad men undrar om det kan bli några störningar eller liknande?

Tack för mig och hej på dig - MvH Acke 95

Permalänk
Medlem

Har du lött (lödit kanske det heter? sånt med lödtenn och lödkolv du vet...) ihop dem? Om du är nöjd med ljudet så är det väl bra?
Testa att spela olika saker på olika ljudstyrka och se om du märker något brus eller liknande!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Har du lött (lödit kanske det heter? sånt med lödtenn och lödkolv du vet...) ihop dem? Om du är nöjd med ljudet så är det väl bra?
Testa att spela olika saker på olika ljudstyrka och se om du märker något brus eller liknande!

Nej, jag har inte "löddat" ihop dem men funderar på det(har några bekanta som kan lödda). Det ser nog mycket finare ut då! Har också spelat på alla möjliga olika nivåer men känner igen skillnad direkt:)

Permalänk
Medlem

det bästa är två raka flerledare som sitter tätt ihop.. sen hur stor skillnad det faktiskt blir ska jag inte gå in på

men vad ska du löda ihop egentligen? du ska ha en separat kabel till varje terminal på högtalaren.

Skickades från m.sweclockers.com