Permalänk
Medlem

Ny (tyst) speldator för ~15k

Så här ser min plan ut:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1740818/2012-04-29-swec

Jag tänker spela spel som Diablo 3, Crysis 3, Borderlands 2 och liknande. Målet är att få en kraftfull dator som är tyst och sval. Jag tänker inte överklocka alls. Jag tänkte börja med att köra processorn med medföljande fläkt, låter den för mycket så köper jag en Noctua.

Passar allt ihop? Får allt plats? Har jag gjort något val som känns tokigt?

Tack på förhand f0rd

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker du gör ett litet feltänk angående processorkylaren. Originalkylaren låter inte SÅ mycket, men den är definitivt hörbar, speciellt under press. Jag hade köpt en sådan direkt, då det är MYCKET smidigare att montera tid kyltorn med moderkortet utanför chassiet, och iallafall jag skruvar inte gärna isär hela datorn fler gånger än nödvändigt.

Även med överklockningen tycker jag att du nog bör satsa på en upplåst verson ändå, skiljer ju inte speciellt mycket i pris. Du behöver antagligen inte den extra prestandan idag, men hur är det om två år? Då kanske du ångrar att du snålade in på någon hundralapp, och får köpa ny, dyr dator tidigare än du annars hade behövt.

Till sist så undrar jag över nätagget. Corsair är inte dåliga eller något, men jag tycker att HX650 är hemskt överprisad för vad den är. Är fokus tystnad skulle jag hellre satsa på något ickemodulärt med guldcertifiering (typ FSP Aurum).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Bra feedback, jag lyder nog ditt råd. Tack så mycket