Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Tycker att det känns oerhört efterblivet att ha ett Maximus V Gene i ett NZXT H2... Du kunde ju valt ett ATX-moderkort istället...

Hmm, intressant. Varför skulle det vara dåligt att välja det moderkortet? Jag har planer på att köpa just det kortet, även om jag skulle få plats med ATX i chassit.
Utveckla gärna och påpeka den uppenbara dumheten.

Edit: det där med att grafikkortet kräver så många watt är mer en säkerhet från tillverkarna att det också fungerar på sämre nätagg.

Permalänk
Medlem

hoppas du får igång det ordentligt nu, tycker fan synd om dig

när det står 700w så menas det hela systemet, men jag är rätt säker på att ditt inte kommer dra mer än typ 550 watt så det är hellungt

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legopappa:

efterblivet ett starkt ord men varför är det efterblivet att ha ett Gene i en H2 burk tycker luftgenonströmningen borde bli bättre, mer utrymme att jobba med
men visst alla har vi en åsikt du har sagt din men du får gärna utveckla detta?

Mer utrymme? Hur menar du då? Moderkortet sticker ut max 5mm från chassisidan ju. Jag tänker mest ur upgraderingssynpunkt, du har fler pci platser på ett ATX-kort vilket gör att det lämpar sig mycket bättre för SLI/CF-konfigurationer.

Jag resonerar så här: Har du bara ett grafikkort så är matx bättre då det är smidigare och du behöver inte lika bra ventilation.
Men om du har/planerar att skaffa två grafikkort så är ATX eller större ett bättre val då du har bättre ventialtionsmöjligheter.

Det känns (för mig) helt galet att ha ett mATX-kort i ett ATX-chassi. Du tjänar absolut inget på det, du får inte smidigheten som ett litet chassi har och inte heller ventilationen till (det övre i synnerhet) grafikkortet.

Skrivet av Tjodd:

Hmm, intressant. Varför skulle det vara dåligt att välja det moderkortet? Jag har planer på att köpa just det kortet, även om jag skulle få plats med ATX i chassit.
Utveckla gärna och påpeka den uppenbara dumheten.

Edit: det där med att grafikkortet kräver så många watt är mer en säkerhet från tillverkarna att det också fungerar på sämre nätagg.

Läs ovan, jag kanske är ensam om att tycka så...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

fanns inger ROG ATX kort just då vem vet kanks eblir ett senare, kör sällan mer än ett GFX kort (för Dyrt)
jepp verkar pepparpeppar stabilt nu ings BSOD än och då har jag uppdaterat windows, förut kom jag ingenstans med win update utan en bsod

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Mer utrymme? Hur menar du då? Moderkortet sticker ut max 5mm från chassisidan ju. Jag tänker mest ur upgraderingssynpunkt, du har fler pci platser på ett ATX-kort vilket gör att det lämpar sig mycket bättre för SLI/CF-konfigurationer.

Jag resonerar så här: Har du bara ett grafikkort så är matx bättre då det är smidigare och du behöver inte lika bra ventilation.
Men om du har/planerar att skaffa två grafikkort så är ATX eller större ett bättre val då du har bättre ventialtionsmöjligheter.

Det känns (för mig) helt galet att ha ett mATX-kort i ett ATX-chassi. Du tjänar absolut inget på det, du får inte smidigheten som ett litet chassi har och inte heller ventilationen till (det övre i synnerhet) grafikkortet.

Läs ovan, jag kanske är ensam om att tycka så...

Skönt att jag aldrig haft intresse för SLI då. Just detta moderkortet känns oerhört prisvärt och rätt på många sätt, förutom just storleken. För min del gör det inget eftersom jag inte alls hade tänkt köra SLI.

Att skriva efterblivet utan någon direkt motivation bara för att du resonerar på ett annat sätt/har andra behov fungerar inte så bra i ett diskussionsforum. Just sayin'.

Permalänk

Dum fråga kanske, men när jag köåte nytt moderkort (och använde mig av min gammla hårddisk) så fick jag bara blåskärm efter "moderkorts boten".
Kollade runt lite i manualerna och visade sig vara moderkortet som använde ett annat komunikations system till hårddisken(?) rätta mig om jag har fel .
Löste sig genom en snabba fix i BIOS

Permalänk

mitt Gene verkar vara trasig tvissa blåa usb portar ger mig usb device overcurrent detected...
Men efter att jag flyttade mus tgb extern HDD till andra portar funkar det, bör jag skicka tebaks kortet eller köra på eftersom det funkar stabilt nu?
annars är jag grymt nöjd med datorn GTX580´t gör inte saken sämre

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

mitt Gene verkar vara trasig tvissa blåa usb portar ger mig usb device overcurrent detected...
Men efter att jag flyttade mus tgb extern HDD till andra portar funkar det, bör jag skicka tebaks kortet eller köra på eftersom det funkar stabilt nu?
annars är jag grymt nöjd med datorn GTX580´t gör inte saken sämre

Är det trasigt bör du skicka in det, såklart. Kan mycket väl bli annat som börjar spöka senare.