Sweclockers borde göra ett Antivirusprogram test!

Permalänk
Medlem

Norton Internet Security är nog den bästa.... nä skoja bara...

Den bästa enligt mig är Avast Free med Windows brandvägg. Det räcker helt klart. Sen är anti-spionprogrammet Malwarebytes Free bra som ett extra tillägg.

Men det absolut bästa antiviruset är du själv. Se till att inte gå på skumma sidor så kan jag nästan garantera att du inte får något virus alls

Permalänk

Gå med i Anti-virus Molnet!
http://www.cloudantivirus.com

Sjukt resurssnålt AV.

Permalänk

håll koll på vad ni gör så behöver ni inte ett program som drar prestanda utan kan välja ett sämre som tar det man missar!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Har funderat lite över exakt vilket virus program som är bäst att ha nu för tiden, har kört utan mesta delen av tiden men har installerat AVG free när jag har haft orken att göra något. Men vad jag vet så segar faktiskt ett virusprogram ner datorn mellan 10-30% i olika saker den gör.

Vet att ni är upptagna med att testa komponenter men om ni har brist på saker att göra någon vecka så dra gärna in ett benchmark på alla virus program som finns ute!

Tycker jag inte att dom ska göra! Men du kan ju göra som edgren gjort, gör en själv!

Test av olika säkerhetspaket av edgren! Som är väldigt inressant Fast första posten är ca 4 år gammal, så är sista posten bara några veckor gammal!

Skrivet av buddaz;12237654[B:

]Finns redan företag som testar antivirus program.

Själv har jag slutat läsa tester sen långt tillbaka. Ett test visar bara vissa saker och ofta handlar det om vad någon tycker. Så varför måste vi ha ett till test.

Det är bara att leta så hittar du en armé med tester.[/B] På en hel del antivirus program. Jag använder redan ett av dem "bästa". Använder Avast free version 7 ihop med Zonealarm free. Avast har hittat alla mina elakheter som jag har haft. Så varför skall jag byta till något som jag inte gillar bara för att ett test ger ett dåligt betyg.

Skrivet av Granter:

du behöver inte skriva mer då ingen bryr sig om i vad du skriver

Jag och tydligen många andra här skulle gärna vilja se tester gjorda av sweclockers

Jag håller med buddaz fullständigt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]