Permalänk
Medlem

Intel Socket 1155 - Asus P67 vs H77

Hej!

I en tidigare tråd från april så skrev jag om mitt datorbygge som gick åt skogen då det började brinna på moderkortet. Efter mycket om och men så har jag nu fått pengarna tillbaka för moderkortet (som var defekt) samt för processorn (då denna tog skada).

Nu har jag köpt ett nytt moderkort samt en ny processor (Asus H77 M-Pro respektive Intel i5 Core 3450).

Men på hårdisken så ligger ju allt kvar från gamla bygget med mitt P67 moderkort. Tror ni att det blir några problem när man ska starta upp datorn nu. Jag har inte monterat delarna ännu då jag vill vara säker på att det inte blir något fel.

Mvh

Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

Mja, du får antagligen installera om drivrutinerna till det nya moderkortet, men förutom det så ska det inte vara någon fara.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova, men det är oftast enklare att få allt att fungera genom att helt enkelt installera om allt, då slipper man risken att man får olika drivrutiner som krockar med varandra som kan ge skumma fel.

Men det är ingen risk att nått går fysiskt sönder, det är bara att testa, i värsta fall kommer du att få stabilitets problem tills du installerat om.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru