Permalänk
Medlem

m-ITX för server/MS SQL

Vill sätta upp en webbsida med en databas kopplad till och funderar över vilken prestanda som krävs för att få ett snabbt och smidigt helhetsintryck utan att få längre laddningstider än nödvändigt. Skulle det funka bra med en Intel Atom D525 eller AMD E-450 tillsammans med en SSD, eller bör man gå upp till "icke-integrerade" kort?

/FireFox

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Beror heeeeeeeeeeelt på vilken trafikintensitet det är till databasen/hemsidan, är det inte affärskritisk så fungerar det antagligen alldeles utmärkt med en integrerad processor..
dock kan det ju alltid vara kul att ha möjlighet att uppgradera om man i framtiden känner att man också vill ha en ftp.. och en voip-server..och en spelserver.. jaja du hajjar vart jag är påväg ;D

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Beror heeeeeeeeeeelt på vilken trafikintensitet det är till databasen/hemsidan, är det inte affärskritisk så fungerar det antagligen alldeles utmärkt med en integrerad processor..
dock kan det ju alltid vara kul att ha möjlighet att uppgradera om man i framtiden känner att man också vill ha en ftp.. och en voip-server..och en spelserver.. jaja du hajjar vart jag är påväg ;D

Förstår vad du menar, min fråga var mer om dem systemen ens duger till för att driva en lättare DB med tillhörande sida som ska användas till lite blandat (inget voip eller spelande dock) med uppemot en 50 simultana användare skulle jag gissa att peaken ligger runt. Kommer läggas upp en webbshop på servern i slutändan.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2