Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kylning av burken - Grafikkort 90+ grader vid spel

Permalänk
Medlem

Kylning av burken - Grafikkort 90+ grader vid spel

Hallå,

Sitter på 570gtx i SLI och ett P182.

Har en fläkt i fronten som suger in samt vattenkyld processor med två fläktar som blåser ut bak. Samt utblås i toppen. In luft fram, ut bak alltså.

Ett av grafikkorten har referenskylare och det andra är ett PNY som visade sig sakna referenskylare då Komplett klantade sig, detta är dock svalare än det med referenskylare så skickar inte in det.

http://images.pricerunner.com/product/image/253971043/PNY-GeF...

Hann inte riktigt klart här.

Det jag funderar på är, vad bör jag investera i? Nya fläktar? Annat chassi? Byta grafikkorten känns inte så bra.

Måste jag ha ett insug till kanske?

Hårddiskar som körs i burken brukar ligga runt 40 grader, processorn(2600k) vid spel brukar max ligga på 60 grader.

Grafikkorten ligger på ca 57-65 grader i Idle.

Kör två skärmar men har en skärm i varje grafikkort för att grafikkorten ska klocka ner sig.

Permalänk
Medlem

Testa trycka i så många fläktar som går i chassit

Permalänk
Medlem

90 grader är OK

Börjar det bli på gränsen vid sommarvärme så skulle jag sätta en fläkt i sidan precis vid graffekorten

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeBaBaLf:

Testa trycka i så många fläktar som går i chassit

Ljudvolymen kommer inte att påverkas negativt då tro?

Tänker på fler fläktar bara, inte mer högljudda.

Skrivet av Lagom:

90 grader är OK

Börjar det bli på gränsen vid sommarvärme så skulle jag sätta en fläkt i sidan precis vid graffekorten

Igår var ena kortet uppe i 96. Men okej, får se då.

Permalänk
Medlem

BeQuiet SilentWings eller Scythe Gentle Typhoon är bra tysta fläktar som flyttar mycket luft.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Även Scythe Slip Stream serien ger ganska bra blås med lite ljud, de ger lite mer blås än Typhoon men inte märkbart mer ljud.

Typhoon
800 rpm: 0.023 A - 9 dBA - 48 m³/h

Slip Stream
800 rpm: 0.10 A - 10,70 dBA - 68 m³/h

Edit:
jag har 4 st sådana Slip Stream i min burk och ljudet från dem (alla 4 tillsammans) drunknar i ljudet från fläkten som kom med chassit och den är inte så farligt högljud den heller

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

BeQuiet SilentWings eller Scythe Gentle Typhoon är bra tysta fläktar som flyttar mycket luft.

Får kolla över saken samt kolla om jag har några platser kvar i chassit.

Permalänk
Medlem

Du säger att ljudnivån ökar med fler fläktar...jag vill inte veta hur din grafikkorts fläkt låter vid 90 grader 0.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Även Scythe Slip Stream serien ger ganska bra blås med lite ljud, de ger lite mer blås än Typhoon men inte märkbart mer ljud.

Typhoon
800 rpm: 0.023 A - 9 dBA - 48 m³/h

Slip Stream
800 rpm: 0.10 A - 10,70 dBA - 68 m³/h

Edit:
jag har 4 st sådana Slip Stream i min burk och ljudet från dem (alla 4 tillsammans) drunknar i ljudet från fläkten som kom med chassit och den är inte så farligt högljud den heller

Får kolla upp dom.

Skrivet av Baxtex:

Du säger att ljudnivån ökar med fler fläktar...jag vill inte veta hur din grafikkorts fläkt låter vid 90 grader 0.0

Som ett mindre tröskverk.

Just nu har jag tre sånna här: http://www.dustinhome.se/product/5010464736/arctic-cooling-f1...