Apple öppnar första butiken i Sverige under augusti eller september

Permalänk
Melding Plague

Apple öppnar första butiken i Sverige under augusti eller september

Efter de första personalanställningarna står det klart att Apples första konceptbutik i Sverige slår upp portarna under sensommaren, troligtvis i augusti eller september.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kunde jag varit utan.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Varför inte.

Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk

Så premium retailers räckte inte, jag klarar mig också utan detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

Sweet, över 20 års frånvaro, välkomna tillbaka Apple.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli riktigt snyggt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Är verkligen inget fan av Apples produkter, men deras butiker ska nog vara en upplevelse, så ja varför inte säger jag bara.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Gud vad 2010! Fniss...

Permalänk
Medlem

Norrmalmstorg? Det blir ju dyrt om man stannar där...

(monopol-skämt...)

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Trevligt! Passande när man ska till Stockholm i september-oktober.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BJORLING:

Kunde jag varit utan.

Skrivet av Atlas Tasume:

... och vi når nya oanade höjder på inläggens kvalité!

Personligen tycker jag det är bra att de öppnar en egen butik i Sverige. Även ifall den svenska marknaden är liten (p.g.a. vår befolknings storlek) så är ändå användandet av i-prylar per capita stigande.

Sedan kan man ju fundera hur det ska gå för t.ex. Macoteket, Digital Inn m.fl. - de lär nog få se sin omsättning krympa.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

"Första Apple Stores..." -har vi inte redan haft såna här i Stockholm?

Har för mig att bredvid Webhallen, på Sveavägen, låg det en Apple-butik av något slag, som hade enbart Apples produkter. ^^

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Störst del glas, samt en stor och vit Apple-logga. Blir nog ingen direkt nytänkande arkitektur, så det passar väl Sverige finfint...

Permalänk
Medlem

Dom kommer nog öppna butiken lagom till iPhone 5-lanseringen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UROG:

"Första Apple Stores..." -har vi inte redan haft såna här i Stockholm?

Har för mig att bredvid Webhallen, på Sveavägen, låg det en Apple-butik av något slag, som hade enbart Apples produkter. ^^

Den bredvid Webhallen är inte Apples egen butik men Apple hade en egen butik just på Sveavägen i närheten av Rådmansgatans tunnelbanestation men det är nog mer än 20 år sedan den slog igen.

Permalänk
Medlem

Lär väll dra folk som faen när det öppnar.

Permalänk
Medlem

På tiden att dom öppnar. Finns idag alldeles för många oseriösa Apple-återförsäljare i Sverige.

Permalänk
Medlem

Deras butiker är sjukt snygga, vill ha en sån i Göteborg!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Kan bli svårt att motstå frestelsen att åka dit med min svarta mustang, V8, och skrämma bort alla apple fjantar...!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Kan bli svårt att motstå frestelsen att åka dit med min svarta mustang, V8, och skrämma bort alla apple fjantar...!

Du ska nog se att även vi apple fjantar kan ha en ordentlig motor, och vissa av oss, något som får en V8 att verkar rätt klen också.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Avstängd

Fram med bensin och Dynamit, Håll Apple bort ifrån Sverige.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Norrmalmstorg? Det blir ju dyrt om man stannar där...

Är ju precis det som Apple-fåren går i gång på! Dyrt för dyrhetens skull alltså.
Fast jag håller med om att Apple-butikerna är snyggare än dom flesta andra.

Permalänk
Medlem

Varför är alla negativa? Fler butiker skapar fler jobb och antar att det är bra att ha i sitt CV att ha jobbat i Sveriges enda Applebutik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Fram med bensin och Dynamit, Håll Apple bort ifrån Sverige.

Verkar som någon bitit i det sura äpplet.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skäggig legend

Otroligt rolig! Gillar man inte Apple för deras produkter är det en sak, men deras butiker är något speciellt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Fram med bensin och Dynamit, Håll Apple bort ifrån Sverige.

Verkar som att någon inte fick den anställning han hade hoppats på.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kan bli svårt att motstå frestelsen att åka dit med min svarta mustang, V8, och skrämma bort alla apple fjantar...!

Vadå, ska du försöka köra över folk eller?

OnT: Kul att de vill satsa lite på Sverige Jag hoppas att fler tillverkare öppnar butiker runt om i landet också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Är ju precis det som Apple-fåren går i gång på! Dyrt för dyrhetens skull alltså.
Fast jag håller med om att Apple-butikerna är snyggare än dom flesta andra.

Jo, det är sant.
Butikerna vet jag inget om dock, och bygger
de ingen i Jönköping är det inte så troligt att jag kommer
vet det heller, för jag åker inte till Stockholm för ett äpple...

Men du citerade inte skämtet om spelet monopol...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kan bli svårt att motstå frestelsen att åka dit med min svarta mustang, V8, och skrämma bort alla apple fjantar...!

Förstår inte hur "mustang v8" och Apple kan vara motpoler, de kommer ju från samma land? Ungefär som att skrämma en Samsung-ägare med vrålet från en rak hyundai-fyra...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

förstår inte riktigt poängen med att öppna en butik, räcker väll med återförsäljare som alla andra?

Jag har inte sett en enda samsung butik i min stad (men bor ju på "landet").

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |